7" In Dash Touchscreen Computer, MP3, Divx, GPS

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

UdstyrsFreak skrev:Jeg mangler dog at montere W-lan så jeg kan gå på nettet fra den.
- Mht. W-Lan bliver det jo så kun op til 50-100 meter fra din bopæl du kan være "online"...
Du kunne jo overveje at købe en bluetooth mobiltelefon (eller ihvertfald en med datainterface) som du kan bruge til modem (Med GPRS kan du køre ca. 30-50kbit/sek) eller endnu bedre en "3"- telefon det kan køre en datahastighed op til over 200kbit/sek... Nå det var blot en tanke for at gøre dit projekt endnu mere perfekt Smiler

Så kan du jo bla. benytte servicen: KM-regnskab http://www.km-regnskab.dk KM-Regnskab er en gratis service, som holder styr på ens benzin-økonomi. Blinke

Jeg har tilmeldt mig og brugt den et stykke tid... Det et helt genialt...

- Mht. surroundsound kan jeg huske at Panasonic har lavet en dekoder beregnet til bilen...
Senest rettet af kirkster 9/06/2004 08:40, rettet i alt 1 gang.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
K.Sørensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 2/04/2004 19:21
Geografisk sted: Vestjylland

Indlæg af K.Sørensen »

Wow, sådan noget må jeg ha' når jeg får min næste bil, en A4 Meget glad
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Hej Michael,

Det ser rigtig godt ud Smiler

Hvis du har lyst har jeg destinator 2 kort og SDK, hvis du skal bruge det til din pc når mediaengine får lavet at destinator er direkte integreret i programmet.

Bruger du keyboard eller hvordan? Og hvilket og hvor har du det i såfald henne? Er min største hovedpine...

/Jonas
frjd
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 27/01/2004 17:51

Indlæg af frjd »



Hvordan har du fået knapper til at sidde fast?
Har du skæret i det gamle midter konsol eller?
Og hvad med luft dyserne, er de helt væk?
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

A4 Turbo skrev:set fra VAGCARS
http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1734601.phtml<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Prøv at se ovenstående link... Det forklarer en del...
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

<b>kirkster:</b>
Jep det rækker max 100m men det var nu mest tiltænkt når jeg holder på endten en Statoil eller en McDonalds. De har jo w-lan hotspots man kan benytte sig af. Men primært skal det bruges til at koble op til min pc i lejligheden så jeg kan ligge nogle flere mp3 eller film på harddisken mens jeg holder nede på p-pladsen.
Mht sorround sound så er det ikke nødvendigt med en dekoder, da denne er indbygget på bundkortet. Der er simpelthen tre lydudgange. En til de foreste højtalere og en til de bagerste og den sidste er til center/sub.


<b>frjd:</b>
Jeg har skåret hullet til radioen væk så knapperne kunne rykkes længere ned. Derefter har jeg fjernet luftdyserne og gjort hullet større så skærmen lige kunne være der i. Derefter gik jeg igang med at forstærke det hele. Dette er vigtig da spartlen ellers revner bagefter hvis det vibrerer når man kører. Efter jeg havde limet det hele sammen med en god 2-komponent lim, brugte jeg plasticpadding blandet op med hærder. Her er det vigtig ikke at smørre for meget på af gangen da man så risikerer at der kommer små lufthuller. Og så er det ellers bare igang med at slibe, og det er nok det der tager aller længest tid, da det kan være meget svært at få 100% jævnt. Man ser desværre først ujævnhederne når man har malet det, så jeg måtte slibe og male om mange gange.

<b>Jonas_R:</b>
Det er jeg meget interesseret i. Jeg havde planlagt at bruge TomTom2, men det fungerer ikke ordentligt synes jeg...
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Jeg bruger selv Tomtom 3 sammen med min iPAQ PocketPC... Det virker helt genialt, så jeg kan ikke forstå at du synes det fungerer dårligt...

Men du kan da forresten heller ikke få en PC version af TomTom's software ???
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »


[b]Jonas_R:[/b]
Det er jeg meget interesseret i. Jeg havde planlagt at bruge TomTom2, men det fungerer ikke ordentligt synes jeg...




Finder vi bare ud af, men bruger du tastatur eller hvordan? Ved nemlig ikke helt, overvejer at lave et mini tastatur, meeeen det er mange timers arbejde.

Viste slet ikke der var dolby 5.1 Smiler, det er jo nice, så kunne jeg køre uden om min egen CD-afspiller, hvis man ikke lige gad tage den med....

