Dato og tid er 16/07/2019 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 13/08/2010 12:12 
Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 19/01/2003 01:00
Indlæg: 4704
Geografisk sted: Nordjylland

Audi club Danmark
medlem siden
01. maj 1998

Offline
DrKoch skrev:
Hej PEB
Har målt på min egen motor.

Når jeg kigger på dyserne, så er der lidt forskelligt tryk, men ikke med en forskel på over 3 som du skriver tidligere. Betyder det at det IKKE er dyserne der er rod med (tænker helt klart i banen af det med EGR ventilen, som nævnt i anden tråd)?

Har jo også fået renset dyserne i rensemaskine hos SMC for ca 3-4 måneder siden, og det gjorde ingen forskel på problemet andet end 7000 kroner mindre i pungen :-)

Mvh lars


Jeg ville prøve at få blændet EGR ventilen af, eller montere en pakning med 9 mm hul, så du sparer at få omprogrammeret motorstyringen.

_________________
Poul Erik Bech (PEB)

Tesla model S 85D 2015
Audi A2 1.2 TDI 3L 2002
EV-97 EuroStar
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
Kode til RNS-E


A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 11/09/2010 08:41 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 4/02/2009 12:22
Indlæg: 385
Geografisk sted: Kolding

Offline
Hej PEB.
Her er mine værdier for dyserne:
0.42 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.1 x
-1.04 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.2 x
-0.99 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.3 x
1.58 mg/slag indspr.mængde afvigelse cyl.4 x

Ser det fornuftigt ud. Der er ingen fejlkoder og den lokale automester siger det er fint...
Har fået fat i pakningen, men er stadig en lille smule i tvivl om hvor præcis den skal sidde. Håber du lige vil kigge et smut forbi den anden tråd (http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic. ... 58#p150558) og gøre det lidt klar :-)

På forhånd tusind tak
Lars

_________________
BMW 525dA Touring (3.0 Diesel, E61 LCI) 11/2007
Ex-bil: Audi A6 Avant (4f) 2.0 TDI 10/2005


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 12/09/2010 07:58 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 15/02/2010 16:55
Indlæg: 467
Geografisk sted: Nordsjælland

Offline
Hej Lars....

Tallene ser fine ud. De skal give nul lagt sammen......
Jeg er spændt på om det hjælper at indsætte pakningen... ´Gí lige en tilbagemeldning (y)

Lars

_________________
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 13/09/2010 13:12 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 4/02/2009 12:22
Indlæg: 385
Geografisk sted: Kolding

Offline
Skal jeg nok, men mangler stadig hjælp til mit spørgsmål ovenfor. Vil ikke sætte en pakning ind et forkert sted :) anybody?

_________________
BMW 525dA Touring (3.0 Diesel, E61 LCI) 11/2007
Ex-bil: Audi A6 Avant (4f) 2.0 TDI 10/2005


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 13/01/2011 23:01 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 14/01/2010 00:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
13. jan 2010

Offline
Jeg har lige været igennem den helt store mølle, med skift af EGR, Luftmassemåler, 6 stk dyser, motorophæng. Bilen har gået 280k men havde problemet da jeg købte bilen, fandt jeg ud af efterfølgende. Bilen er desværre købt uden garanti og nedsat pris.. Skift af disse hjalp desværre ikke problemet, huggede stadig ved 17 - 22 omdr. Dog kunne jeg mærke mærkbart forbedring i trækkraft. Jeg har så lige haft bilen på værksted hos VAE slagelse (Ivørigt super god service)
D. 8 maj 2010 havde jeg bilen på rullefelt og der knækkede moment kurven kraftigt ved disse omdrejninger. Hos VAE blændede man EGR ventil som det første med en plade hvor der var hul i. Ingen ændring.Tallene for luftmassemåleren var meget høje og endnu en ny sat i men med samme høje tal. De satte en hånd for luftmassemåleren for at høre efter utætheder og der fandt de en pakning ved indsugningsmanifolden som var vendt forkert. Fejl blev rettet. Efterfølgende blev bilen optimeret og nu er huggeriet markant mindre, men kan dog stadig fremprovokeres ved konstant hastighed. De har fyldt noget kraftigt rens i tanken og når den er brugt op skal jeg hælde 2 stk dåser i halv tank i håb om det tager det sidste af huggeriet. Udfra den sidste rullefelts test er der stadig dyk i monument, men det mener de er den variable turbo ventil og for at problem skal afhjælpes skal ny turbo til eftersom bilen har gået 280 Er der nogen der har et godt forslag så det sidste kunne forsvinde eftersom jeg ikke ønsker at købe en ny turbo lige nu. Jeg vil prøve at blænde min EGR helt med en plade for at se om det kunne give udslag. Eller må jeg leve med det indtil min turbo (hvis det er den) står af.. Kan nogen give et godt råd og ville det hjælpe hvis jeg lagde mine rulletest ind så i kunne se dem?? Hilsen den håbefulde..

