karsten_horn skrev:Ivan skrev:karsten_horn skrev:Hejsa
Et lille lokal værksted som er meget dygtige og masser af erfaring med VW og Audi, de hedder Astrup Auto og yderst rimelige i pris.
Efter motorskift kan jeg ikke få den over 9 på en liter, ej heller på landevej med lovlige hastigheder.
Så er der noget helt galt - jeg kører ca. 11,5 i snit og vil tro en "morfar" vil køre ca 13. På flad landevej ved 80 ca. 14/15 km pr. liter.
Når jeg kommer "til" at køre lidt under 11 km pr. liter, kan jeg finde den skyldige i spejlet...
På motorvej 10-11 km. pr liter med tung fod.
Ivan, de tal du nævner er netop de samme som jeg så med den gamle motor - Den nye motor, som for øvrigt kører bedre end den gamle motor, har et forbrug der ligger 30 % over den gamle.
Værkstedet er helt på bar bund, ECU'en er kodet om til de nye dyser og der er ikke en eneste fejlkode der indikerer sensor fejl eller lignende - Jeg selv ser følgende muligheder for fejlkilder som jeg nu selv vil forfølge(jeg har VCDS kabel):
- En eller flere defekte dyser
- Sensor fejl/forkert sensor ift ECU, som giver udslag i forkert input til ECU
- Defekt luftmassemåler
Den sidste tror jeg ikke selv rigtig på da den virkede fint lige indtil den gamle motor døde.
Er der nogen som har kendskab til om alt udenoms grej på en "BMK" motor er det samme uanset årgang ? Min gamle motor var en 2006 "BMK" hvor den nye jeg har fået ilagt er en 2005 jævnfør certifikat. Jeg bemærkede at turboerne ikke have samme typenummer og ej heller samme fabrikat men udvendigt identiske - Som sagt så kører den nye motor bedre end den gamle og hvis jeg har opnået noget, så er det mere moment og effekt.
Mener min er fra juni 2005 og hvis du skal bruge nogle værdier fra motorrum eller VCDS giver du bare besked.
Efter jeg fik skiftet en utæt ladeluftslange skifter min fra 6. gear til 5 ved 67-68 km/t på flad vej og tager gerne en pæn stigning i 6 ved 70 km/t.