Side 1 af 1

A3 2,0 TDI 140 Hk

: 30/04/2019 22:34
af Cobramand
Jeg overvejer at købe en sådan A3 er der noget man skal være opmærksom på ved den, jeg tænker om de har noget specielt man skal kigge efter, dem jeg har kig på har kørt ca 200000 km

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 1/05/2019 16:54
af mojo
Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Er den omfattet dieselgate søg for at den er opgraderet og ført tilbage igen evt med en chip og egr off.
Udlæs mængde i partikelfilter hvis den har.
Flexrør ved forrør knækker.
Så er der lysene abs lamper som skyldes dårlige abs moduler.
Sørg også for at det er en commen rail motor.

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 2/05/2019 09:15
af Cobramand
Tak det vil jeg tage med.

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 2/05/2019 10:22
af Gio
mojo skrev:Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Sørg også for at det er en commen rail motor.
Det sidste udelukker jo så det første ;)

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 2/05/2019 22:24
af Cobramand
Gio
Hvad mener du med at det sidste udelukker det første

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 3/05/2019 09:34
af Ivan
Blyantlignende aksel, der bliver slidt rundt, men konstruktionen findes ikke på de "nyere" common rail type dieselmotorer.

Emnet kan du læse meget om på Audi Club.

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 3/05/2019 11:54
af mojo
Jeg tror gio mener at hvis man tager en der er nyere end 2009 kan det jo ikke være en pumpedyse motor.
Systemet med blyants drev til oliepumpen fortsætter efter 11/mrd 2009 men er lavet med en 100mm lang blyant i stedet for en på 70mm.
Jeg har selv en med kort blyant og har skiftet den med en ny og kontrolleret at drevet i balanceakslen ikke var slidt.
Næste skridt bliver at købe et ombygningssæt i England til ca 2500 så den bliver 100mm i stedet.

Re: A3 2,0 TDI 140 Hk

: 3/05/2019 19:49
af Cobramand
Tak for de gode råd og den jeg kigger på er fra 2010