Fejl på 3 gløderør
Fejl på 3 gløderør
Hej,
Jeg har fået skiftet alle 6 gløderør i sommers, men nu hvor det er blevet koldt, er bilen begyndt med at have svært ved at starte.
Jeg har haft en tester på der siger der er fejl på 3 gløderør(cylinder: 2/5/6).
Kan dette skyldes et defekt relæ til gløderørene? Eller en med et andet godt bud på hvad det kan være?
Fejlkoder:
4 Faults Found:
005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:18
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.76 V
Duty Cycle: 24.1 %
Temperature: 17.1°C
005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15)
P161E - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:18
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.76 V
Duty Cycle: 24.1 %
Temperature: 17.1°C
005663 - Glowplug for Cylinder 6 (Q15)
P161F - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:41
Freeze Frame:
RPM: 1638 /min
Torque: 214.5 Nm
Speed: 20.2 km/h
Duty Cycle: 23.9 %
Voltage: 13.83 V
Duty Cycle: 27.6 %
Temperature: 18.0°C
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 008 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 10
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 63.9°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 8.21 V
Duty Cycle: 0.4 %
Readiness: 0 0 0 0 0
Til hverdag holder jeg i en garage hvor der er +10grader, og der er bilen ikke noget problem med at starte, men ved frysepunktet, er den ikke meget for det.
Bilen er en A6 4F 3,0TDI BMK
Jeg har fået skiftet alle 6 gløderør i sommers, men nu hvor det er blevet koldt, er bilen begyndt med at have svært ved at starte.
Jeg har haft en tester på der siger der er fejl på 3 gløderør(cylinder: 2/5/6).
Kan dette skyldes et defekt relæ til gløderørene? Eller en med et andet godt bud på hvad det kan være?
Fejlkoder:
4 Faults Found:
005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:18
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.76 V
Duty Cycle: 24.1 %
Temperature: 17.1°C
005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15)
P161E - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:18
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.76 V
Duty Cycle: 24.1 %
Temperature: 17.1°C
005663 - Glowplug for Cylinder 6 (Q15)
P161F - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 306723 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:41
Freeze Frame:
RPM: 1638 /min
Torque: 214.5 Nm
Speed: 20.2 km/h
Duty Cycle: 23.9 %
Voltage: 13.83 V
Duty Cycle: 27.6 %
Temperature: 18.0°C
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
P3348 - 008 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 10
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 63.9°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 8.21 V
Duty Cycle: 0.4 %
Readiness: 0 0 0 0 0
Til hverdag holder jeg i en garage hvor der er +10grader, og der er bilen ikke noget problem med at starte, men ved frysepunktet, er den ikke meget for det.
Bilen er en A6 4F 3,0TDI BMK
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Fejl på 3 gløderør
Relæet styre alle gløderørene. Prøv at kontrollere stik og ledning der til.
Re: Fejl på 3 gløderør
Har haft relæet ude og kigget ind i det, og der ser det ud til at der er 2grupper. Så tænker om det kan være den ene side af relæet der ikke virker mere.
Og synes vi har haft kigget alle stik og forbindelser igennem, men en ekstra omgang skader jo ikke
Og synes vi har haft kigget alle stik og forbindelser igennem, men en ekstra omgang skader jo ikke
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI
Re: Fejl på 3 gløderør
Fejlen har vist kun været der en gang og det er ca 6 uger siden. Så mon ikke fejlen ligger et andet sted ?vegas skrev:..Jeg har haft en tester på der siger der er fejl på 3 gløderør(cylinder: 2/5/6).
Fault Frequency: 1
Date: 2014.11.13
Time: 07:45:18
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Fejl på 3 gløderør
Tänker bare at hvis reläet ikke virker fra den dag hvor fejlen er opstået, får glöderörerne ikke en ny chance for at forsöge at virke för end der kommer et nyt relä til.
3 glöderör går ved ikke bare i stykker på samme tid, så tror ikke det er glöderörerne, men enten reläet eller om der er en styreboks til det eller noget?
Nogen der har en ide til, hvordan man kan fejlsöge på det?
3 glöderör går ved ikke bare i stykker på samme tid, så tror ikke det er glöderörerne, men enten reläet eller om der er en styreboks til det eller noget?
Nogen der har en ide til, hvordan man kan fejlsöge på det?
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Fejl på 3 gløderør
Hvis det var relæet ville den melde fejl på alle 6 gløderør.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Fejl på 3 gløderør
Nicolaisen skrev:Hvis det var relæet ville den melde fejl på alle 6 gløderør.
Det er ikke helt rigtigt, det kan sagtens være tidsstyrings delen som fejler og derved vil man se gløderør som et efter et fejler - Jeg taler ud fra personlig erfaring !
Re: Fejl på 3 gløderør
Hej Karsten,
Når du skriver at det kan være tidsstyrings delen, hvor eller hvordan finder jeg ud af det?
Kan det være det relæ der hedder 639?
Når du skriver at det kan være tidsstyrings delen, hvor eller hvordan finder jeg ud af det?
