2.0 TDI ultra 150hk S tronic

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

Halløj folkens.

Mine svigerforældre har snart sølvbryllup og vi overvejer om vi ikke bør udskifte deres aldrene A6 fra 2002 med en ny A6, da den nuværende synger på sidste vers.

Den motorvariant vi har kig på, er en 2 liters TDI ultra med 150 HK & 350 Nm og S-Tronic aut. gear, som bør være mere end velegnet til at trække deres 1350 kg. campingvogn.

Men er der noget at være OBS på mht. den motor? Den kommer formentlig fra VAG koncernen og de har haft adskillige problemer de sidste par på, både med motor og gearkasser og trods en 2-3 årig garanti, skal de ikke have et "problembarn", hvis man kan sige det sådan :-)

Ligeledes, vil det anbefales at tilvælge MMI Navigation Plus systemet? Eller er dette for kompliceret at rode med, når man ikke er helt ung længere? Jeg ved tildels at BMW's navigationssystemer kræver en doktorgrad i IT at manøvre rundt i :-)

T. Olsen
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

Slet ingen der kan bidrage med lidt nyttig viden? :beer:
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Fink »

En ny A6 er en fin bil. Hvis den skal være helt ny så kig nøje på leasing. Til erhverv har Semler nogle tilbud med relativ lav leasing ydelse hvor der er inkluderet udstyrspakker med navigation med mere.
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

Fink skrev:En ny A6 er en fin bil. Hvis den skal være helt ny så kig nøje på leasing. Til erhverv har Semler nogle tilbud med relativ lav leasing ydelse hvor der er inkluderet udstyrspakker med navigation med mere.


Ingen tvivl om det er en fin bil, den er også rigtig flot i designet. Men topic går mere på, om den motor er en af problembørnene, i stil med de tidligere VAG 2 liters TDI motorer, som havde bøvl med bl.a. topstykke og gearkassen ligeledes med svinghjul etc.

Det skal være en ny bil, men det skal ikke være leasing. Det vil blive for bøvlet, når vi er bosat i udlandet og de i Danmark.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af rlarsen »

Pooorish skrev:
Fink skrev:En ny A6 er en fin bil. Hvis den skal være helt ny så kig nøje på leasing. Til erhverv har Semler nogle tilbud med relativ lav leasing ydelse hvor der er inkluderet udstyrspakker med navigation med mere.


Ingen tvivl om det er en fin bil, den er også rigtig flot i designet. Men topic går mere på, om den motor er en af problembørnene, i stil med de tidligere VAG 2 liters TDI motorer, som havde bøvl med bl.a. topstykke og gearkassen ligeledes med svinghjul etc.

Det skal være en ny bil, men det skal ikke være leasing. Det vil blive for bøvlet, når vi er bosat i udlandet og de i Danmark.

Den nye 2-liter TDI er en "Common Rail" og ikke som problem barnet en "Pumpedysse"

Her er en lille sammenligning af motoren (dog ikke ultra, men det er den samme motor): http://www.motor-talk.de/forum/erfahrun ... 83404.html

Og her ultra: http://www.motor-talk.de/forum/testfahr ... 32842.html

En test fra ADAC: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... tronic.pdf

MMI Navigation Plus er ikke indviklet, jeg vil klart anbefale det.

Men det kommer jo an på hvad dine svigerforældre skal bruge anlægget til. Hvis ikke de har behov for alt det fancy elektronik, så er det måske heller ikke nødvendigt at købe det ?? - men hvis de også skal have andet udstyr, som måske "arbejder bedst sammen" med MMI Navigation Plus, ja, så kan det måske være en god idé at købe det - de kan jo indtale alle kommandoer via SDS, så de ikke behøver at side og "rode" manuelt med det :)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

rlarsen skrev:
Pooorish skrev:
Fink skrev:En ny A6 er en fin bil. Hvis den skal være helt ny så kig nøje på leasing. Til erhverv har Semler nogle tilbud med relativ lav leasing ydelse hvor der er inkluderet udstyrspakker med navigation med mere.


Ingen tvivl om det er en fin bil, den er også rigtig flot i designet. Men topic går mere på, om den motor er en af problembørnene, i stil med de tidligere VAG 2 liters TDI motorer, som havde bøvl med bl.a. topstykke og gearkassen ligeledes med svinghjul etc.

Det skal være en ny bil, men det skal ikke være leasing. Det vil blive for bøvlet, når vi er bosat i udlandet og de i Danmark.

Den nye 2-liter TDI er en "Common Rail" og ikke som problem barnet en "Pumpedysse"

Her er en lille sammenligning af motoren (dog ikke ultra, men det er den samme motor): http://www.motor-talk.de/forum/erfahrun ... 83404.html

Og her ultra: http://www.motor-talk.de/forum/testfahr ... 32842.html

En test fra ADAC: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... tronic.pdf

MMI Navigation Plus er ikke indviklet, jeg vil klart anbefale det.

Men det kommer jo an på hvad dine svigerforældre skal bruge anlægget til. Hvis ikke de har behov for alt det fancy elektronik, så er det måske heller ikke nødvendigt at købe det ?? - men hvis de også skal have andet udstyr, som måske "arbejder bedst sammen" med MMI Navigation Plus, ja, så kan det måske være en god idé at købe det - de kan jo indtale alle kommandoer via SDS, så de ikke behøver at side og "rode" manuelt med det :)


Tak for et yderst brugbart indlæg (y) :)

Mht. anlægget, så er det fordi jeg godt kunne tænke mig, at få en integreret løsning, da det ser pænere ud, end at have en ekstern GPS hængende i ruden. Umiddelbart kan bakkamera m.m. stadig tilvælges, uagtet om man vil have MMI eller ej. Men den all-in-one løsning er pænere i sidste ende.

