A3 2,0 TDI 140 Hk
A3 2,0 TDI 140 Hk
Jeg overvejer at købe en sådan A3 er der noget man skal være opmærksom på ved den, jeg tænker om de har noget specielt man skal kigge efter, dem jeg har kig på har kørt ca 200000 km
Audi A3 8p1 2,0 TDI cffb 2011
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Er den omfattet dieselgate søg for at den er opgraderet og ført tilbage igen evt med en chip og egr off.
Udlæs mængde i partikelfilter hvis den har.
Flexrør ved forrør knækker.
Så er der lysene abs lamper som skyldes dårlige abs moduler.
Sørg også for at det er en commen rail motor.
Er den omfattet dieselgate søg for at den er opgraderet og ført tilbage igen evt med en chip og egr off.
Udlæs mængde i partikelfilter hvis den har.
Flexrør ved forrør knækker.
Så er der lysene abs lamper som skyldes dårlige abs moduler.
Sørg også for at det er en commen rail motor.
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Det sidste udelukker jo så det førstemojo skrev:Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Sørg også for at det er en commen rail motor.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Gio
Hvad mener du med at det sidste udelukker det første
Hvad mener du med at det sidste udelukker det første
Audi A3 8p1 2,0 TDI cffb 2011
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Blyantlignende aksel, der bliver slidt rundt, men konstruktionen findes ikke på de "nyere" common rail type dieselmotorer.
Emnet kan du læse meget om på Audi Club.
Emnet kan du læse meget om på Audi Club.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Jeg tror gio mener at hvis man tager en der er nyere end 2009 kan det jo ikke være en pumpedyse motor.
Systemet med blyants drev til oliepumpen fortsætter efter 11/mrd 2009 men er lavet med en 100mm lang blyant i stedet for en på 70mm.
Jeg har selv en med kort blyant og har skiftet den med en ny og kontrolleret at drevet i balanceakslen ikke var slidt.
Næste skridt bliver at købe et ombygningssæt i England til ca 2500 så den bliver 100mm i stedet.
Systemet med blyants drev til oliepumpen fortsætter efter 11/mrd 2009 men er lavet med en 100mm lang blyant i stedet for en på 70mm.
Jeg har selv en med kort blyant og har skiftet den med en ny og kontrolleret at drevet i balanceakslen ikke var slidt.
Næste skridt bliver at købe et ombygningssæt i England til ca 2500 så den bliver 100mm i stedet.
Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Tak for de gode råd og den jeg kigger på er fra 2010
Audi A3 8p1 2,0 TDI cffb 2011