Nye lygter med eget liv :(

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Nye lygter med eget liv :(

Indlæg af Soulbrother »

Hej med Jer,

I lørdags satte jeg mine nye Angel Eyes (CCFL) lygter i min A4 Avant B5 sammen med min mekaniker, og havde sådan glædet mig til at det "bare var plug and play", som sælgeren havde garanteret mig, men det var det bare overhovedet ikke! Brugsanvisningen er fulgt til punkt og prikke, men i den højre side lyser parabolerne rigtigt ved kørelys, mens der ikke er lys i venstre sides kørelys. Når jeg slår det lange lys til, så lyser de til gengæld korrekt i venstre side, men så slår den det almindelige kørelys fra i højre side! Når jeg slår tænding fra og sætter tænding på igen, så kører lygtejusteringsmotoren lygten op i venstre side, men gør intet i højre side! Jeg er ved at gå fuldstændig A.M.O.K. :/[] Jeg har ventet i næsten 2 måneder på at modtage lygterne, da de var i restordre, og så spiller det bare overhovedet ikke ;(

Har nogen herinde erfaring med det/hørt om det før? Kan det passe jeg skal på et værksted og have computertester på før det virker?

Så nu er de gamle ødelagte (smadrede glas) originale lygter kommet i igen, og nu virker de heller ikke i venstre side, men lygtejusteringsmotoren er pillet ud, så den i hvert fald ikke kører lygten op.

Kan der være en fejl i lygterne?


Med venlig hilsen
--
Peter Andersen
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye lygter med eget liv :(

Indlæg af SorenR »

Soulbrother skrev:Hej med Jer,

I lørdags satte jeg mine nye Angel Eyes (CCFL) lygter i min A4 Avant B5 sammen med min mekaniker, og havde sådan glædet mig til at det "bare var plug and play", som sælgeren havde garanteret mig, men det var det bare overhovedet ikke! Brugsanvisningen er fulgt til punkt og prikke, men i den højre side lyser parabolerne rigtigt ved kørelys, mens der ikke er lys i venstre sides kørelys. Når jeg slår det lange lys til, så lyser de til gengæld korrekt i venstre side, men så slår den det almindelige kørelys fra i højre side! Når jeg slår tænding fra og sætter tænding på igen, så kører lygtejusteringsmotoren lygten op i venstre side, men gør intet i højre side! Jeg er ved at gå fuldstændig A.M.O.K. :/[] Jeg har ventet i næsten 2 måneder på at modtage lygterne, da de var i restordre, og så spiller det bare overhovedet ikke ;(

Har nogen herinde erfaring med det/hørt om det før? Kan det passe jeg skal på et værksted og have computertester på før det virker?

Så nu er de gamle ødelagte (smadrede glas) originale lygter kommet i igen, og nu virker de heller ikke i venstre side, men lygtejusteringsmotoren er pillet ud, så den i hvert fald ikke kører lygten op.

Kan der være en fejl i lygterne?


Med venlig hilsen
--
Peter Andersen

Er der pærekontrol og automatisk lygtejustering på bilen ???

Man skal altid bruge tester når man har haft lygterne ude, du skal 0-stille justeringen inden du stiller lygterne ind.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Nye lygter med eget liv :(

Indlæg af Soulbrother »

SorenR skrev:
Soulbrother skrev:Hej med Jer,

I lørdags satte jeg mine nye Angel Eyes (CCFL) lygter i min A4 Avant B5 sammen med min mekaniker, og havde sådan glædet mig til at det "bare var plug and play", som sælgeren havde garanteret mig, men det var det bare overhovedet ikke! Brugsanvisningen er fulgt til punkt og prikke, men i den højre side lyser parabolerne rigtigt ved kørelys, mens der ikke er lys i venstre sides kørelys. Når jeg slår det lange lys til, så lyser de til gengæld korrekt i venstre side, men så slår den det almindelige kørelys fra i højre side! Når jeg slår tænding fra og sætter tænding på igen, så kører lygtejusteringsmotoren lygten op i venstre side, men gør intet i højre side! Jeg er ved at gå fuldstændig A.M.O.K. :/[] Jeg har ventet i næsten 2 måneder på at modtage lygterne, da de var i restordre, og så spiller det bare overhovedet ikke ;(

Har nogen herinde erfaring med det/hørt om det før? Kan det passe jeg skal på et værksted og have computertester på før det virker?

Så nu er de gamle ødelagte (smadrede glas) originale lygter kommet i igen, og nu virker de heller ikke i venstre side, men lygtejusteringsmotoren er pillet ud, så den i hvert fald ikke kører lygten op.

Kan der være en fejl i lygterne?


Med venlig hilsen
--
Peter Andersen

Er der pærekontrol og automatisk lygtejustering på bilen ???

Man skal altid bruge tester når man har haft lygterne ude, du skal 0-stille justeringen inden du stiller lygterne ind.



Hej Søren,

Så er du på banen igen, det fantastisk (y)

Der er både pærekontrol og automatisk lygtejustering på bilen. Jeg var bare ikke klar over om man skulle have testeren på for at stille dem, eller om det måske var en fejl i lygterne? Men super hvis det "bare" kan klares med en 0-stilling ved hjælp af tester.

Jeg takker for venligheden endnu en gang Søren.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye lygter med eget liv :(

Indlæg af SorenR »

Soulbrother skrev:
SorenR skrev:Er der pærekontrol og automatisk lygtejustering på bilen ???

Man skal altid bruge tester når man har haft lygterne ude, du skal 0-stille justeringen inden du stiller lygterne ind.



Hej Søren,

Så er du på banen igen, det fantastisk (y)

Der er både pærekontrol og automatisk lygtejustering på bilen. Jeg var bare ikke klar over om man skulle have testeren på for at stille dem, eller om det måske var en fejl i lygterne? Men super hvis det "bare" kan klares med en 0-stilling ved hjælp af tester.

Jeg takker for venligheden endnu en gang Søren.

Det var nu mere en kommentar til "Kan det passe jeg skal på et værksted og have computertester på før det virker?"... Det er altid godt at have en tester på så man kan se fejlene med det samme ;-)

Bortset fra det så lyder det som om der er et problem med stikforbindelserne...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Nye lygter med eget liv :(

Indlæg af Soulbrother »

Ja muligvis, men det er da bare lidt underligt at de originale lygter virkede før vi skiftede over til de nye lygter. Herefter virkede de ikke optimalt, og det gør de originale som vi satte tilbage heller ikke. Kan noget i stikkene have revet sig løs under demontering af de originale? Jeg er ellers meget varsom med sådan noget....
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"