Hvilken skiboks til 8 par ski?

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Brugeravatar
MuscleCat
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29/10/2015 20:48

Hvilken skiboks til 8 par ski?

Indlæg af MuscleCat »

I år har vi aftalt, at vi gerne vil afsted på skiferie i år og det bliver sammen med både min svoger, hans kone, en kammerat og hans kone samt mine svigerforældre. Yes, så heldig er jeg sgu! 7 dage på ski med svigermekaniken, godt man kan med dem.
Planen er, at damerne flyver derned med ungerne, lejer en bil ved ankomst og møder os ved resortet. I mellem tiden triller vi 4 raske mænd derned i Audi'en, for at kunne tage ski osv med. (Vel også for at slippe for det rene kaos med så mange kvindfolk og unger!)

Derfor står vi og skal bruge en skiboks, hvor der helst kan være 8 par ski i. Ungernes ski må vi leje når vi kommer frem, da de ikke har deres egne endnu. Har kigget på Thule og fundet frem til denne, som eftersigende skulle kunne rumme 6-8 par ski https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/t ... 483953899/

Men er der nogen herinde, der har erfaring med ovennævnte boks? Eller er der andre I kan anbefale, behøver ej være Thule - dette er blot dem jeg kender lidt tid.

På forhånd tak Lars
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilken skiboks til 8 par ski?

Indlæg af Jan-DK »

Hej.

Lækker box.

Men, den vejer 26 kg. + bøjler.

Og må laste max 75 kg.

Hvad må din Audi laste på taget.
Hvis den kun må laste 75 kg er den kun 49 kg. tilbage.
Det er ikke meget til 6 - 8 par ski med stave og evt. støvler.
Brugeravatar
MuscleCat
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29/10/2015 20:48

Re: Hvilken skiboks til 8 par ski?

Indlæg af MuscleCat »

Jan-DK skrev:Hej.

Lækker box.

Men, den vejer 26 kg. + bøjler.

Og må laste max 75 kg.

Hvad må din Audi laste på taget.
Hvis den kun må laste 75 kg er den kun 49 kg. tilbage.
Det er ikke meget til 6 - 8 par ski med stave og evt. støvler.


Jeg har efter nøje overvejelser, valgt at finde sådan en model i stedet http://packline.dk/Packline_Elegance%20Carbon

Den er lavere end Thule modellen og rummer 50 liter mindre - men så længe det kun drejer sig om ski og tøj (Støvler m.m. ryger i bagagerummet) så er det ingen hindring, skønt jeg mener bilen ikke bør laste mere end 75 kg. på taget. Har ikke kunne finde noget på reg. attest eller på Audi's hjemmeside omkring max vægten.
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"