Kan det være det relæ der hedder 639?
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Fejl på 3 gløderør
Hej Lars
Send mig lige en pb med dit telefonnummer, det er nok nemmere at forklare over telefonen og tro mig, det er ret vigtigt at få skiftet det relæ - Jeg ventede for længe og det kostede mig et stempel og et nyt topstykke
Send mig lige en pb med dit telefonnummer, det er nok nemmere at forklare over telefonen og tro mig, det er ret vigtigt at få skiftet det relæ - Jeg ventede for længe og det kostede mig et stempel og et nyt topstykke
Re: Fejl på 3 gløderør
Hej Karsten og Lars
Fandt i en løsning på problemet?
Jeg spørger da jeg vist har samme problem, min viser fejl på 4 gløderør, 1,2,3,4,(P0671-P0674)
samt at den viser fejl P162c som er glødtidsstyringen.
Mvh Henrik.
Fandt i en løsning på problemet?
Jeg spørger da jeg vist har samme problem, min viser fejl på 4 gløderør, 1,2,3,4,(P0671-P0674)
samt at den viser fejl P162c som er glødtidsstyringen.
Mvh Henrik.
Re: Fejl på 3 gløderør
Hej Henrik,
Jeg har stadig ikke fundet fejlen, men i mellem tiden er det ene gløderør på cylinder 2 skudt ud af motoren, og har forårsaget at der er nogle spåner der er smuttet ind i motoren
Det må have været et dårligt gevind, da hele gløderøret er helt og med hele gevindet, så det må være gevindet fra topstykket(eller hvad det nu hedder?!).
Jeg nåede desværre ikke at få skiftet gløderør på den, men fik skiftet tidsstyringsrelæet. Så jeg har et brugt til at ligge hvis du vil prøve at skifte det?
Jeg er ved at finde ud af hvad jeg nu gør. om det er en ombytningsmotor eller en renovering. Men prisen lyder på omkring 4000euro
/Lars
Jeg har stadig ikke fundet fejlen, men i mellem tiden er det ene gløderør på cylinder 2 skudt ud af motoren, og har forårsaget at der er nogle spåner der er smuttet ind i motoren
Det må have været et dårligt gevind, da hele gløderøret er helt og med hele gevindet, så det må være gevindet fra topstykket(eller hvad det nu hedder?!).
Jeg nåede desværre ikke at få skiftet gløderør på den, men fik skiftet tidsstyringsrelæet. Så jeg har et brugt til at ligge hvis du vil prøve at skifte det?
Jeg er ved at finde ud af hvad jeg nu gør. om det er en ombytningsmotor eller en renovering. Men prisen lyder på omkring 4000euro
/Lars
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI
Re: Fejl på 3 gløderør
Hej Lars,
det lyder ikke godt med din motor, men man kan købe et Recoil Gevindreparationssæt, f.eks. Størrelse: M10 x 1,2 mm det virker til tændrør o.lign. men der er selvfølgelig en udfordring med spånerne, da det gamle gevind skal bores op, og det næste er om det holder til trykket kontra udvidelserne når metallet bliver varmt, kan jeg ikke svare på.
jeg har skiftet alle gløderør og gløderelæet 639, men virker stadig ikke, så jeg fik et svar på at det sansynligvis er temperatur sensoren der styrer glødetiden der er røget, så jeg skal finde ud af hvor den temp måler sidder.
held og lykke med din motor, der er også motorer i Sverige til mindre end 4000€ f.eks. Laga.se og bildelsbasen.se
mvh Henrik Trendholm.
det lyder ikke godt med din motor, men man kan købe et Recoil Gevindreparationssæt, f.eks. Størrelse: M10 x 1,2 mm det virker til tændrør o.lign. men der er selvfølgelig en udfordring med spånerne, da det gamle gevind skal bores op, og det næste er om det holder til trykket kontra udvidelserne når metallet bliver varmt, kan jeg ikke svare på.
jeg har skiftet alle gløderør og gløderelæet 639, men virker stadig ikke, så jeg fik et svar på at det sansynligvis er temperatur sensoren der styrer glødetiden der er røget, så jeg skal finde ud af hvor den temp måler sidder.
held og lykke med din motor, der er også motorer i Sverige til mindre end 4000€ f.eks. Laga.se og bildelsbasen.se
mvh Henrik Trendholm.
Re: Fejl på 3 gløderør
Jeg har fundet en pris på renovering(inkl. nye kæder og lejer) af min motor inkl. afhentning på min adresse til 3800euro.
Jeg er nu på vej til det værksted hvor bilen står, og have en snak med dem om hvad der er næste træk.
Jeg ved desværre ikke hvor den sensor sidder, så der kan jeg ikke hjælpe.
Jeg er nu på vej til det værksted hvor bilen står, og have en snak med dem om hvad der er næste træk.
Jeg ved desværre ikke hvor den sensor sidder, så der kan jeg ikke hjælpe.
Mvh. Lars S.
Audi A6 4F 3,0TDI
Audi A6 4F 3,0TDI