Side 1 af 1

Tomgang

: 5/09/2017 21:31
af jvj
Hej har lige skiftet motor i min B5 1,8t AEB med manuelgear. Til en anden 1,8t AEB motor som havde automatgear. Mit problem er nu at den går helt ned på 4-500 omdrejninger (går også i stå en gang imellem) når man kobler ud mens bilen køre og der bliver den,indtil den holder stille, så står den på 8-900 omdrejninger. Bilen har lige været til syn og forureningstest var perfekt, har trykprøvet indsugningssystemet,ingen utætheder.
Det er styrebox fra den nye motor der er monteret.
Der er monteret en k004 turbo og anden manifold.
Har prøvet at montere den gamle Gasspjæld uden ændringer.
Er der nogle af disse ting der kan være problemet?
Når man accelrere kommer der en hvæsende lyd og når man kobler ud lyder det som om der er BOV på men det er der ikke?
Håber der er en der lige har løsningen.

Re: Tomgang

: 7/09/2017 20:18
af jvj
Problem løst (y) har nu kikket den nye motor og den gamle motor igennem for om der var noget anderledes, på den nye motor, fandt jeg denne dims som ikke var på den gamle,byttede det rundt og nu virker det normalt :mrgreen:

Re: Tomgang

: 8/09/2017 06:47
af Bjørn T
:D Sådan.
Hvor førte studsen hen?

Re: Tomgang

: 8/09/2017 12:34
af jvj
Studsen førte ned på krumtapudluftning. På den gamle motor gik slangen til en studs på indsugningsmanifold ved siden af Gasspjæld,som var blændet af på den nye motor. Så det må være den sorte dims der har lavet vrøvl, for den sidder på en anden studs i enden af indsug. Så væk med den og de gamle slanger på så spiller det igen :mrgreen: