A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af JBJ-A6 »

Har anskaffet en A6 2,8 quattro med tiptronic fra 2009, men synes der er noget svag ”støj” ved langsom kørsel med stort rat udslag, f. eks. under parkering og lign.
Støjen kommer helt tydeligt fra for vognen, og kan bedst beskrives som en skurende eller rumlende lyd, ledsaget af fine vibrationer/rystelser.

Er der andre der har lignende oplevelser med A6 eller er de lydløse ved fuldt rat udslag og langsom bevægelse?
Forhandleren mener det er normalt for denne model, er det det?
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af Kenneth J »

Det er min erfaring at alle quattro modellerne gør det. Uanset om det er A4, A5, A6 eller A8.
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Jakobg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31/08/2014 20:43

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af Jakobg »

Min gør det også, dog en C5.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af Ivan »

Er støjen forekommende både ved varm og kold motor eller?

JBJ-A6 skrev:Har anskaffet en A6 2,8 quattro med tiptronic fra 2009, men synes der er noget svag ”støj” ved langsom kørsel med stort rat udslag, f. eks. under parkering og lign.
Støjen kommer helt tydeligt fra for vognen, og kan bedst beskrives som en skurende eller rumlende lyd, ledsaget af fine vibrationer/rystelser.

Er der andre der har lignende oplevelser med A6 eller er de lydløse ved fuldt rat udslag og langsom bevægelse?
Forhandleren mener det er normalt for denne model, er det det?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
LasseHald
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/03/2014 21:05
Geografisk sted: Århus

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af LasseHald »

Det samme på en S6
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af JBJ-A6 »

Ivan skrev:Er støjen forekommende både ved varm og kold motor eller?

JBJ-A6 skrev:Har anskaffet en A6 2,8 quattro med tiptronic fra 2009, men synes der er noget svag ”støj” ved langsom kørsel med stort rat udslag, f. eks. under parkering og lign.
Støjen kommer helt tydeligt fra for vognen, og kan bedst beskrives som en skurende eller rumlende lyd, ledsaget af fine vibrationer/rystelser.

Er der andre der har lignende oplevelser med A6 eller er de lydløse ved fuldt rat udslag og langsom bevægelse?
Forhandleren mener det er normalt for denne model, er det det?


Synes ikke der er meget forskel på kold og varm, men skal der siges noget, så måske en lille smule mere markant ved kold bil.
Værkstedet mener det måske kan reduceres lidt ved at anvende en anden olie i det forreste differentiale.
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af Ivan »

Min rumler aldrig, når den er kold, men altid når den er varm. :?

En Audi-mekaniker bemærkede, at han mente at alle quattro'er brummer, men min gjorde det meget... :(

For et lille års tid siden, bemærkede jeg, en svag summen fra undervognen, som er lidt højere nu, men man skal kende bilens lyde for at lægge mærke til det.

Jeg har haft problematikken oppe at vende før.

quattro-rumble:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=178950

JBJ-A6 skrev:
Ivan skrev:Er støjen forekommende både ved varm og kold motor eller?

JBJ-A6 skrev:Har anskaffet en A6 2,8 quattro med tiptronic fra 2009, men synes der er noget svag ”støj” ved langsom kørsel med stort rat udslag, f. eks. under parkering og lign.
Støjen kommer helt tydeligt fra for vognen, og kan bedst beskrives som en skurende eller rumlende lyd, ledsaget af fine vibrationer/rystelser.

Er der andre der har lignende oplevelser med A6 eller er de lydløse ved fuldt rat udslag og langsom bevægelse?
Forhandleren mener det er normalt for denne model, er det det?


Synes ikke der er meget forskel på kold og varm, men skal der siges noget, så måske en lille smule mere markant ved kold bil.
Værkstedet mener det måske kan reduceres lidt ved at anvende en anden olie i det forreste differentiale.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: A6 quattro støjer ved fuldt rat udslag. Normalt?

Indlæg af JBJ-A6 »

Ivan skrev:Min rumler aldrig, når den er kold, men altid når den er varm. :?

En Audi-mekaniker bemærkede, at han mente at alle quattro'er brummer, men min gjorde det meget... :(

For et lille års tid siden, bemærkede jeg, en svag summen fra undervognen, som er lidt højere nu, men man skal kende bilens lyde for at lægge mærke til det.

Jeg har haft problematikken oppe at vende før.

quattro-rumble:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=178950



OK, tak for input.
Ser ud til at dette fænomen er normalt for en quattro.
Synes bare ikke jeg har oplevet samme rumlen i min 20 år gamle RS2, man skulle da synes der burde være sket lidt udvikling i den mellemliggende periode.
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"