7" In Dash Touchscreen Computer, MP3, Divx, GPS

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
A4 Turbo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19/02/2003 22:59
Geografisk sted: KBH

7" In Dash Touchscreen Computer, MP3, Divx, GPS

Indlæg af A4 Turbo »

Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Det er et godt eksempel på at næsten intet er umuligt for den der har viljen. Nice job!
Således kan man også bygge et originalt Audi Navigation Plus anlæg ind i næsten hvilken som helst Audi (eller anden bil). Blinke
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
cnb88
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 137
Tilmeldt: 22/07/2003 15:38
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af cnb88 »

Nice job... Meget glad
Dog har jeg efterfølgende læst, at vedkommende muligvis har brugt en plastik-padding, som over tid kan risikere at slå revner pga. varme/kulde påvirkninger i kabinen....damn det må være surt Stille
bissen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 3/03/2004 22:51
Kontakt:

Indlæg af bissen »

Er du gal det ser godt ud.... Er der nogen der har en billig skærm til salg??? Så laver jeg lige samme nummer.... Det tager vel rundt regnet en god lørdag formiddag Meget glad Meget glad
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Er selv i gang med det samme regner med det er færdigt omkring sommer eller lidt før Smiler

/Jonas
frjd
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 27/01/2004 17:51

Indlæg af frjd »

Jonas_R skrev:Er selv i gang med det samme regner med det er færdigt omkring sommer eller lidt før Smiler

/Jonas

Jeg er også igang, har fået CNC fræset et nyt midter konsol.
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Jeg er så småt ved at købe ind til et lignende projekt, dog lidt mindre ambitiøst. Jeg vil have en skærm monteret på bagsiden af nakkestøtten i passagersiden.

Jeg har købt et 1600x1200 dpi touchscreen skærm i 7" størrelse, samt 2 RF headsets. Jeg mangler nu en computer og et WLAN interface, men jeg vil ikke til at montere et løst motherboard i bilen. Jeg har kigget på denne her på ebay (se link nedenfor), men der må findes noget som er billigere hvis jeg ikke skal have så meget kraft. En 3,06 GHz er lige i overkanten til montering i bilen.

Hvad findes der ellers af muligheder ?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEAWA:IT
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

Du skal have fat i et miniitx bundkort, sammen med et mini itx kabinet. VIA M1000 hedder bundkortet og evt. casetronic travla ... Kan bla. købes hos www.cartft.com

MVH^

Jonas
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Kanon! - Det er præcist hvad jeg har ledt efter. Tak skal du have.

Har du erfaring med nogen af dem ?

Bør man have et varmelegeme indbygget for at undgå at der opbygger sig kondens om vinteren pga. temperatursvingninger ?
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

kitora skrev:Kanon! - Det er præcist hvad jeg har ledt efter. Tak skal du have.

Har du erfaring med nogen af dem ?

Bør man have et varmelegeme indbygget for at undgå at der opbygger sig kondens om vinteren pga. temperatursvingninger ?



Jep jeg har erfaring har lavet mit eget system og en kammerats Smiler og det virker!

Her kan du købe Castronic 134 sammen med bundkort og ram
http://www.cartft.com/threeorbuilt/Komplett_C134

Jeg ville selv købe en HD i Danmark (det skal være til en laptop), det gjorde vi med min kammerat, af den simple grund af de ikke skriver specs omkring de HD man kan vælge kun størrelse altså GB.

Kabinettet har også plads til Slim-CD hvis du vil have det. Ved jeg seføli ikke om du har lyst til, jeg bruger det ikke selv.

Kabinettet har en 12VDC til 230 VAC konverter, hvilket vil sige du kan tage strøm direkte fra kabinettet uden du behøves en ekstern strømforsyning. Jeg har selv købt en spændingsregulator fra http://mini-box.com/itps.htm

Den kan du så tilslutte tænding osv.

Har du andre spørgsmål skriver du bare...

/Jonas
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

kitora skrev: et varmelegeme indbygget for at undgå at der opbygger sig kondens om vinteren pga. temperatursvingninger ?


Nu ved jeg ikke præsis hvor du har tænkt dig at placere den henne, men er den inde i kabinen burde kondens ikke ligefrem blive det store problem ...

/Jonas
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Det må jeg da bare have !!
Nogen der ved hvad det er for noget maling han bruger til at få den der plastic-agtige overflade ?

Jonas_R: Hvor placerer du din skærm ? Jeg har også en Audi 80, men synes ikke rigtig jeg kan finde et sted at bygge den ind.
Senest rettet af UdstyrsFreak 19/04/2004 19:56, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Indlæg af Jonas_R »

UdstyrsFreak skrev:Det må jeg da bare have !!
Nogen der ved hvad det er for noget maling han bruger til at få den der plastic-agtige overflade ?

Jonas_R: Hvor placerer du din skærm ? Jeg har også en Audi 80, men synes ikke rigtig jeg kan finde et sted at bygge den ind.


Jeg har tænkt mig at placere min skærm der hvor der er plads til klima og radio. jeg har flyttet klima og radio ned under rattet og skærmen vil blive spartlet fast der hvor radioen og klimaen sad før.

/Jonas
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Ahhhh ganske smart !
Jeg får så bare lidt bøvl da jeg ikke har klima. Ked af det
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Så er jeg snart færdig med mit projekt og det bliver langt bedre end jeg havde forventet ! Billeder følger...
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

OK, jeg er spændt på at se hvad du har fået bedrevet Smiler
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
K.Sørensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 2/04/2004 19:21
Geografisk sted: Vestjylland

Indlæg af K.Sørensen »

Det ser bare godt ud. Hvad koster sådan noget?
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

OK, det er du sluppet rigtig godt afsted med Blinke Ros herfra...

Hvad PC system har du bygget i ??
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af UdstyrsFreak »

Her er lidt info om opbygningen:

Det er med Navigation, MP3, CD, DVD, FM-radio, og inden længe også PS2. Og så kan jeg selvfølgelig også se de DivX film der ligger på harddisken.

Skærmen er en 7" TFT touch-screen med 1xVGA og 2xRCA indputs. Den er spartlet ind i instrumentbordet så det faktisk ser 100% originalt ud.
Computeren er en mini-ITX (17x17 cm) på 1 GHz med 512 MB ram og 120 GB Harddisk.
Den er så monteret med DVD-drev og TV-kort samt en USB GPS modtager. På bundkortet er der indbygget netkort og et lydkort der der har 5.1-surround sound. Jeg mangler dog at montere W-lan så jeg kan gå på nettet fra den.

Softwaren er Windows XP. Dog booter den direkte op i MediaEngine hvor til jeg så har installeret et speciallavet Audi-skin.

Lyd installationen er jeg ikke blevet helt færdig med indnu. Men jeg har installeret 4 stk Rockford Fossgate komponentsæt og har indkøbt 2 stk 12" Boston
Acoustic Pro subwoofers. Mangler en ordentlig forstærker og gerne en 6 kanals så jeg kan køre mit 5.1 sorround.
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"