SorenR skrev:kimenemark skrev:Har også læst om 12v "stød" metoden, men har du prøvet at køre en aktuator-test i VCDS først?
Om ikke andet kan du høre om de reagerer.
Syntes de voldtager de ventiler lidt med op til 20min påvirkning i hver retning (først + til den ene pol og derefter til den anden)... jeg ville prøve en aktuator-test først
Jeg har også haft tikken, men kun de første 2-3 sekunder. Har lige hældt 0W-30 på min ved olieskifte (før 5W-30) og nu hører jeg kun noget i max 1sek.
Min skulle efter sigende (forhandler) have fået skiftet kæder ved 200.000km... har nu gået godt og vel 430K
Konens Golf I Cab tikker også volsomt ved koldstart, når der er tynd olie på - det er ventilløfterne der snakker indtil der bliver bygget tryk. 15W-40 olie har stort set løst problemet - man må forvente at der kommer lidt større tolerancer på en 1.8L 8V efter 400.000+ km.
Olietrykket er ellers i orden - lampen lyser først når der mangler knapt 3L olie. Så skal jeg bare tappe den sidste 1/2 liter af, skifte filteret og fylde op igen
Hvis min 3B i 200 20V begynder at tikke med Mobil one 5W50 så skal olien skiftes. Det fjerne tikkeriet. Har også prøvet 0W30 men det gav kun tikken. Vi snakker kold lige opstartet motor.