"Nyskåret" nøgle passer ikke ?

Alt om karosseriet, herunder døre samt for- & bag- klap
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

"Nyskåret" nøgle passer ikke ?

Indlæg af Quasimodo »

Da jeg kun har en tændingsnøgle, købte jeg en "blank" klapnøgle og fik den skåret hos min låsesmed. Problemet er bare, at den passer af h****** til. Jeg henvendte mig til låsesmeden og han prøvede 3 gange at slibe den til, og han prøvede selv at få den til at dreje rundt i bilens lås; men måtte opgive.
Jeg har så senere prøvet forsigtigt at dreje den rundt i tændingslåsen, og det kan lade sig gøre; men der skal altså bruges for mange kræfter, så jeg tør sgu ikke benytte den. Kan det være fordi den er for "skarp" at den ikke passer, eller er det noget biks han har lavet ?
Kan man egentlig stille dørlåsene om, så de passer til samme nøgle som tændingen (jeg har 2 forskellige nøgler). Der er ikke startspærre eller andet fancy i nøglerne.

Mvh. Troels

Audi 80 2.0 1994
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: "Nyskåret" nøgle passer ikke ?

Indlæg af Lambrecht »

Quasimodo skrev:Da jeg kun har en tændingsnøgle, købte jeg en "blank" klapnøgle og fik den skåret hos min låsesmed. Problemet er bare, at den passer af h****** til. Jeg henvendte mig til låsesmeden og han prøvede 3 gange at slibe den til, og han prøvede selv at få den til at dreje rundt i bilens lås; men måtte opgive.
Jeg har så senere prøvet forsigtigt at dreje den rundt i tændingslåsen, og det kan lade sig gøre; men der skal altså bruges for mange kræfter, så jeg tør sgu ikke benytte den. Kan det være fordi den er for "skarp" at den ikke passer, eller er det noget biks han har lavet ?
Kan man egentlig stille dørlåsene om, så de passer til samme nøgle som tændingen (jeg har 2 forskellige nøgler). Der er ikke startspærre eller andet fancy i nøglerne.

Mvh. Troels

Audi 80 2.0 1994



Det er noget hø han har slebet, har fået slebet nye nøgler et par gange, de har virket perfekt

Du kan bestille nye hos Audi - tvivler på at det kan svare sig at stille om (hvis man kan)
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: "Nyskåret" nøgle passer ikke ?

Indlæg af MortenAa »

Quasimodo skrev:Kan man egentlig stille dørlåsene om, så de passer til samme nøgle som tændingen (jeg har 2 forskellige nøgler). Der er ikke startspærre eller andet fancy i nøglerne.

Mvh. Troels

Audi 80 2.0 1994


Du kan ikke stille om på dem, men man kan købe et nyt sæt med låse til døre, bagklap, tankdæksel og tænding til en mindre formue.

Det var det svar Audi Gladsaxe gav mig, jeg har nemlig selv to nøgler.
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Sass
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15/08/2006 20:24
Geografisk sted: Roskilde

Re: "Nyskåret" nøgle passer ikke ?

Indlæg af Sass »

Quasimodo skrev:Kan man egentlig stille dørlåsene om, så de passer til samme nøgle som tændingen (jeg har 2 forskellige nøgler).


Du kan bestille låse/nøgle hos Audi så de passer med den originale nøgle dvs. du skal så kun udskifte den lås der ikke er original og ikke alle 3-4 stykker (y)

Hvis du skal have en låsesmed til at lave en nøgle skal han have meget godt udstyr ;)
AUDI A4 Limousine 1.8T AEB '96 + AUDI A4 Avant 1.8 ADR ´96 RIP.
VCDS 15.7.0
Besvar

Tilbage til "Karosseri"