Skifte interval tandrem/vandpumpe Audi A6 2,4 årgang 1998.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Mibo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10/02/2013 10:17
Geografisk sted: Sjælland

Skifte interval tandrem/vandpumpe Audi A6 2,4 årgang 1998.

Indlæg af Mibo »

Hej Audi medlemmer.

Har en Audi A6 2,4 årgang 1998 som har fået skiftet tandrem/vandpumpe ifølge servicebogen hos Audi Gladsaxe den 13/8 - 2009 ved 267.910 km så remmen og vandpumpen bliver 6. år gammel den 13. august 2015.

Bilen har kun kørt pr. dags dato 317.560 km så rem/pumpe derved kun har kørt 49.650 km i alt.

Der står at rem/pumpe skal skiftes for hver 120.000 km men intet om hvor mange år den kan holde.

Den tidligere ejer kørte med den forrige tandrem/vandpumpe som blev skiftet ifølge servicebogen hos Audi den 5/2 - 2002 ved 121.000 km så den rem og pumpe fungerede fint i 7. år og 6. måneder med 147.000 km.

Har i nogle erfaringer med holdbarheden på tandrem/vandpumpen på jeres Audi A6 2,4 årgang 1997 til 2004.

På forhånd tak for et svar.

Med venlig Audi hilsen Mikael.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Skifte interval tandrem/vandpumpe Audi A6 2,4 årgang 199

Indlæg af Høy »

Mine dele er præcis de samme, men på min er skifteintervallet 60.000. De fleste skifter så bare remmen, men jeg bytter det hele, fordi ingen af enkeltdelene er voldsomt dyre i forhold til arbejdet med at skifte remmen. Og tanken om et fastsiddende leje i en omløber er :-&

Sidst byttede jeg, fordi remmen blev 6 år. Den havde kørt mindre end 10.000 på den pågældende rem, og remmen så trods alderen helt ny ud.

Det er bare umuligt at gennemskue, om remmen alligevel skulle være mør, så jeg ville skifte den.

På en A6 uden trykrør forrest må der være plads nok, og hvis man går lidt systematisk til værks, er opgaven overkommelig.

PS: Audi vil forsøge at sælge remstrammeren til multirib-remmen. Den koster spidsen af to jetjagere plus moms, og hvis mekanismen er bevægelig, kan den gamle sagtens bruges igen. Strammeren til tandremmen er hydraulisk, og bør efter min mening skiftes.

PPS: Vandpumpen fra SKF har metalhjul i stedet for plastic (skovlhjulet inde i vandet). Dermed er risikoen for at hjulet falder af akslen en del mindre.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"