NU skal det være...

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

NU skal det være...

Indlæg af Wiede »

efter jeg nu i en årrække har brugt(læs: spildt) en masse tid på andre biler, er det vist på tide at lande i de 4 ringe igen. Jeg skal have en st.car (familie-forøgelse) og er mest lun på en sindsygt velholdt 100 2,6E V6. Den har trillet 266.000 og er årgang '93 og hvad må man give for en sådan?

Ooog inden jeg finder muldvarpeskindet frem vil jeg lige hører om der er nogen erfaringer med denne inden jeg suser ud og kreiler med forhandleren ?

Jeg er vildt interesseret i både gode og dårlige rygter omkring dyret.
Håber på lidt herlig feed-back Meget glad
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
hk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 223
Tilmeldt: 22/09/2003 10:06
Geografisk sted: København

Indlæg af hk »

Prisen er jo afhængig af mange ting. Kilometerstand samt årgang er selvfølglig de to vigtigste faktorer, men også ekstra udstyr som automatgear, elsoltag, elruder, fartpilot mm. koster en del. Jeg har selv en Audi 100 2,6 V6 fra 93 med hele pivtøjet og den er jeg meget glad for!!

mvh/
hk
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

jeg er helt enig med dig. Denne har også en del udstyr, om den ligefrem er spækket ved jeg nu ikke *G* Efter hvad jeg kan se er den rigtig billig i forhold til hvad man får. Det er ikke supernemt i og med at jeg altid tidligere har brugt tid på flest mulige hk på hjulene og ikke interesset mig væsentlig for udstyr.

Det feed back jeg har fået tyder på at der kan være en ressonans lyd i motoren ved omkring 2100 rpm, og at den kan finde på at suge noget olie ind i toppen. Dette er dog efterfølgende blevet dementeret af en mekaniker.
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Indlæg af Alex M »

(tænksom:)
mener nu, at man principielt IKKE skal forhaste sig. Der findes bogstavelig talt tusindvis af biler, og der skal nok komme et lignende eller bedre tilbud, hvis man ikke slår til på det aktuelle. Hvis sælgeren begynder at presse, er der kun én ting at gøre: lad ham snakke og kør hjem! Det koster SÅ mange penge at skifte bil, at man skal overveje mere end én gang! - men bortset fra det, kan det jo sagtens være en udmærket bil, du har fat i. Men 'verdens ottende vidunder til en fjerdedel af prisen' - det eksisterer nok ikke!
Til gengæld er der jo også en slags fornøjelse ved at snuse rundt omkring og prøve det ene og det andet, mens man bliver mere og mere præcist klar over, hvad man vil have!

God jagt! - og skulle der komme en god historie ud af det, så husk endelig, at AUDIUM gerne vil høre den -det bliver mellem os og læserne!!

hilsen
Alex Smiler
Senest rettet af Alex M 11/03/2004 20:37, rettet i alt 1 gang.
hk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 223
Tilmeldt: 22/09/2003 10:06
Geografisk sted: København

Indlæg af hk »

I bund og grund er jeg er nok enig med Alex om at det bedste du kan gøre er at prøve så mange som muligt for at kommer tættere på den "udvalgte" (aldrig forhaste dig vd køb af bil)..
Mht. ressonans lyden i motoren ved de 2100 rpm, så har jeg ikke lagt mærke til den i min Audi 100!!!

mvh/
hk
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

ja okay okay, nu er jeg ikke førstegangs køber af bil, og kender godt grundreglerne omkring bilkøb. Årsagen til at jeg mener den er billig er alene at jeg få en overordentlig stor rabat, da min venne(forhandleren) siger at der nok ikke skal være penge mellem venner, så jeg får den for det den koster ham.
For at cementere at jeg ikke er i panik-handlingsmode Meget glad kan jeg sige at jeg har jagtet biler siden midt i december, da min nuværende bil fik en ordentlig omgang bank af en flyvende lægte på motorvejen. Listen er ved at være ganske lang, og der er ikke afgjort noget i forbindelse med bilhandel endnu. Derfor navnet i.t.w normalt ville jeg blot hedde Wiede i et forum som dette Smiler
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

Nu er der gået lidt sport i den her bilhandel.....
Jeg vil efter endt handel naturligvis gerne sende lidt dagbogsnotater til Audium.
Et par af vennerne var herinde og lurer og nu har vi fået 2 forhandlere til at kæmpe om prisen og dermed mine penge. Valget står mellem en 100 2,6 årg 93 med klima og div udstyr, og en mage til bare en 2,8. Rent km mæssigt er de rimelig ens. Sidste skud er at der på 2,8'eren nu er 12 måneders garanti mod 6 måneder før.

De oplysninger jeg har fundet på nettet er meget sparsomme omkring hvilken af de 2 motore der er at foretrække.

Hvad siger I ??
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Indlæg af morten00 »

Hej

Husk også lige at spørge forsikringen, der kan være en del forskel på at forsikre en 2,6 og en 2,8

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Michael H
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 27/03/2004 17:40

Indlæg af Michael H »

Ja forskel på 2,6 eller 2,8 i prisen ved jeg ikke? Men jeg har taget et spring fra en Toyota Carina 1,6 LB. m/trækkrog, til en Audi 100 2,8 quattro C4 model til samme pris i forsikring dvs. ansvar & kasko, dog med en selvrisiko på 6000, man skal jo heller ikke misbruge sit selskab med såting. Blinke
mvh Michael.
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

jamen helt sikkert at der er forskel i forsikring. Ikke at det er den store forskel for mit vedkommende i og med at min "gamle" bil er blevet kategoriseret som brian-bil(mercedes 190 Evo1)og og og da jeg er tjenestemand har jeg en ganske god forsikringsordning Smiler
Meeeeen det kunne mærkes da Mercedes' blev solgt og man kun havde én bil der skulle forsikres, Pjuuuyy.. man var rig for en stund...
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

Formularen er nu udfyldt til medlemskab....
nå... ja så er slutseddel også underskrevet.
Den lille ny blev en 100 quattro st.car 2,8 V6.
Billede
Senest rettet af Wiede 25/04/2004 12:29, rettet i alt 1 gang.
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Jabbekot
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6/07/2003 22:40
Geografisk sted: København

Indlæg af Jabbekot »

Jamen stort tillykke herfra!!! Meget glad Dejlig vogn...
torben w

Indlæg af torben w »

Tillykke ... lækker valg [:p]
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"