HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Anders.F
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1/08/2008 11:21
Geografisk sted: Nordsjælland

HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af Anders.F »

Har en 100 S4 fra 94 og en A6 2.6 også fra 94. Jeg er langt fra tilfreds med lyset på begge biler, er det muligt/lovligt at købe et sæt HID til dem og kan det overhovedet lade sig gøre.?? Hvad kan jeg ellers gøre for at få mere og bedre lys?.
Audi 100 S4 94, rød avant m sort læder, konen kører A6 2.6 fra 95, hun var i uheld med vores gamle 2.3 avant og tør ikke køre noget mindre, derfor vi har købt en gammel a6, efter første tur sagde hun...aahhh. Kører også lidt på min suzuki gsxr750w
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af Bjørn T »

HID er ulovligt. [-X Det blænder også modkørende temmelig meget, idet lygtehus og glas ikke er konstrueret til Xenonpærer.

Du kan få næsten lige så meget lys med nogle gode halogenpærer. F.eks. Osram Nightbreaker giver et fantastisk lysudbytte. Ikke helt så hvidt som Xenon, men målt i lysstyrke lige så godt.

Men det afhænger jo også meget af parabolens og lygteglasets tilstand. Ingen tvivl om, at et sæt helt nye lygter med ovennævnte pærer vil give en kæmpe forskel.
For den sikkerhedsmæssige side af sagen vil det også være et kæmpe plus.
(y)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af tscheel »

HID vil ikke være lovligt pga. manglende automatisk niveauregulering, og fordi lygterne ikke er godkendt til det. Det vil desuden blænde andre trafikanter, og hvad hjælper det at du kan se, hvis det modkørende vogntog tromler over dig pga. blænding.

Det du lovligt kan gøre er :
- check glas og paraboler, parabolerne har det med at miste "chrom"laget, og stenslag i glasset hjælper ikke.
- lav ny kraftig ledning fra batteri til lygter, og sæt relæer ved lygterne så du får mindst muligt spændingstab : http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilre ... ter-42680/
- skift til fornuftige pærer, jeg bruger nogle Philips Vision Plus http://www.landberg.dk/shop/philips-vis ... -410p.html
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af Quasimodo »

Jeg skiftede de gamle pærer i min 80'er med nye Osram Nightbreaker Plus, og dem kan jeg kun anbefale. Det var som forskellen mellem nat og dag.
Mvh.
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
blondie
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16/03/2003 19:46
Geografisk sted: Syd for Kbh

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af blondie »

du kan købe originale Xenon lygter til begge biler..

det koster dog en del.

samt kan du også monterer originale lygtevasker

så er du godt på vej
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af mojo »

se mit link til rengøring af parabol i tråden..

viewtopic.php?f=17&t=27764
Anders.F
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1/08/2008 11:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: HID lys/Bedre lys på begge mine audi`s

Indlæg af Anders.F »

Har osram nightbreaker i min S4 og det hjalp også lidt, jeg er ret sikker på at chromen indeni er dårlig i min S4 og det samme er glasset. Kan man polere glasset med fornuftigt resultat.? Jeg må se nærmere på den Guide/tråd. En anden ting, hvor meget skal en S4 lade med på uret ved fuld gas og 4000+ rpm.?
Audi 100 S4 94, rød avant m sort læder, konen kører A6 2.6 fra 95, hun var i uheld med vores gamle 2.3 avant og tør ikke køre noget mindre, derfor vi har købt en gammel a6, efter første tur sagde hun...aahhh. Kører også lidt på min suzuki gsxr750w
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"