Rustbeskyttelse
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Rustbeskyttelse
Hej
Kunne det ikke være sjovt at vide hvordan Audierne her i klubben klarer sig med hensyn til rust ?
Nu viser mange undersøgelser jo at en Audi ikke er slem til at ruste, men den kan vel godt ruste !
Dem der har lyst kan jo svare på de nedenstående spørgmål her i tråden og på den måde får vi jo alle et indtryk af om rusten er et problem.
Har din Audi fået en supplerende rustbeskyttelse / undervognbehandling ?
Har du fået skiftet karrosseridele på grund af rust ?
Er det noget som skal skiftes inden så længe ?
Mvh
Morten
Kunne det ikke være sjovt at vide hvordan Audierne her i klubben klarer sig med hensyn til rust ?
Nu viser mange undersøgelser jo at en Audi ikke er slem til at ruste, men den kan vel godt ruste !
Dem der har lyst kan jo svare på de nedenstående spørgmål her i tråden og på den måde får vi jo alle et indtryk af om rusten er et problem.
Har din Audi fået en supplerende rustbeskyttelse / undervognbehandling ?
Har du fået skiftet karrosseridele på grund af rust ?
Er det noget som skal skiftes inden så længe ?
Mvh
Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Har her i maj md fået skiftet forskærme og malet bagklap.Rep betalt af audi.Forskærme var ikke kun rustne de var rådne.bagklap havde det klassiske zinkopkog og var derfor begyndt at ruste i kanten.Bilen A4-95
Senest rettet af biker 30/09/2004 19:52, rettet i alt 1 gang.
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
min egen audi 80 87`er har haft rust i undervognen og er blevet lappet.. har stadig lidt rund omkring men det meste er gamle sten slag. har do 2 pletter hvor galvaniseringen bopler ved forrude og ved bagruden.
har fået den undervogns behandlet...
min søsters audi 80 89`er skal have skiftet begge forskærem og har haft knækket forbrugen pga rust. har begyndende rust i 2 døre
har fået den undervogns behandlet...
min søsters audi 80 89`er skal have skiftet begge forskærem og har haft knækket forbrugen pga rust. har begyndende rust i 2 døre
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Havde en 80'er fra 94 indtil sidste år. Den havde aldrig fået undervognsbeskyttelse. Havde flere stenslag, men kun et enkelt oppe over forruden der var begyndende rust i. Mekanikeren til ham der købte den efter mig, sagde at den var utrolig pæn i bunden. Kun lidt mekanisk rust. Intet i pladedele ellers.
Har nu en A6 Avant fra 94. Fik den givet Dinitrol sidste år, og har lige været til kikkertundersøgelse med den. Intet at komme efter. Kun lidt mekanisk rust ved skruer og bolte. Intet i pladedele.
80'eren har altid kørt i DK. A6'eren kom fra Tyskland sidste år.
vh Rasmus
Har nu en A6 Avant fra 94. Fik den givet Dinitrol sidste år, og har lige været til kikkertundersøgelse med den. Intet at komme efter. Kun lidt mekanisk rust ved skruer og bolte. Intet i pladedele.
80'eren har altid kørt i DK. A6'eren kom fra Tyskland sidste år.
vh Rasmus
A4 2.0 Tid Avant 2015
Har ikke haft problemer med rust i karosseriet, men har dog skiftet diverse skruer og bolte der ikke har klaret klimaet lige så godt.
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug:
Hej
Jeg kan jo også selv bidrage.
Min A6 -95 har fået skiftet venstre forskærm på Audis regning, den havde en rustplet i kanten lige over hjulet. Jeg kan se at venstre fordør bobler lidt ved overkanten af gummilisten nederst på døren.
Jeg håber det er listen som har gnavet i lakken og det derfor kun er i overfladen.
Min har aldrig været rustbeskyttet så det må jeg hellere se at få gjort.
Nu har jeg jo fået skiftet venstre forskærm og der er ikke noget at se udvendigt på højre forskærm. Nogen der ved om jeg kan komme til at se bagsiden af skærmen på en eller anden måde ?
Hvis der er rust i den skal det jo helst tære helt igennem inden den fylder 10 år.
