LED-stribe lyser ikke mere!?

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Fat-Alfred
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16/09/2010 17:48
Geografisk sted: Lyngby - København

LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af Fat-Alfred »

Hej Alle

Jeg har for halvandet år siden monteret de face-liftede LED-baglygter på min A3 sportback :D .

Men nu er den yderste venstre (lygten er jo 2-delt) LED-stribe holdt op med at lyse!?

Jeg har afmonteret lygtehuset og tjekket stikket fra bil til lygte. Der løb lidt vand ud af stikket. Jeg har tørret det af og fjernet lidt ir, men den lyser stadig ikke.
Så har jeg byttet om på venstre og højre lygte, men venstre lygte lyser stadig ikke, og højre lygte monteret på venstre stik lyser så heller ikke!? :roll:
Så har jeg byttet tilbage igen, men så kun byttet om på ledningerne som er ens, så ledningssættet fra venstre side er monteret i højre side og højre side i venstre. Resultat = hverken højre eller venstre LED side lyser?
Hmmm så det er lidt af fejlfinde o.O . Er fejlen i lygten, ledningen eller bilen?

Har så byttet tilbage til start, og hele højre side virker så fint igen, og venstre yderste LED-stribe lyser stadig ikke..
...Resten af lygten virker fint - kun LED striben virker. Alle sikringer er OK...

Har bestilt VCDS så jeg selv kan udlæse på bilen....

Men er der nogen der har prøvet det, eller har nogle idé'er... En LED-stibe kan jo ikke springe og skiftes som en almindelig pære.... :cry:
Vh

Anders

Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af SorenR »

Fat-Alfred skrev:Hej Alle

Jeg har for halvandet år siden monteret de face-liftede LED-baglygter på min A3 sportback :D .

Men nu er den yderste venstre (lygten er jo 2-delt) LED-stribe holdt op med at lyse!?

Jeg har afmonteret lygtehuset og tjekket stikket fra bil til lygte. Der løb lidt vand ud af stikket. Jeg har tørret det af og fjernet lidt ir, men den lyser stadig ikke.
Så har jeg byttet om på venstre og højre lygte, men venstre lygte lyser stadig ikke, og højre lygte monteret på venstre stik lyser så heller ikke!? :roll:
Så har jeg byttet tilbage igen, men så kun byttet om på ledningerne som er ens, så ledningssættet fra venstre side er monteret i højre side og højre side i venstre. Resultat = hverken højre eller venstre LED side lyser?
Hmmm så det er lidt af fejlfinde o.O . Er fejlen i lygten, ledningen eller bilen?

Har så byttet tilbage til start, og hele højre side virker så fint igen, og venstre yderste LED-stribe lyser stadig ikke..
...Resten af lygten virker fint - kun LED striben virker. Alle sikringer er OK...

Har bestilt VCDS så jeg selv kan udlæse på bilen....

Men er der nogen der har prøvet det, eller har nogle idé'er... En LED-stibe kan jo ikke springe og skiftes som en almindelig pære.... :cry:

LED'erne sidder formentlig på et langt print, hvis det ikke har været lakeret (beskyttet) og der er kommet vand ind, kan banerne være irret over.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af PEB »

LED holder ikke evigt. Jeg har set masser af lygter med LED, hvor en eller flere LED ikke virker mere. De er som regel lavet således, at hvis bare en af LED går i stykker så lyser resten heller ikke.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Fat-Alfred
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16/09/2010 17:48
Geografisk sted: Lyngby - København

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af Fat-Alfred »

Hej drenge! Tak for input :)

...Men hvorfor lyser højre lygte med ledning så ikke, når jeg sætter den til i venstre side?

Jeg prøver jo netop at finde ud, af om fejlen ligger i lygten, ledningen eller bilen? Derfor har jeg byttet
rundt på tingene. ;|
Hvis fejlen ligger i lygten, burde højre lygte (som virker fint) så ikke lyse, når jeg satte den til i venstre side? Eller ved computeren i bilen om det højre eller venstre lygte der er sat til i venstre side? :-k
Vh

Anders

Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af PEB »

Det er ikke givet at der er de samme ledningsforbindelser i højre og venstre lygte.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Fat-Alfred
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16/09/2010 17:48
Geografisk sted: Lyngby - København

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af Fat-Alfred »

Hej alle!

Fejl fundet og rettet.. Juhuuu :D

En af ledningerne i samle stikket var knækket. Det var ikke til at se. Fandt først ud af det ved at rykke i ledningerne en af gangen :-k .

Lygterne er programmeret til venstre og højre side, så man kan ikke fejlfinde ved at sætte en højre lygte til i venstre side :roll: .
Vh

Anders

Audi A3 8P Sportback 1,8 TFSI - årgang 2009
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: LED-stribe lyser ikke mere!?

Indlæg af Yann »

Fat-Alfred skrev:Hej alle!

Fejl fundet og rettet.. Juhuuu :D

En af ledningerne i samle stikket var knækket. Det var ikke til at se. Fandt først ud af det ved at rykke i ledningerne en af gangen :-k .

Lygterne er programmeret til venstre og højre side, så man kan ikke fejlfinde ved at sætte en højre lygte til i venstre side :roll: .

Tror mere på at placeringen af ledningerne i stikket er forskellig
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"