Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af PEB »

DrKoch skrev:Hej PEB
Har målt på min egen motor.

Når jeg kigger på dyserne, så er der lidt forskelligt tryk, men ikke med en forskel på over 3 som du skriver tidligere. Betyder det at det IKKE er dyserne der er rod med (tænker helt klart i banen af det med EGR ventilen, som nævnt i anden tråd)?

Har jo også fået renset dyserne i rensemaskine hos SMC for ca 3-4 måneder siden, og det gjorde ingen forskel på problemet andet end 7000 kroner mindre i pungen :-)

Mvh lars


Jeg ville prøve at få blændet EGR ventilen af, eller montere en pakning med 9 mm hul, så du sparer at få omprogrammeret motorstyringen.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af DrKoch »

Hej PEB.
Her er mine værdier for dyserne:
0.42 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.1 x
-1.04 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.2 x
-0.99 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.3 x
1.58 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.4 x

Ser det fornuftigt ud. Der er ingen fejlkoder og den lokale automester siger det er fint...
Har fået fat i pakningen, men er stadig en lille smule i tvivl om hvor præcis den skal sidde. Håber du lige vil kigge et smut forbi den anden tråd (http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic. ... 58#p150558) og gøre det lidt klar :-)

På forhånd tusind tak
Lars
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af LKA63 »

Hej Lars....

Tallene ser fine ud. De skal give nul lagt sammen......
Jeg er spændt på om det hjælper at indsætte pakningen... ´Gí lige en tilbagemeldning (y)

Lars
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af DrKoch »

Skal jeg nok, men mangler stadig hjælp til mit spørgsmål ovenfor. Vil ikke sætte en pakning ind et forkert sted :) anybody?
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Elberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13/01/2010 23:27
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af Elberg »

Jeg har lige været igennem den helt store mølle, med skift af EGR, Luftmassemåler, 6 stk dyser, motorophæng. Bilen har gået 280k men havde problemet da jeg købte bilen, fandt jeg ud af efterfølgende. Bilen er desværre købt uden garanti og nedsat pris.. Skift af disse hjalp desværre ikke problemet, huggede stadig ved 17 - 22 omdr. Dog kunne jeg mærke mærkbart forbedring i trækkraft. Jeg har så lige haft bilen på værksted hos VAE slagelse (Ivørigt super god service)
D. 8 maj 2010 havde jeg bilen på rullefelt og der knækkede moment kurven kraftigt ved disse omdrejninger. Hos VAE blændede man EGR ventil som det første med en plade hvor der var hul i. Ingen ændring.Tallene for luftmassemåleren var meget høje og endnu en ny sat i men med samme høje tal. De satte en hånd for luftmassemåleren for at høre efter utætheder og der fandt de en pakning ved indsugningsmanifolden som var vendt forkert. Fejl blev rettet. Efterfølgende blev bilen optimeret og nu er huggeriet markant mindre, men kan dog stadig fremprovokeres ved konstant hastighed. De har fyldt noget kraftigt rens i tanken og når den er brugt op skal jeg hælde 2 stk dåser i halv tank i håb om det tager det sidste af huggeriet. Udfra den sidste rullefelts test er der stadig dyk i monument, men det mener de er den variable turbo ventil og for at problem skal afhjælpes skal ny turbo til eftersom bilen har gået 280 Er der nogen der har et godt forslag så det sidste kunne forsvinde eftersom jeg ikke ønsker at købe en ny turbo lige nu. Jeg vil prøve at blænde min EGR helt med en plade for at se om det kunne give udslag. Eller må jeg leve med det indtil min turbo (hvis det er den) står af.. Kan nogen give et godt råd og ville det hjælpe hvis jeg lagde mine rulletest ind så i kunne se dem?? Hilsen den håbefulde..
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af PEB »

