Relæ med styrestrøm til kørelys

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af Wahlstrøm »

Nå, har skiftet fra LED kørelys og smidt den styreboks over så det er koblet på tågelyset.
Men det kunne boksen så åbenbart ikke klare..

Hvilket relæ kan jeg bytte det ud med?

Fra boksen er der :
2x plus/minus til lys
1 styreledning fra stik fra forlygte
1 stel
1 + batteri

Der lugtede en smule brændt, og der løb lidt væske ud af boksen :o

Og hvad sikring skal jeg bruge for 2x H11 pære??
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af Wahlstrøm »

Ingen med ideer til hvor jeg kan få en + der er tændingsstyret?
Skal jeg ind gennem torpedoplade og ind til alle sikringer, eller kan jeg sætte lus på ved stikket til forlygten(da jo er slukket, så ved ikke om der er strøm til før den tænder?)
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af MortenAa »

Wahlstrøm skrev:Ingen med ideer til hvor jeg kan få en + der er tændingsstyret?
Skal jeg ind gennem torpedoplade og ind til alle sikringer, eller kan jeg sætte lus på ved stikket til forlygten(da jo er slukket, så ved ikke om der er strøm til før den tænder?)


Ja du skal ind til sikringer, desværre, det er nemmere for dig selv at lave det rigtigt fra start af, men kan du ikke sætte et relæ på det mindre relæ der er brændt af?
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af Wahlstrøm »

MortenAa skrev:
Wahlstrøm skrev:Ingen med ideer til hvor jeg kan få en + der er tændingsstyret?
Skal jeg ind gennem torpedoplade og ind til alle sikringer, eller kan jeg sætte lus på ved stikket til forlygten(da jo er slukket, så ved ikke om der er strøm til før den tænder?)


Ja du skal ind til sikringer, desværre, det er nemmere for dig selv at lave det rigtigt fra start af, men kan du ikke sætte et relæ på det mindre relæ der er brændt af?


Har jeg gjort.. Men det relæ var et "smart" relæ.. Det gik direkte på + på batteri.. Slukkede selv, altså den behøvede ikke tændingsstyret plus.. Tror der sad noget i den der målte spændingsfald og stigning.
Der er jo en 13-14v på batteri når bilen kører, mens der kun er en 12-12,5 når bilen er slukket
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af MortenAa »

Wahlstrøm skrev:
MortenAa skrev:
Wahlstrøm skrev:Ingen med ideer til hvor jeg kan få en + der er tændingsstyret?
Skal jeg ind gennem torpedoplade og ind til alle sikringer, eller kan jeg sætte lus på ved stikket til forlygten(da jo er slukket, så ved ikke om der er strøm til før den tænder?)


Ja du skal ind til sikringer, desværre, det er nemmere for dig selv at lave det rigtigt fra start af, men kan du ikke sætte et relæ på det mindre relæ der er brændt af?


Har jeg gjort.. Men det relæ var et "smart" relæ.. Det gik direkte på + på batteri.. Slukkede selv, altså den behøvede ikke tændingsstyret plus.. Tror der sad noget i den der målte spændingsfald og stigning.
Der er jo en 13-14v på batteri når bilen kører, mens der kun er en 12-12,5 når bilen er slukket


okay, nu kender jeg ikke lige til en så moderne audi :) så skal ikke gøre mig klog
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Relæ med styrestrøm til kørelys

Indlæg af Wahlstrøm »

Det var skam ikke bilen der var moderne. Men det relæ der fulgte med kittet.. Forsøger at lave relæet inde bag ved lyskontakten
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"