Slipning af matte forlygter (S3 8L)

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Slipning af matte forlygter (S3 8L)

Indlæg af rofl »

Da forlygterne var blevet godt "sandblæst" og næsten helt tågede, søgte jeg lidt på nettet om rep af forlygter og fandt mange måder at få den klare igen. Den ene måde slip de dem godt og grundigt med maskine og gav dem klarlak igen , lign et malerværksted.
Den anden måde var et eller andet vidundermiddel, som næsten burde være fra Tv-shop 8)

Det endte med skildpadde (Turtle) versionen, som dog ikke lykkedes helt i første omgang, men efter jeg tog fint sandpapir og vandslangen med maser af vand, gik det fint. Nu er lygterne super dupper og med afslutning med Lens basecoat og lens sealing wipe, tror jeg de holder et par år igen. Nu venter jeg bare på mine nye Maxlux power vision xenon pære med 60% mere lys kommer hjem, det bliver næsten som at køre i dagslys (y)
Fits
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 2/07/2011 09:53

Re: Slipning af matte forlygter (S3 8L)

Indlæg af Fits »

Du burde næsten have taget et par før og efter billeder. :)
Audi A4 8K 2009 2.0 TDI 143
VCDS 12.12.2
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Slipning af matte forlygter (S3 8L)

Indlæg af rofl »

Fits skrev:Du burde næsten have taget et par før og efter billeder. :)


Ved det godt, men var ikke lige klar over i første omgang om det virkede, da der skrives rigtig meget om det på nettet.
Fandt også et helt værkstedsæt til rep med maskine og det hele uden pris, sikkert dyrt,,, så var næsten sikker på at man ikke kunne gøre det selv, men som så meget andet, så er det mange gange super nemt at lave selv, sådan ligesom marzinpan, pløk dyrt at købe, men super nemt at lave selv :P

Til gengæld,, det med at lave stenslag i vindspejlet det er ikke bare lige gør det selv, men det er en anden sag... :roll:
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"