Mvh
Morten
Jeg kan jo også selv bidrage.
Min A6 -95 har fået skiftet venstre forskærm på Audis regning, den havde en rustplet i kanten lige over hjulet. Jeg kan se at venstre fordør bobler lidt ved overkanten af gummilisten nederst på døren.
Jeg håber det er listen som har gnavet i lakken og det derfor kun er i overfladen.
Min har aldrig været rustbeskyttet så det må jeg hellere se at få gjort.
Nu har jeg jo fået skiftet venstre forskærm og der er ikke noget at se udvendigt på højre forskærm. Nogen der ved om jeg kan komme til at se bagsiden af skærmen på en eller anden måde ?
Hvis der er rust i den skal det jo helst tære helt igennem inden den fylder 10 år.
Mvh
Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Hej Carsten
Der var en vandfyldt bobbel på den synlige del af skærmen lige over hjulet.
Jeg troede egentlig at et stenslag havde lavet hul i lakken og vandet så var krøbet ud under lakken derfra.
En dag jeg købte et par dele spurgte jeg lidt for sjov SMC i Odense om den kunne passe at der var rustpletter på en Audi fra 95. De tog det meget seriøst og bad mig køre ind på værkstedet, de tog et par billeder og en kopi af servicehæftet (som ikke er stemplet hos dem).
Så gik der nogle uger og en dag havde de fået grønt lys fra Audi at den skulle have en ny forskærm.
Jeg skulle bare bestille tid på pladeværkstedet og det forløb uden problemer.
Mvh Morten
Der var en vandfyldt bobbel på den synlige del af skærmen lige over hjulet.
Jeg troede egentlig at et stenslag havde lavet hul i lakken og vandet så var krøbet ud under lakken derfra.
En dag jeg købte et par dele spurgte jeg lidt for sjov SMC i Odense om den kunne passe at der var rustpletter på en Audi fra 95. De tog det meget seriøst og bad mig køre ind på værkstedet, de tog et par billeder og en kopi af servicehæftet (som ikke er stemplet hos dem).
Så gik der nogle uger og en dag havde de fået grønt lys fra Audi at den skulle have en ny forskærm.
Jeg skulle bare bestille tid på pladeværkstedet og det forløb uden problemer.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Jeg har fået min første rustplet, eller rettere min ældste Audi 100 84' har. Nedest på b stolpen. Jeg importerede bilen i 97' fra Schweitz, hvor den havde gået 180.000. Den fik engang dinitrol efter et år. Jeg har kørt de næste 180.000, og efter alt det mekaniske jeg har været igennem så skal den holde til den runder den halve mille. Jeg er stadig meget glad for at køre i den.
Min V8'er fra 88 er helt fri for rust, og jeg har ikke givet den noget beskyttelse endnu. Shame on me. Den håber jeg da at have den samme glæde af som den ældste
Bedste hilsner
Min V8'er fra 88 er helt fri for rust, og jeg har ikke givet den noget beskyttelse endnu. Shame on me. Den håber jeg da at have den samme glæde af som den ældste
Bedste hilsner
/Morten
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Kører A4 (startede i 1999).
Heller ikke på min nu anden A4 (1998) har jeg spottet noget der ligner rust. Jeg er forundret....men meget meget glad (den første jeg havde var jo dog fra 1995 og dermed 8 år gammel )
Heller ikke på min nu anden A4 (1998) har jeg spottet noget der ligner rust. Jeg er forundret....men meget meget glad (den første jeg havde var jo dog fra 1995 og dermed 8 år gammel )
Senest rettet af cwolff 13/11/2004 01:37, rettet i alt 1 gang.
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
- Jonas_R
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1609
- Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
- Geografisk sted: Stor københavn
Well min S2'er har heller ikke noget rust. Den har seføli også kun kørt et enkelt år her i DK og den kommer nok snart i vinter hi
Gider ikke alt det salt, så hellere en varm garage.
Nårh ja den er fra 1992 og jeg har ikke givet den nogen undervogns behandling, men overvejer det til næste sæson. Men bilen har også holdt i garage hos den tidligere ejer
MVH
Jonas R.
Gider ikke alt det salt, så hellere en varm garage.
