Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billigt!

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billigt!

Indlæg af Lars Sand »

Det er lykkedes mig at kunne streame musik fra min mobiltlf. til bilens anlæg via bluetooth. Det kan selvfølgelig gøres via en AMI løsning, men dette er MEGET billgere. AMI koster vel ca. 2500-3500 kr før man er færdig.

For at dette skal kunne lykkes kræver det at der er AUX-indgang til bilens anlæg samt et cigartænderstik i umiddelbar nærhed af denne.
I mit tilfælde er begge dele at finde i aflægningsrummet under armlænet imellem forsæderne.

Det man skal investere i er:
En bluetooth receiver der kan modtage stereosignaler (understøtter A2DP protokollen)
et minijack til minijack kabel
en USB-adapter til cigartænderstikket.

Der findes en del Bluetooth receivere på markedet, men tricket er at finde en der ikke fylder meget, kan få strøm fra et cigartænderstik (usb-adapter) og ikke mindst IKKE skal paires hver gang bilen har været slukket men blot kobler op på telefones bluetooth forbindelse automatisk.

Jeg købte en Miccus Mini-jack RX til 36$ og en mikro cigartænderstik / USB-adapter til 6$ via Amazon:

http://www.amazon.com/Miccus-Mini-jack-RX-Bluetooth-Receiver/dp/B0038MA11U
http://www.amazon.com/Griffin-Technology-GC23089-PowerJolt-Universal/dp/B0042B9U8Q/ref=pd_sim_e_5?ie=UTF8&refRID=08ZR507V0TBSQWMRTV1Z

Bluetooth receiveren har indbygget batteri og kan køre 7-8 timer på en opladning, men jeg foretrækker at lade den være tilsluttet til cigartænderstikket konstant, så jeg ikke skal huske på at oplade den.

Jeg ved der er mange der går rundt og tænker på hvordan man kan streame musik fra telefon til anlægget i bilen, og denne løsning koster ca. 250 kr. og er klasser bedre en de løsninger der findes hvor man har en dims der kan broadcaste vi radioens FM-bånd.

Jeg kan se at telefonen kobler automatisk til både bilens indbyggede håndfrie bluetooth løsning og til musik bluetooth receiveren, så der skulle ikke være noget i vejen for at modtage opkald samtidigt med at man streamer musik.
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billig

Indlæg af PEB »

Jeg har da et AMI kabel der passer til din bil.

Klik her
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billig

Indlæg af Lars Sand »

Nu har min bil desværre ikke MMI men kun en Concert radio. Jeg ved ikke om man kan få AMI der passer til Concert modellerne?

Desuden ville jeg aldrig i mit liv købe et Apple produkt, og de AMI løsninger jeg har set virker kun med Iphones/Ipads. Jeg har ikke set nogen løsning til Android, men det kan jo være det findes?

Da min bil kun er udstyret med en Concert radio er der heller ingen indbygget navigation, så min tlf. sidder i forvejen i en holder og virker som navigation, og det vil ikke rigtigt virke hvis den bliver smidt ind i handskerummet. Nu har jeg bare fået trådløs streaming af musik som en ekstra ting.
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
jimdean
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/08/2014 11:51

Re: Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billig

Indlæg af jimdean »

hej
er helt ny i den streaming verden, men kunne rigtig godt tænke mig det. især også en ordentlig bluetooth til opkald. jeg har en audi a6 2007. 2,4, MMI 2g tror jeg den hedder-kan den lille smarte og billige model bruges og er der sådan et stil bag på mmi enheden :shock:
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, billig

Indlæg af Lars Sand »

Miccus Mini-jack RX streamer alt lyd der kommer ud af mini jack stikket på tlf. men der er ingen kobling til nogen mikrofon, så jeg er ikke sikker på at det er vejen at gå (desværre).
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: Sv: Streaming af musik fra tlf til bil via bluetooth, bi

Indlæg af Michael P »

jimdean skrev:hej
er helt ny i den streaming verden, men kunne rigtig godt tænke mig det. især også en ordentlig bluetooth til opkald. jeg har en audi a6 2007. 2,4, MMI 2g tror jeg den hedder-kan den lille smarte og billige model bruges og er der sådan et stil bag på mmi enheden :shock:

Anskaf et parrot mki9200 sæt :-)
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"