Polering af lygter

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Polering af lygter

Indlæg af Ivan »

Ikke fordi jeg syns' mit lys er dårligt - slet ikke, men når jeg ser på lygteglassene med lys på(forlygter), ser de noget sandblæst ud. Har bemærket, der er firmaer som reklamerer med polering af lygter - nogen med erfaringer? :)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: Polering af lygter

Indlæg af bthojgaard »

Ivan skrev:Ikke fordi jeg syns' mit lys er dårligt - slet ikke, men når jeg ser på lygteglassene med lys på(forlygter), ser de noget sandblæst ud. Har bemærket, der er firmaer som reklamerer med polering af lygter - nogen med erfaringer? :)


SørenR har poleret sine forlygter på S4'eren. Jeg mener han brugte en lille polérskive og autosol eller slipol.
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: Polering af lygter

Indlæg af Reno »

Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Brugeravatar
H Lind
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 1/11/2011 20:03
Geografisk sted: Nord for fjorden

Re: Polering af lygter

Indlæg af H Lind »



Hejsa alle sammen :D

Prøve at gå vidre herfra:

http://www.youtube.com/watch?v=ggO4G0iEcnk&feature=fvsr

Der mange gode tips (y)
Med Venlig Hilsen

Henrik Lind Jensen
Audi A4 B6 Avant 3,0 quattro 2003 S-line


Skal man have lavet noget ordenligt skal man gøre det selv - Eller kende en i vores gode Audi Club.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Polering af lygter

Indlæg af Ivan »

Hmm - virker suspekt :-k

Ikke meget afdækning og hvorfor viste man ikke tapen blive fjernet... ;|
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Polering af lygter

Indlæg af SorenR »

bthojgaard skrev:
Ivan skrev:Ikke fordi jeg syns' mit lys er dårligt - slet ikke, men når jeg ser på lygteglassene med lys på(forlygter), ser de noget sandblæst ud. Har bemærket, der er firmaer som reklamerer med polering af lygter - nogen med erfaringer? :)


SørenR har poleret sine forlygter på S4'eren. Jeg mener han brugte en lille polérskive og autosol eller slipol.

He he.... Autosol... En Dewalt skruemaskine med en skumgummipude på... L A N G S O M hastighed !!! Ellers brænder du plastic'en af.
Mine lygter er så gamle og arrede så de skal nok skiftes indenfor et års tid alligevel... Men mærkbar forskel.

Husk at give lygterne voks, da man sliber noget af UV belægningen af, så glasset kan risikere at blive gult med tiden.

En helt anden ting er at linsen bliver snavset - det er mit næste projekt, at få vasket lygterne indeni uden at hærge parabolen...

Parabolerne i mine tågelygter har mistet det blanke look 112% efter jeg tørrede dem af med en karklud og Ajax.. :oops:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"