Nårh ja den er fra 1992 og jeg har ikke givet den nogen undervogns behandling, men overvejer det til næste sæson. Men bilen har også holdt i garage hos den tidligere ejer
MVH
Jonas R.
Jeg har en A6 fra 95 stationcar. Havde rust i bagskærmen, men fik helt ny af Audi sidste år. Har stadig lidt problemer omkring bagklappen, da den går på, og derfor slider lakken af. Audi vil godt nok ikke gøre noget ved det - siger det kun er overfladisk. Ja - det er det nu, men hvad med senere.....
Vil gå hjem og tjekke skærmkasser.... Er det nogen der kan anbefale et godt sted til rustbeskyttelse?
Vil gå hjem og tjekke skærmkasser.... Er det nogen der kan anbefale et godt sted til rustbeskyttelse?
Hej, Det er da helt utroligt som Audi bare skifter diverse dele - jeg tror jeg vil gå min A6 St.Car 95 igennem og se om der ikke lige skulle være noget som er rustent og skal skiftes...
Nå men ang. dit spørgsmål om goed steder til rustbehandling.... Du skal kun anvende Dinitrol lign. produkter altså ikke PAVA. Jeg fik min behandlet på Gentofte Dinitrol (den ved Ikea) som efter sign. skulle være rigtig god .... MEN jeg fik min bil retur møjbeskidt og med baginderskærme skruet galt på så 3 adge senere kunne jeg igen bruge tid på at aflevere den... Så fik jeg den tilbage hvor de havde skruet en skrue som så stak ud af yderskærmen.... så kunne jeg aflevere den til pladesmed 2 dage uden bil og endnu tid forbrugt på det... og så fik jeg min bil retur møjbeskidt af støv - Men meget flink pladesmed.
Lyder jeg bitter... lidt men jeg er stadig kanon glad for min Audi.
Held og Lykke,
Carsten
Held og lykke
Nå men ang. dit spørgsmål om goed steder til rustbehandling.... Du skal kun anvende Dinitrol lign. produkter altså ikke PAVA. Jeg fik min behandlet på Gentofte Dinitrol (den ved Ikea) som efter sign. skulle være rigtig god .... MEN jeg fik min bil retur møjbeskidt og med baginderskærme skruet galt på så 3 adge senere kunne jeg igen bruge tid på at aflevere den... Så fik jeg den tilbage hvor de havde skruet en skrue som så stak ud af yderskærmen.... så kunne jeg aflevere den til pladesmed 2 dage uden bil og endnu tid forbrugt på det... og så fik jeg min bil retur møjbeskidt af støv - Men meget flink pladesmed.
Lyder jeg bitter... lidt men jeg er stadig kanon glad for min Audi.
Held og Lykke,
Carsten
Held og lykke
Har haft flere audi alle galvaniserede , en 100 c4 fra 1991 fik bobler ved sideblinkene de havde ikke behandlet kanten godt nok, på v bagskærm kom en del rust her opdagede jeg at der var skaret et stykke i der ikke var galvaniseret surt. på min kammerrat´s 100 c4 avant var den gal ved nummerpladelyset (en ting man skal være opmærksom på) af med dem og få det behandlet. på min nuværende a6 1995 er der ingen rust gik den igennem med et spejl sælgeren troede jeg var tosset,havde heller ikke fået skiftet nogle pladedele.
den er fra Karlsruhe.
Ebbe
den er fra Karlsruhe.
Ebbe
- The Almigthy
- Forumbruger
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 25/01/2005 16:58
- Geografisk sted: Sønderjylland
Audi 100D 1988 med 2.4 Transporterdisel rundet 757.000 Km
Ja den er rusten og har kørt mage Km.
Nej den har ikke fået rustbeskyttelse, har jeg fortrut Ja.
Men HVOR?? og Hvad??
Følgende steder var der HUL i karosserriet, nu lukket med frisk og galvaniseret plade.
Her er midt bidrag til at AUDI holder længere:
1.De nederste dele af forskærmene er skiftet
2.De nederste dele af bagskærmene og hjulkasse som danner bunden af bagagerum i begge sider.
3.Endestykke af panel i bagerste hjulkasser, der hvor Propen sidder.