Endnu en gang tak for dit indlæg :)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af rlarsen »

Pooorish skrev:
rlarsen skrev:Den nye 2-liter TDI er en "Common Rail" og ikke som problem barnet en "Pumpedysse"

Her er en lille sammenligning af motoren (dog ikke ultra, men det er den samme motor): http://www.motor-talk.de/forum/erfahrun ... 83404.html

Og her ultra: http://www.motor-talk.de/forum/testfahr ... 32842.html

En test fra ADAC: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... tronic.pdf

MMI Navigation Plus er ikke indviklet, jeg vil klart anbefale det.

Men det kommer jo an på hvad dine svigerforældre skal bruge anlægget til. Hvis ikke de har behov for alt det fancy elektronik, så er det måske heller ikke nødvendigt at købe det ?? - men hvis de også skal have andet udstyr, som måske "arbejder bedst sammen" med MMI Navigation Plus, ja, så kan det måske være en god idé at købe det - de kan jo indtale alle kommandoer via SDS, så de ikke behøver at side og "rode" manuelt med det :)

Tak for et yderst brugbart indlæg (y) :)

Mht. anlægget, så er det fordi jeg godt kunne tænke mig, at få en integreret løsning, da det ser pænere ud, end at have en ekstern GPS hængende i ruden. Umiddelbart kan bakkamera m.m. stadig tilvælges, uagtet om man vil have MMI eller ej. Men den all-in-one løsning er pænere i sidste ende.

Endnu en gang tak for dit indlæg :)

Hvis du er i tvivl om MMI Navigation Plus er "for indviklet", kan du jo tage forbi en lokal Audi dealer, og så afprøve det selv - så kan du ud fra denne afprøvning bedømme om dine svigerforældre kan finde rundt i MMI menuerne :)

Her er en lille YouTube som viser Navigation'en i MMI'en:

Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

Hej René,

Jeg var i dag ude og prøve en A6 2.0 TDI med S-Tronic hernede og det var en utrolig velkørende bil. Meget mere støjsvag end den 5-serie jeg tidligere havde. Og ligeledes var MMI systemet meget brugervenligt, helt klart en must-have option.

Så nu er jagten for alvor gået ind, har netop sendt en forespørgsmål på pris og levering til en Audi forhandler på Sjælland, nu afventer jeg blot svar.

Tak for alt din hjælp :-)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af rlarsen »

Jeg tror ikke at du/I går galt i byen med den model og Navi Plus (ikke sagt at den lille Navi er dårlig, men den er visuelt ikke lige så god som Plus'eren).

Der vil nok kommer lidt mere 'støj' når campingvognen er hægtet bag på, da den skal have lide mere gas, men dog stadig "støjsvag nok". Det kommer selvfølgelig også an på "store" bakker der skal bestiges (fx Kassel-bakkerne vil nok kræve sin bil (nok alle normal motoriseret biler med hænger) - hvis man vælger dem).
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

Så er der bestilt en A6 Avant med flg. specs:

Motor
2.0 TDI ultra 150hk S tronic
CO2 Emissioner 115 g/km
Brændstofforbrug 22,7 km/l

Eksteriør
Olong Grå, metallak

Interiør
Komfortsæder foran m/memory
Valcona læder
Sædeindtræk: sort-sort
Instrumentbord: sort-sort
Tæppe: sort
Himmel: lunar sølv

Udstyr
Assistent pakke inklusiv Audi pre sense plus
MMI Navigation plus (ikke dansk tale/tekst)
S line eksteriørpakke
Komfortsæder foran m/memory
Prestigepakke
Anhængertræk, svingbart manuel
Sidespejle, opvarmelige og el-klapbare m/memory
Panorama glastag
Parkeringshjælp plus
Klimasæder foran m/massagefunktion .
kamera bag
Ambiente belysning
Valcona læder
Tonede ruder

Takker for jeres gode råd samt vejledning :-)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af rlarsen »

Du har ikke valgt "Audi Connect" ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

rlarsen skrev:Du har ikke valgt "Audi Connect" ??


De har ikke brug for at have det, da de ikke er de store smartphone brugere :-)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af rlarsen »

Pooorish skrev:
rlarsen skrev:Du har ikke valgt "Audi Connect" ??


De har ikke brug for at have det, da de ikke er de store smartphone brugere :-)

Jeg tænkte også mere på at få kort opdateringer nemmere - men selvfølgelig hvis ikke de benytter internettet (specielt myAudi tjeneren) får de ikke nogen fordel :)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pooorish
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3/04/2015 13:29
Geografisk sted: Luxembourg
Kontakt:

Re: 2.0 TDI ultra 150hk S tronic

Indlæg af Pooorish »

rlarsen skrev:
Pooorish skrev:
rlarsen skrev:Du har ikke valgt "Audi Connect" ??


De har ikke brug for at have det, da de ikke er de store smartphone brugere :-)

Jeg tænkte også mere på at få kort opdateringer nemmere - men selvfølgelig hvis ikke de benytter internettet (specielt myAudi tjeneren) får de ikke nogen fordel :)


Tro mig, det ville bare ende i en katastrofe, hvis de kunne få adgang til div. online Audi APPs ;-) Jo mindre teknik de skal pille ved, jo bedre O:)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"