Hej AUDI klub
Jeg er i gang med at skifte skiver og klodser på min A6 og er løbet ind i det sædvanlige problem - en kaliber, der ikke ville presses ind og passe til de nye mål på skive og klodser. Har nu afmonteret hele kaliberhuset og pillet kaliberen ud. Nu kan jeg så se, at kaliberen kan drejes længere ind til den rigtige placering.
Jeg skal have sat en ny gummipakning i og skruet kaliberen tilbage i huset. Hvordan gør man det? Altså, får sat kaliber med ny gummiring tilbage i huset uden at ødelægge gummiringen igen? Er der andre gode råd at give til operationen?
Kan nogen hjælpe?
Hilsen Jens
Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Sv: Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996
Stemplet skal altid skrues, ikke presses, og der findes et specialværktøj til dette. Hvis du har presset stemplet helt ud af kaliberen kan du lige så godt skifte pakning og manchet.
Manchetten er lidt tricky da den skal monteres i huset før stemplet sættes på plads, dvs. manchetten krænges over stemplet og trækkes ca. halvvejs ned over stemplet. Der følger noget "glidecreme" med i pakningssættet og så bliver alting lige pludselig meget svært at holde fast på
Manchetten er lidt tricky da den skal monteres i huset før stemplet sættes på plads, dvs. manchetten krænges over stemplet og trækkes ca. halvvejs ned over stemplet. Der følger noget "glidecreme" med i pakningssættet og så bliver alting lige pludselig meget svært at holde fast på
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996
Regner med du har kikket om bremseklodserne er slidte ellers kan det være en kaliber der er itu det kan du afprøve ved at køre en tur med mange opbremsninger mærk på skiverne hvilken der ikke er varm gerne modsat side som den trækker til