3a.Endestykker af den foreste nederste del af Panelerne.
4.Hul ved gummiliste,i den nederste del af pladen ved bagrude(kan ses når bagagerum åbnes.
5.Alle 4 døre meget fregnede af stenslag og rustpletter.
NB...........Her skal passes PÅ
6: Brænstofrør samt bremserør i bunden af bilen ruster der hvor de er monteret i gummi bøstning og monteret til karrosserriet.
7. Ved siden af brændstoftank, i den side hvor udstødning bukker op over bagakslen, her er den meget øm og udsat for tæring, måske fordi udstødningen varmer og pladen danner dug på badsiden, og deraf rust?.
8. Til sidst Tjek "gummihuden", der hvor der er rustbrune pletter i den ellers lyse "gummihud". Her kan der være steder med vand ophobning og senere rust. Desværre opdagede jeg det forsent, jeg måtte til at svejse.
9. Forresten bagakslen på 80éren kan godt være lidt øm der hvor flangerne til hjulspindlerne er påsvejset, den kan godt tærret uden det kan ses for skidt og snavs.
10.Men efter 4 motorer og en del pladearbejde er jeg som men meget godt tilfreds med med den gamle oliebrænder, men gå langt uden om 2.0D 1988, men det er et helt andet forum undskyld.
Nu Nul HULLER
Skal skiftes: Ja jeg har lige knækket en tap på den hydrauluske koblingsarm.(Savnes)
Torks
Ja den er rusten og har kørt mage Km.
Nej den har ikke fået rustbeskyttelse, har jeg fortrut Ja.
Men HVOR?? og Hvad??
Følgende steder var der HUL i karosserriet, nu lukket med frisk og galvaniseret plade.
Her er midt bidrag til at AUDI holder længere:
1.De nederste dele af forskærmene er skiftet
2.De nederste dele af bagskærmene og hjulkasse som danner bunden af bagagerum i begge sider.
3.Endestykke af panel i bagerste hjulkasser, der hvor Propen sidder.
3a.Endestykker af den foreste nederste del af Panelerne.
4.Hul ved gummiliste,i den nederste del af pladen ved bagrude(kan ses når bagagerum åbnes.
5.Alle 4 døre meget fregnede af stenslag og rustpletter.
NB...........Her skal passes PÅ
6: Brænstofrør samt bremserør i bunden af bilen ruster der hvor de er monteret i gummi bøstning og monteret til karrosserriet.
7. Ved siden af brændstoftank, i den side hvor udstødning bukker op over bagakslen, her er den meget øm og udsat for tæring, måske fordi udstødningen varmer og pladen danner dug på badsiden, og deraf rust?.
8. Til sidst Tjek "gummihuden", der hvor der er rustbrune pletter i den ellers lyse "gummihud". Her kan der være steder med vand ophobning og senere rust. Desværre opdagede jeg det forsent, jeg måtte til at svejse.
9. Forresten bagakslen på 80éren kan godt være lidt øm der hvor flangerne til hjulspindlerne er påsvejset, den kan godt tærret uden det kan ses for skidt og snavs.
10.Men efter 4 motorer og en del pladearbejde er jeg som men meget godt tilfreds med med den gamle oliebrænder, men gå langt uden om 2.0D 1988, men det er et helt andet forum undskyld.
Nu Nul HULLER
Skal skiftes: Ja jeg har lige knækket en tap på den hydrauluske koblingsarm.(Savnes)
Torks
audia6 skrev:Jeg har hørt det fra Autohuset i Hørsholm - Et kanon sted med rigtig dygtige Audi folk.
Det jeg ved er, at Dinitrol kan arbejde sammen med det som den er født med fra fabrikken.
Hilsen,
Carsten
Det skulle vel aldrig være fordi der ligger et Dinitrol-center 10m fra Autohuset?
Det er svært ikke at mistænke dem, for at have en farvet mening
/dennis
Audi S6 Avant aut 2002
Audi S6 Avant aut 2002
Audi 200TQ 20V: Har altid køret i DK og har rundet 320000km.
Nul huller. En del mekanisk rust men hvad kan man regne med.
Nul huller. En del mekanisk rust men hvad kan man regne med.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.