MVH

Jonas
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Jeg har selv en Ipaq med TomTom2 og synes det er et genialt program.
Det jeg mente var at jeg ikke kunne få det installeret på pc'en. Men ved dog at det kan lade sig gøre da jeg har set billeder af en der brugte det på hans carpc.
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Jonas_R skrev:re ud af, men bruger du tastatur eller hvordan? Ved nemlig ikke helt, overvejer at lave et mini tastatur, meeeen det er mange timers arbejde.

Viste slet ikke der var dolby 5.1 Smiler, det er jo nice, så kunne jeg køre uden om min egen CD-afspiller, hvis man ikke lige gad tage den med....


Jeg har købt en Ir-modtager beregnet til itx boardet. Den skal jeg så har installeret et sted oppe foran og så var det planen at jeg skal finde et IR-tastatur hvis det findes. Ellers må jeg bare have et almindelig trådløst tastatur. Ved heller ikke helt hvor jeg skal placere det. Har en gammel kasseret bærbar. Måske kunne man bruge tastaturet fra den ?
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Jeg har købt nogle tactile keyboard switches med hætter hos RScomponenst.

Dem har jeg så tænkt mig at lode på et dummyboard, og fører ledninger fra en normal keyboard printplade.... Men det bliver et hulen at lave medmindre jeg kan finde noget interessant mini keyboard

/Jonas
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Jep især den sidste kunne godt bruges.
Perfekt størrelse så det lige kan ligge i handskerummet !

http://ayoo.nm24ag.de/popup.php?PDF=i44z122.pdf
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

UdstyrsFreak skrev:Jep især den sidste kunne godt bruges.
Perfekt størrelse så det lige kan ligge i handskerummet !

http://ayoo.nm24ag.de/popup.php?PDF=i44z122.pdf


Er for stort til mig, idet jeg har det mindste handskerum. Tror bare jeg holder mig til det hjemmelavede keyboard.

MVH

Jonas R.
frjd
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 27/01/2004 17:51

Indlæg af frjd »

Jonas_R skrev: lyst har jeg destinator 2 kort og SDK, hvis du skal bruge det til din pc når mediaengine får lavet at destinator er direkte integreret i programmet.



Jeg har tænkt mig at bruge Route66. Hvordan er "destinator" kortene?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig et der "vender" så frem altid er opad
og det kan Route66 ikke.
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

frjd skrev:
Jonas_R skrev: lyst har jeg destinator 2 kort og SDK, hvis du skal bruge det til din pc når mediaengine får lavet at destinator er direkte integreret i programmet.



Jeg har tænkt mig at bruge Route66. Hvordan er "destinator" kortene?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig et der "vender" så frem altid er opad
og det kan Route66 ikke.






De er rigtig gode idet, de har en 3D del og den peger altid opad Smiler
Jeg ville foreslår, at du bruger mediaengine idet de snart kommer med en integreret destinator 2 version, sammen med kortene....

/Jonas
frjd
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 27/01/2004 17:51

Indlæg af frjd »

De er rigtig gode idet, de har en 3D del og den peger altid opad Smiler
Jeg ville foreslår, at du bruger mediaengine idet de snart kommer med en integreret destinator 2 version, sammen med kortene....



De DK kort til destinator, hvad koster de og er de søgbare med hus nummer?

Har du evt et link til dem?
Brugeravatar
Kim.Poulsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 273
Tilmeldt: 30/09/2003 20:25
Geografisk sted: Birkerød, Nordsjælland

Indlæg af Kim.Poulsen »

Først tillykke med det flotte resultat.
Vedr. Destinator så hedder det nu Destinator 3 og kan ses på http://www.Destinator1.com. Jeg har købt Detinator 3 og installeret X-roads istedet. De passer koder sammen. X-Roads er Detinator med danske tekster. Ellers er alt andet ens.

/ Kim
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Kim.Poulsen skrev:Først tillykke med det flotte resultat.
Vedr. Destinator så hedder det nu Destinator 3 og kan ses på http://www.Destinator1.com. Jeg har købt Detinator 3 og installeret X-roads istedet. De passer koder sammen. X-Roads er Detinator med danske tekster. Ellers er alt andet ens.

/ Kim


Destinator 3 er da kun kommet til PDA såvidt jeg ved?

/Jonas R.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Jonas_R skrev:Er for stort til mig, idet jeg har det mindste handskerum. Tror bare jeg holder mig til det hjemmelavede keyboard.

OK Jonas, så skal du vel bare have fingre i sådan et bluetooth keyboard som dette Smiler

Det må kunne laves/fremskaffes en driver så den kan køre på PC hvis man samtidig køber en bluetooth modtager/dongle:
http://www.nokia.com/nokia/0,,58982,00.html
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"