Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af TBR7 »

Hejsa,

jeg har det problem at når man kobler ind ved igangsætning ryster/vibrerer min koblingspedal lidt og en gang i mellem er der en lidt skurende fornemmelse i foden som rør koblingspedalen.
Er der andre som har noget ligende?
Min kobling er skiftet 2 gange på kulance fra Audi's side. Senest sommeren 2014.
Jeg fik at vide ved sidste skift af min kobling at mit svinghjul ikke fejlede noget da jeg havde et fast svinghjul.

Er snart ved at gå i hegnet over denne vibration/rystelse ;(

Er meget interesseret i at høre fra jer - alle input er velkommen. :)
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af Nicolaisen »

Jeg tror nu mere på dit svinghjul. Selv om det er fast, så kan det stadig være skævt.
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af TBR7 »

Nicolaisen skrev:Jeg tror nu mere på dit svinghjul. Selv om det er fast, så kan det stadig være skævt.


Ja, måske. Men værkstedet siger de har målt svinghjul, og det skulle være ok.

Hvordan er det med jer andre der har manulet gear. Når I kobler ind ved igangsætning, er det så helt smooth eller er der lidt uro i koblingspedalen?
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
ph77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 70
Tilmeldt: 8/06/2010 21:06
Geografisk sted: København

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af ph77 »

Helt smooth.

Kan desværre ikke bidrage med andet.
Venlig hilsen
Peter

A4 Avant, 3.0 TDI quattro 2006
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af TBR7 »

ph77 skrev:Helt smooth.

Kan desværre ikke bidrage med andet.


Mange tak for svar (y) faktisk hvad jeg ville høre.
Men efter en del søgning på nettet ser det ud til det ikke er et ukendt problem.

Kunne rigtigt godt tænke mig at høre fra en med samme motor som min - er der en som kan hjælpe med det?
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af Nicolaisen »

Det er svært at vurdere hvor meget den ryster her bag skærmen :) Men hvis du synes den ryster mere end de andre biler du har ejet/prøvet, så er der nok noget om snakken :) Den må ikke ryste.
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af TBR7 »

Tak for svar :)
Min overbevisning er også at der er noget galt et eller andet sted.
Fra starten har jeg egentligt tilskrevet det svinghjulet pga. jeg troede det var dualmass og det var en feature i "dualmass konceptet"
Men er ud fra tilbage meldinger her fra og min egen overbevisning om at en bil i den prisklasse ikke skal koble ind som en pose nødder :x blevet enig med mig selv om at Audi må fixe det. Når de har sagt A og skifte kobling på kulance to gange må de også sige B og lave det færdigt. Har trods alt klaget over det siden bilen har kørt 60.000km og på det tidspunkt stadig under garanti.
Tak for hjælpen.
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Vibrationer i koblingspedal ved igangsætning i 1'st gear

Indlæg af TBR7 »

En lille update.

I mellemtiden har jeg prøvet en med samme motor og der koblede kobling fuldstændigt smooth.
Audi service partner som har skiftet koblingen, siger de ikke kan mærke noget unormalt, kun lidt små vibrationer. Når jeg så siger at jeg kan fremskaffe en reference bil som kobler smooth, siger de at det kan man ikke bruge til noget da der er forskellige dele i bilerne. Så tænker jeg, at prøver man en bil hos Audi, og efterfølgende bestiller en ny, så kan man ikke være sikker på at få en som kører på samme måde. Det lyder ikke rigtigt.
Nå, men sagen er den at jeg har taget kontakt til SMC service for at høre om det kan være rigtigt.
Så opgaven nu, er at prøve at fremprovokere tidspunktet hvor vibrationerne er værst og hvor man kan mærke små jag i koblingspedalen. Hvis de så vurderer at der er belæg for at skille det ad igen gør de det. Men det kræver lige at jeg kan bevise at fejlen er der.
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"