Køb af Audi A4 Avant B8 2.0 TDI

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
NicoP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27/04/2008 00:17
Geografisk sted: Aalborg

Køb af Audi A4 Avant B8 2.0 TDI

Indlæg af NicoP »

Hej

Jeg står kraftigt og overvejer at udskifte min gamle 80'er med en A4 fra omkring de 2005-2008 og synes sådan en A4 Avant B8 ser meget lækker ud.

Overvejer at hente en fra Tyskland, men kan ikke helt blive klog på om det kan svare sig, nu hvor en B8 maks kan være 5 år gammel? (tænker på det med ekstra udstyr og de 8 års afskrivning på afgiften til skattefar)

Alternativt kunne man selvfølgeligt finde en B7 fra 2005/2006, men så vidt jeg kan se har de lavet en hel del ved B8 karossen der får den til at se mere attraktiv ud(?)

En B7 ligger omkring 10.000 euro i Tyskland mens en B8 er omkring 15.000.

Så vidt jeg kan se vil differencen på en B7 (et sted imellem 150.000 og 200.000) og B8 (200.00 - 300.000) være ca. 100.000 med afgift, hvis man finder dem med omkring det samme ekstra udstyr.

Af ekstra udstyr er jeg på udkig efter ting som: læder kabine, xenon lys, navigation, s-line eksteriør/interiør, 2-zone klima, fartpilot, læderrat med multi-funktion, MMI Audi Concert med henholdsvis bose eller b&o højtalerne, aftagelig jydekrog, parkerings sensor og bluetooth tilkobling.

Hvad siger I kloge hoveder herinde, vil det være de ekstra 50-100.000 værd at gå efter en B8 og er der noget af ekstra udstyret det bedre kan svare sig at eftermontere selv?
Nicolai Pedersen
Audi A4 Avant, 1,8TFSI - 2008 - Model: B8
Audi 80 Sedan, 2,0E - '92 - Model: B4 - Motorkode ABK
Fits
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 2/07/2011 09:53

Re: Køb af Audi A4 Avant B8 2.0 TDI

Indlæg af Fits »

Jeg ville helt klart gå en en B8. Jeg købte selv en for lidt over et år siden, og de har fået et godt hak ned af i prisen siden. Efter min mening, er der på B8eren, ikke den store grund til at gå efter S-line exteriør, da jeg ikke synes forskellen er specielt stor, evt. kan du selv eftermontere en anden grill. Det har jeg gjort.
Alle de B8ere vi kiggede på havde multifunktionsrat, parkeringssensorer og bluetooth uden at det var noget vi gik efter.
Jeg ville kigge efter MMI i farve ud over de ting du selv nævner.
Audi A4 8K 2009 2.0 TDI 143
VCDS 12.12.2
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Køb af Audi A4 Avant B8 2.0 TDI

Indlæg af anse »

Fits skrev:Jeg ville helt klart gå en en B8. Jeg købte selv en for lidt over et år siden, og de har fået et godt hak ned af i prisen siden. Efter min mening, er der på B8eren, ikke den store grund til at gå efter S-line exteriør, da jeg ikke synes forskellen er specielt stor, evt. kan du selv eftermontere en anden grill. Det har jeg gjort.
Alle de B8ere vi kiggede på havde multifunktionsrat, parkeringssensorer og bluetooth uden at det var noget vi gik efter.
Jeg ville kigge efter MMI i farve ud over de ting du selv nævner.


Undskyld jeg bryder ind,
men Fits -hvilken grill har du købt (på e-bay), og hvad måtte du slippe ?
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
Fits
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 2/07/2011 09:53

Re: Køb af Audi A4 Avant B8 2.0 TDI

Indlæg af Fits »

anse skrev:
Fits skrev:Jeg ville helt klart gå en en B8. Jeg købte selv en for lidt over et år siden, og de har fået et godt hak ned af i prisen siden. Efter min mening, er der på B8eren, ikke den store grund til at gå efter S-line exteriør, da jeg ikke synes forskellen er specielt stor, evt. kan du selv eftermontere en anden grill. Det har jeg gjort.
Alle de B8ere vi kiggede på havde multifunktionsrat, parkeringssensorer og bluetooth uden at det var noget vi gik efter.
Jeg ville kigge efter MMI i farve ud over de ting du selv nævner.


Undskyld jeg bryder ind,
men Fits -hvilken grill har du købt (på e-bay), og hvad måtte du slippe ?


Jeg købte en S4 grill. Spritny. Jeg var heldig, at vinde en auktion, så fik den til 170 euro, men de ligger normalt omkring næsten 300 euro.
Audi A4 8K 2009 2.0 TDI 143
VCDS 12.12.2
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"