Dato og tid er 14/11/2019 03:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 30/04/2019 22:34 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 7/11/2018 15:47
Indlæg: 14
Geografisk sted: Kokkedal

Offline
Jeg overvejer at købe en sådan A3 er der noget man skal være opmærksom på ved den, jeg tænker om de har noget specielt man skal kigge efter, dem jeg har kig på har kørt ca 200000 km


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 1/05/2019 16:54 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Indlæg: 323
Geografisk sted: galten

Offline
Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Er den omfattet dieselgate søg for at den er opgraderet og ført tilbage igen evt med en chip og egr off.
Udlæs mængde i partikelfilter hvis den har.
Flexrør ved forrør knækker.
Så er der lysene abs lamper som skyldes dårlige abs moduler.
Sørg også for at det er en commen rail motor.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 2/05/2019 09:15 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 7/11/2018 15:47
Indlæg: 14
Geografisk sted: Kokkedal

Offline
Tak det vil jeg tage med.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 2/05/2019 10:22 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 6/02/2011 14:46
Indlæg: 1090
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
23. feb 2011

Offline
mojo skrev:
Ja er den fra før 11 mrd 2009 er der et problem med slidt blyant til oliepumpen.
Sørg også for at det er en commen rail motor.
Det sidste udelukker jo så det første ;)

_________________
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI


Billede

'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 2/05/2019 22:24 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 7/11/2018 15:47
Indlæg: 14
Geografisk sted: Kokkedal

Offline
Gio
Hvad mener du med at det sidste udelukker det første


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 3/05/2019 09:34 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1577
Geografisk sted: Fyn

Offline
Blyantlignende aksel, der bliver slidt rundt, men konstruktionen findes ikke på de "nyere" common rail type dieselmotorer.

Emnet kan du læse meget om på Audi Club.

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 3/05/2019 11:54 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Indlæg: 323
Geografisk sted: galten

Offline
Jeg tror gio mener at hvis man tager en der er nyere end 2009 kan det jo ikke være en pumpedyse motor.
Systemet med blyants drev til oliepumpen fortsætter efter 11/mrd 2009 men er lavet med en 100mm lang blyant i stedet for en på 70mm.
Jeg har selv en med kort blyant og har skiftet den med en ny og kontrolleret at drevet i balanceakslen ikke var slidt.
Næste skridt bliver at købe et ombygningssæt i England til ca 2500 så den bliver 100mm i stedet.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: A3 2,0 TDI 140 Hk
Indlæg: 3/05/2019 19:49 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 7/11/2018 15:47
Indlæg: 14
Geografisk sted: Kokkedal

Offline
Tak for de gode råd og den jeg kigger på er fra 2010


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron