Pålidelige, ældre automatgearkasser

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Pålidelige, ældre automatgearkasser

Indlæg af jorlund »

Ohøj!

Vanen tro kigger jeg efter brugte Audier. Af hensyn til kæresten, der ikke er vild med at sidde bag rattet, lurer jeg lidt på, om der er noget fornuftigt til salg med en automatgearkasse, da det måske kunne gøre det lidt lettere.. Jeg kigger mest på gamle travere op til omkring 50.000, Audi A4 B5 og den slags. Jeg er med på at grønne afgifter og brændstofforbrug aldrig bliver rigtig godt - jeg vil bare gerne have noget, der virker og er rimelig pålideligt.

Er der nogen, der ved noget om automatgearkasserne i de gamle modeller - om nogen er bedre end andre, eller om man helt skal holde sig fra det?
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Pålidelige, ældre automatgearkasser

Indlæg af MortenAa »

jorlund skrev:Ohøj!

Vanen tro kigger jeg efter brugte Audier. Af hensyn til kæresten, der ikke er vild med at sidde bag rattet, lurer jeg lidt på, om der er noget fornuftigt til salg med en automatgearkasse, da det måske kunne gøre det lidt lettere.. Jeg kigger mest på gamle travere op til omkring 50.000, Audi A4 B5 og den slags. Jeg er med på at grønne afgifter og brændstofforbrug aldrig bliver rigtig godt - jeg vil bare gerne have noget, der virker og er rimelig pålideligt.

Er der nogen, der ved noget om automatgearkasserne i de gamle modeller - om nogen er bedre end andre, eller om man helt skal holde sig fra det?


Jeg har en i min B4, den skifter(sjovt nok) ikke så blødt som de nyere men den skifter fint og har ingen mislyde på trods af den har kørt knap 300.000, den kan dog godt drille lidt i koldt vejr når den har stået stille længe, men det kan skyldes slitage. Det er den første automatgearkasse jeg har, og jeg er fuldt ud tilfreds med den.
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: Pålidelige, ældre automatgearkasser

Indlæg af Reno »

Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Pålidelige, ældre automatgearkasser

Indlæg af jorlund »

Tak for svar, begge to! Jeg kigger frisk videre - godt at høre, at de gamle kasser også duer :)
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"