Spotrepair af ridse

Alt om karosseriet, herunder døre samt for- & bag- klap
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Spotrepair af ridse

Indlæg af Martinchr »

Er der nogle som har erfaring med at få lavet en spotrepair på lakken.?

Jeg har en "let" lodret ridse på bagkofangeren ca 0,5/1 cm bred og 5 cm lang.
Det er en fantomsort metal. Kan det laves ordentligt som spotrepair, og holder det stadig efter nogle år.?
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Spotrepair af ridse

Indlæg af AudiA42010 »

Jeg har erfaring med sådanne skader. Hvis maleren du får til at lave det, gider bruge den tid og retningslinjer det kræver kan sådan en rep sagtens laves, et billede af skaden ville jo hjælpe en del hvis du vil have hjælp, det vigtigste er at lakken bliver matteret 100% der hvor man laver en udstrøjtning, hvis ikke lakken er matteret ordentligt og med det rigtige korn str, ville en sammenpolering være næsten umuligt at lave, og men henblik på om det ville holde i flere år er meget svært at svare på, hvis du vasker biler groft slider du jo på lakken der hvor sammenpoleringen er lavet, med tiden vil den blive synlig igen....!!
Mit råd er da helt klart at afmontere kofangeren og få lakeret en over det hele for 100% tillfredsstillese, spot repair er en satsning hvis ikke maleren er dygtig nok..
hvis du har flere spørgsmål ang lakerings arbejde spørger du bare
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Spotrepair af ridse

Indlæg af Martinchr »

AudiA42010 skrev:Mit råd er da helt klart at afmontere kofangeren og få lakeret en over det hele for 100% tillfredsstillese, spot repair er en satsning hvis ikke maleren er dygtig nok..


Ok, tak.

Jeg var forbi den lokale maler i dag (Elkjær i Lynge), og deres anbefaling var også at hele kofangeren blev malet. Det koster ca. kr. 2.900,- inkl. moms hvis den er afmonteret.
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Spotrepair af ridse

Indlæg af AudiA42010 »

Tænkte nok de ville lakere hele kofangeren, 2900kr er da os i den dyre ende ville jeg mene, kunne jeg gøre billigere, bor dog i Vestjylland :P men det skal nok blive godt når den bliver malet :D
Besvar

Tilbage til "Karosseri"