Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Jonas_a
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1/08/2012 21:44

Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

Indlæg af Jonas_a »

Hej med jer

Jeg har motorproblemer og har i den forbindelse købt et VCDS stik uden begrænsning.

Jeg læser mig til, at man skal skifte luft- og brændstoffilter inden man kører scanning for at lokalisere problemet.

Jeg forestiller mig at det er til selv lige at skifte, men ved ikke hvor det sidder. Kan i forklare det samt om jeg selv bør kunne klare det eller skal jeg have den forbi mekaniker?:-)

Og lige kort om problemet, som selvfølgelig ville være fedt at få kommentarer på:
Hakker i tomgang og ved kørsel op til ca. 2.500 omdrejninger. Slemmest ved 1.000 - 2.000 omdrejninger. Acceleration op til de ca. 2.500 omdrejninger kan være lidt svingende - specielt uden fuld gas. Efter ca. 2.500 omdrejninger trækker bilen jævnt. Bilen hakker ikke under acceleration.
Det er blevet værre og værre over de seneste 10.000 km og specielt mærkbart nu, hvor den hakker meget i de nævnte omdrejninger, når jeg holder farten. 4 gange har jeg oplevet, at bilen i tomgang pludselig daler ca. 100 omdrejninger og hakker konstant, som gik den kun på 3 cylindre. Efter lidt acceleration forsvinder det. Er kun sket de 4 gange på de 10.000 km problemet stille og roligt er begyndt og nu er blevet slemt.
Jeg tænker - VGR / Dyse / Gløderør / Brændstoffilter.

Har i input til hvad det bør/kan være og hvad jeg bør køre af test mv. i VCDS?

Jeg ved at der er masser af andre tråde at læse, som jeg allerede har gjort, men jeg er ikke blevet meget klogere desværre.

Håber på brugbar hjælp og på forhånd tak !:-)
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

Indlæg af LKA63 »

Hej Jonas.
Rigtig irriterende - har selv samme bil og motor.
Prøv at skifte brændstoffilter og hæld indholdet af det gamle ud i en beholder. Hvis dieselolien er fyldt med sorte partikler er din tandempumpe defekt. Det kan godt give rykkende acceleration.
Din egr ventil er også svag og kan være defekt eller sodet helt til. Skil den ad og rens den. Indsugningen kan også være tilstoppet med alverdens snask.

I vcds motor - målegruppe 4 kan du se om dine dyser er synkroniseret nogenlunde. Du bør også se om knastforstillingen er tæt på nul i gruppe 5 mener jeg det er.
Hvor bor du - du er velkommen hos mig i Ganløse, så skal jeg give dig nogle cowboytricks - den motor er lidt speciel.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Nightowl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26/05/2015 22:33

Re: Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

Indlæg af Nightowl »

Måske vi næsten kunne lave et lille tips-træf...? Jeg døjer også med den slags problemer på min 2.0 TDI 140HK A6'er... Jeg mistænker dog det er en dårlig dyse i mit tilfælde.
Jeg har ikke VCDS, så der kunne jeg også godt bruge lidt assist.
Jonas og jeg har "kontaktet" på VAGcars, men har ikke fået gjort noget ved det endnu.

/jasper
A6 2.0TDi 2006
Nightowl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26/05/2015 22:33

Re: Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

Indlæg af Nightowl »

Hvae er I friske på et lille GTG i Ganløse...? Jeg bøvler stadig med min BRE, som jeg mistænker for at have en dårlig dyse. Men har lige lavet service idag og i den forbindelse, dissekeret fuel-filteret, og desværre fundet både olie og snavs.. Men jeg ville stadig gerne se lidt nærmere på dyse-værdierne i VCDS. Er du frisk LKA?
A6 2.0TDi 2006
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Skift af luft- og brændstoffilter på 2,0 TDI 140 hk

Indlæg af LKA63 »

Undskyld jeg ikke lige har svaret, men ok for mig. Skriv evt en personlig besked.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"