Rep. selv

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Brugeravatar
Jonas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 480
Tilmeldt: 16/04/2003 18:34
Geografisk sted: København

Rep. selv

Indlæg af Jonas »

Har lige haft en vellykket "Gør-det-selv" oplevelse der er værd at anbefale andre.
Det forgik på et lille hyggeligt værksted i Rødovre, hvor man står i et åbent værksted med alle faciliteter tilrådighed.
På andre gør-det-selv steder føler man sig meget hurtigt alene, man står jo normalt i sin egen lille liftbås med skille væge, hvor man skal være mere end almindelig påtrængende for at komme i kontakt med "nabo mekanikeren", desuden skal man op til en skranke og betale for at låne bare det mindste stykke værktøj.
Her er det anderledes: Der er kaffe på kanden, værkstedets indehaver: Leif hygger rundt og spørger hvordan det går, giver gode råd, og lærer en hvordan man udfører reperationerne. Jeg vil faktisk mene at man kan uddanne sig til mekaniker for de 85Kr i timen, som en plads med lift koster, hvis bare man bliver der længe nok!.
Det lykkedes mig i hvertfald, at få renoveret bagbremser som var helt groet sammen, med nye skiver og klodser, skifte bærekugler, styrekugler/stænger, lodde nye ledninger til bagklappen, så viskeren og nummerpladelyset virker normalt igen.
Til slut fik jeg foretaget 4hjuls udmåling/justering (Det overlod jeg til Leif).
Operationen tog sammanlagt 10-12 timer i løbet af 3 dage, og kostede lige under 3000kr incl. reservedele. www.reparer-selv.dk

PS. Det bør nok lige nævnes at Leif også kører i Audi!
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG

Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
freddi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 335
Tilmeldt: 7/04/2003 21:01
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af freddi »

Det er en sjov lille historie du der har skrevet Meget glad, gid vi havde sådan nogle steder i nordjylland. Har du fået Leif med i klubben Smiler
Troldemus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 11/08/2003 09:57
Geografisk sted: Vedbæk

Indlæg af Troldemus »

Hej Jonas
Nu er det et stykke tid siden, men du skriver at du har "...skifte bærekugler, styrekugler/stænger..." og "...foretaget 4hjuls udmåling/justering ...". Jeg skal have skiftet styrekugler ifb med syn. Du skulle vel ikke tilfældigvis forbi Rødovre og lave noget andet på din Audi i løbet af februar Overrasket)

God weekend - Troldemus
Ebbe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 126
Tilmeldt: 29/11/2004 08:39

Indlæg af Ebbe »

Hej Jonas
Det var godt at du havde lidt hjælp ved garagefar Leif. har haft biler til reparation hvor foreste hjullejer var spændt så hårdt sammen at lejerne var brændt sammen, ejeren kunne godt have haft brug for "Leif" med hensyn til din uddannelse til canmec. håber jeg at du er ung så du når det inden du går på pension Blinke
Ebbe
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"