Automat gearkasse laver små nøk??

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
MuxiP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26/12/2014 21:31

Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af MuxiP »

Hej.
Har en Audi A6 3.0 TDI fra 07 og kørt 170000km. Når jeg slipper speederen og bilen motorbremser og køre under 80 km/t pendler motoromdrejningerne op og ned som om konverteren kobler til og fra. Samtidig med når bilen belastes med 180, 200 km/t laver bilen små nøk. Nogen der oplevet noget lignende eller ved hvad kan være galt?? Den har næsten lige fået skiftet gearolien.

På forhånd tak. Mvh Martin
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af Høy »

Gjorde den det også, inden du skiftede olien?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af ploft »

Min B6'er fra 2001 med multitronic gearkasse gjorde det dér - men ved ikke om din kasse er en multitronic?
MuxiP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26/12/2014 21:31

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af MuxiP »

Ved ikke om den gjorde det før olien blev skiftet. Har lige overtaget bilen, men ved olien blev skiftet for ca. 10000 km siden. gearkassen er en trip tronic gearkasse.
Nogen snakker om dårlig konverter og andre om software opdatering for afhjælpning?
jbagh
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 30/07/2012 13:20

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af jbagh »

Min gør det samme. 2.7TDI med Tiptronic og quattro. Den giver nogle hak når man kører langsomt og trykker og slipper speederen. Tror bare det er by design.
2009 A6 4F 2.7 V6 TDI quattro Avant Tiptronic
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af Bjørn T »

jbagh skrev:Min gør det samme. 2.7TDI med Tiptronic og quattro. Den giver nogle hak når man kører langsomt og trykker og slipper speederen. Tror bare det er by design.

Det du oplever er sikkert lidt slup i differentiale og kardanledene. Det er nok svært at undgå med 11 kardanled og tre differentialer.

Det Martin oplever er bestemt ikke er normalt på en Tiptronic, ved de hastigheder der er beskrevet.

Min 2,5 TDI Tiptr. Trækker helt jævnt og blødt hele vejen op til over 200 km/t., det samme gælder gearskiftene.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af karsten_horn »

MuxiP skrev:Hej.
Har en Audi A6 3.0 TDI fra 07 og kørt 170000km. Når jeg slipper speederen og bilen motorbremser og køre under 80 km/t pendler motoromdrejningerne op og ned som om konverteren kobler til og fra. Samtidig med når bilen belastes med 180, 200 km/t laver bilen små nøk. Nogen der oplevet noget lignende eller ved hvad kan være galt?? Den har næsten lige fået skiftet gearolien.

På forhånd tak. Mvh Martin


Beklager at jeg ikke lige fik svaret dig men netop hjemkommen fra udlandet. Jeg havde nøjagtig samme problem og det opstod faktisk også efter et olieskift. Når man skifter olie på denne gearkasse er der en adapteringsproces som er meget vigtig at gennemføre. Audi Silkeborg fik bilen ind efter et andet værksted havde forsøgt og så virkede det perfekt. I samme omgang fik jeg skiftet nogle ventiler samt opgraderet softwaren - Dette var tilsyneladende på baggrund af en Audi service meddelelse.

Mvh
Karsten Horn
jbagh
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 30/07/2012 13:20

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af jbagh »

Bjørn T skrev:
jbagh skrev:Min gør det samme. 2.7TDI med Tiptronic og quattro. Den giver nogle hak når man kører langsomt og trykker og slipper speederen. Tror bare det er by design.

Det du oplever er sikkert lidt slup i differentiale og kardanledene. Det er nok svært at undgå med 11 kardanled og tre differentialer.

Det Martin oplever er bestemt ikke er normalt på en Tiptronic, ved de hastigheder der er beskrevet.

Min 2,5 TDI Tiptr. Trækker helt jævnt og blødt hele vejen op til over 200 km/t., det samme gælder gearskiftene.


Ja du har nok ret. Det er ikke det samme, nu hvor jeg fik nærlæst Martin's problem.
2009 A6 4F 2.7 V6 TDI quattro Avant Tiptronic
MuxiP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26/12/2014 21:31

Re: Automat gearkasse laver små nøk??

Indlæg af MuxiP »

Ok så det nødvendigt med denne adapteringsproces efter et olieskift. Og hvad vil det sige? Tænkte jeg ville forbi Frederica med den for og få opgraderet softwaren og tjekket gearkassen med deres original tester. Men kunne jo være fedt hvis jeg kunne hjælpe dem på vej med problemet, så timme prisen ikke løber løbsk for dem ;)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"