_________________
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 13/01/2011 23:23 
Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 19/01/2003 01:00
Indlæg: 4704
Geografisk sted: Nordjylland

Audi club Danmark
medlem siden
01. maj 1998

Offline
Elberg skrev:
Jeg har lige været igennem den helt store mølle, med skift af EGR, Luftmassemåler, 6 stk dyser, motorophæng. Bilen har gået 280k men havde problemet da jeg købte bilen, fandt jeg ud af efterfølgende. Bilen er desværre købt uden garanti og nedsat pris.. Skift af disse hjalp desværre ikke problemet, huggede stadig ved 17 - 22 omdr. Dog kunne jeg mærke mærkbart forbedring i trækkraft. Jeg har så lige haft bilen på værksted hos VAE slagelse (Ivørigt super god service)
D. 8 maj 2010 havde jeg bilen på rullefelt og der knækkede moment kurven kraftigt ved disse omdrejninger. Hos VAE blændede man EGR ventil som det første med en plade hvor der var hul i. Ingen ændring.Tallene for luftmassemåleren var meget høje og endnu en ny sat i men med samme høje tal. De satte en hånd for luftmassemåleren for at høre efter utætheder og der fandt de en pakning ved indsugningsmanifolden som var vendt forkert. Fejl blev rettet. Efterfølgende blev bilen optimeret og nu er huggeriet markant mindre, men kan dog stadig fremprovokeres ved konstant hastighed. De har fyldt noget kraftigt rens i tanken og når den er brugt op skal jeg hælde 2 stk dåser i halv tank i håb om det tager det sidste af huggeriet. Udfra den sidste rullefelts test er der stadig dyk i monument, men det mener de er den variable turbo ventil og for at problem skal afhjælpes skal ny turbo til eftersom bilen har gået 280 Er der nogen der har et godt forslag så det sidste kunne forsvinde eftersom jeg ikke ønsker at købe en ny turbo lige nu. Jeg vil prøve at blænde min EGR helt med en plade for at se om det kunne give udslag. Eller må jeg leve med det indtil min turbo (hvis det er den) står af.. Kan nogen give et godt råd og ville det hjælpe hvis jeg lagde mine rulletest ind så i kunne se dem?? Hilsen den håbefulde..


Dette emne omhandler 2.0 TDI og du skriver om 6 dyser. :roll:

Hvilken Audi skriver du om?

_________________
Poul Erik Bech (PEB)

Tesla model S 85D 2015
Audi A2 1.2 TDI 3L 2002
EV-97 EuroStar
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
Kode til RNS-E


A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 14/01/2011 23:28 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 14/01/2010 00:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
13. jan 2010

Offline
Jeg har en A4 2,5 TDI fra 02. Men problemet er meget li' det der er beskrevet, hvis ikke det samme!!

_________________
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 14/01/2011 23:32 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 14/01/2010 00:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
13. jan 2010

Offline
Lige en bemærkning, ved godt det er en 2,o TDI, men endelig har jeg fundet et indlæg som beskriver de problemer jeg har, også tænkte jeg måske der var nogle der lige havde noget i baghovedet som kunne bruges.. Unskyld jeg trængte mig på. [-X

_________________
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 24/01/2011 20:20 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 14/01/2010 00:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
13. jan 2010

Offline
Er der nogen der kan hjælpe her... Hvem skal man have til at teste min dyser, selvom de er skiftet. Min mavefornemmelse siger det er der den driller... hver gang vi piller ved Egr, eller div test er det som om den kører upåklagelig et par dage, for derefter at vende tilbage til huggeriet.. Har skiftet EGR, Luftmassemåler, dyser samt for optimeret dytten. Men har stadig et underligt knæ på moment kurven ved rulletest. Kan min turbo drille?? Jeg er meget lydhør og vil gerne køre langt få at snakke med en som er expert!! Bilen er en 2,5 TDI og har 280.000 på kilometerne.. Er der nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.


Vedhæftede filer:
Rulletest 12.01.2011.jpg
Rulletest 12.01.2011.jpg [ 82.87 KiB | Vist 17740 gange ]

_________________
Hilsen Dennis
A4 2,5 TDI Avant '02
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Skift af Pumpedyse i A6 4F 2.0 TDI BRE
Indlæg: 18/10/2012 13:45 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 30/10/2011 00:07
Indlæg: 22
Geografisk sted: Hornbæk

Offline
Hej Poul Erik
Super fint indlæg med udførlige detaljer.
Jeg skal igennem samme tur med min A4 1,9 TDI, AVB motor
Jeg spekulerer på om der i klubben er nogle som kender til en tilsvarende manual for udskiftning af dyser på den motortype, eller kan give et link til en manual? :)

_________________
Med venlig hilsen
Vagn Jørgensen
Audi A4 - 1,9 TDI -74KW - AVB


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: