mojo skrev:hvis pedalen er blevet trådt mere end halvt ned ved udluftningen er hovedcylenderen formentlig revet i pakningerne.
det er meget normalt på en gammel bil hvor pedalen normalt ikke kommer forbi den slidkant der er i hovedcylendren.
måske hvis du varierer trykket på pedalen vil du finde et punkt hvor den synker helt i bund.
Interessant melding...
Pedalen har nemlig været trådt helt i bund ved udluftning. Og selvfølgelig op til flere gange, da der jo er blevet luftet godt ud.
Vi havde hovedcylinderen ude forleden. Dog ikke skilt ad, men den virkede til at være i orden. Men der kan selvfølgelig være taget fejl.
UPDATE:
Har talt med en Audi-mekker i formiddags. Som var overbevist om at der stadig var luft i systemet. Så det er blevet luftet ud igen og der kom lidt luft ved højre baghjul. Som jo er længest væk fra hovedcylinder og forstærker. Så det er vel gode tegn...
Min mekker sagde også at man godt kan have en smugle svampet pedal efter caliber skift... Har ingen erfaring med den slags og han har trods alt skruet på en del biler hele livet. Så det må jeg tage for gode vare.
Men nu da udluftningen er gjort korrekt (bortset fra det med at trykke pedalen helt i bund) Så lyser advarselslampen stadig i ca 10 sekunder ved motor start... Og da jeg justerede håndbremsen lagde jeg mærke til at advarselslampen IKKE lyste... Måske en kontakt et sted, som er lidt træt... Men hvor?
Audi-mekkeren sagde iørigt at det med at den slukker med forsinkelse på kunne jeg godt glemme at fixe. Han havde oplevet det på en del ældre modeller, som 80 og 100