Elberg skrev:Jeg har lige været igennem den helt store mølle, med skift af EGR, Luftmassemåler, 6 stk dyser, motorophæng. Bilen har gået 280k men havde problemet da jeg købte bilen, fandt jeg ud af efterfølgende. Bilen er desværre købt uden garanti og nedsat pris.. Skift af disse hjalp desværre ikke problemet, huggede stadig ved 17 - 22 omdr. Dog kunne jeg mærke mærkbart forbedring i trækkraft. Jeg har så lige haft bilen på værksted hos VAE slagelse (Ivørigt super god service)
D. 8 maj 2010 havde jeg bilen på rullefelt og der knækkede moment kurven kraftigt ved disse omdrejninger. Hos VAE blændede man EGR ventil som det første med en plade hvor der var hul i. Ingen ændring.Tallene for luftmassemåleren var meget høje og endnu en ny sat i men med samme høje tal. De satte en hånd for luftmassemåleren for at høre efter utætheder og der fandt de en pakning ved indsugningsmanifolden som var vendt forkert. Fejl blev rettet. Efterfølgende blev bilen optimeret og nu er huggeriet markant mindre, men kan dog stadig fremprovokeres ved konstant hastighed. De har fyldt noget kraftigt rens i tanken og når den er brugt op skal jeg hælde 2 stk dåser i halv tank i håb om det tager det sidste af huggeriet. Udfra den sidste rullefelts test er der stadig dyk i monument, men det mener de er den variable turbo ventil og for at problem skal afhjælpes skal ny turbo til eftersom bilen har gået 280 Er der nogen der har et godt forslag så det sidste kunne forsvinde eftersom jeg ikke ønsker at købe en ny turbo lige nu. Jeg vil prøve at blænde min EGR helt med en plade for at se om det kunne give udslag. Eller må jeg leve med det indtil min turbo (hvis det er den) står af.. Kan nogen give et godt råd og ville det hjælpe hvis jeg lagde mine rulletest ind så i kunne se dem?? Hilsen den håbefulde..


Dette emne omhandler 2.0 TDI og du skriver om 6 dyser. :roll:

Hvilken Audi skriver du om?
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Elberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13/01/2010 23:27
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af Elberg »

Jeg har en A4 2,5 TDI fra 02. Men problemet er meget li' det der er beskrevet, hvis ikke det samme!!
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02
Elberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13/01/2010 23:27
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af Elberg »

Lige en bemærkning, ved godt det er en 2,o TDI, men endelig har jeg fundet et indlæg som beskriver de problemer jeg har, også tænkte jeg måske der var nogle der lige havde noget i baghovedet som kunne bruges.. Unskyld jeg trængte mig på. [-X
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02
Elberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13/01/2010 23:27
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af Elberg »

Er der nogen der kan hjælpe her... Hvem skal man have til at teste min dyser, selvom de er skiftet. Min mavefornemmelse siger det er der den driller... hver gang vi piller ved Egr, eller div test er det som om den kører upåklagelig et par dage, for derefter at vende tilbage til huggeriet.. Har skiftet EGR, Luftmassemåler, dyser samt for optimeret dytten. Men har stadig et underligt knæ på moment kurven ved rulletest. Kan min turbo drille?? Jeg er meget lydhør og vil gerne køre langt få at snakke med en som er expert!! Bilen er en 2,5 TDI og har 280.000 på kilometerne.. Er der nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Vedhæftede filer
Rulletest 12.01.2011.jpg
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02
Brugeravatar
golfmanden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30/10/2011 00:07
Geografisk sted: Hornbæk

Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE

Indlæg af golfmanden »

Hej Poul Erik
Super fint indlæg med udførlige detaljer.
Jeg skal igennem samme tur med min A4 1,9 TDI, AVB motor
Jeg spekulerer på om der i klubben er nogle som kender til en tilsvarende manual for udskiftning af dyser på den motortype, eller kan give et link til en manual? :)
Med venlig hilsen
Vagn Jørgensen
Audi A4 - 1,9 TDI -74KW - AVB
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"