Efter Vinter Bilvask :)

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Bilvask.Nu
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 22/11/2008 15:55
Geografisk sted: København
Kontakt:

Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af Bilvask.Nu »

Hejsa AudiClub.

Tak for sidst :P

Jeg har lige lavet en video guide til efter vinter bilvasken. Så hvis der er nogen af jer der har en rum tid, til at lure lidt video, så er der en fuld guide, med 22 minutters video lige her.. Og jo, det er 22.5 minutter af en halvskaldet mand der vasker bil (y)

http://shop.bilvask.nu/guides/efter-vinter-bilvask

God læse / video lyst..

Ps, dette er naturligvis bare mit bud, er der nogen der har yderligere tips og tricks, hører jeg naturligvis gerne om dem ...
Mvh

Michael V. Hansen
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af Avantismo »

Har allerede set video grundigt igennem.

Super god.

Glæder mig at at komme i gang :)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af mkissow »

Har også givet begge biler første "efter-vinter-vask", ingen af bilerne er blevet vasket siden oktober(!) så det tog lidt tid at komme i bund - dvs. jeg kom ikke helt i bund på The Lupo, der er lige ldit tjære jeg skal have taget af når det bliver lidt varmere i vejret....

Jeg polerede døren på The Lupo efter jeg havde været på "vaske-bil-kursus" ;) ved Michael - stødlisten var faldet af og jeg ville have et par gode råd omkring det skidt der sad bag listen (hint = claybar) - og så polerede jeg døren efter Michaels foreskrifter, og forskellen kan altså ses i dag:
IMG_2426.jpg

Den polerede dør:
IMG_2427.jpg

Og den upolerede bagskærm:
IMG_2428.jpg

Så mangler jeg "kun" lige at fjerne tjære og andet skidt........
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af Havberg »

kan godt følge ideen i, at man passer bedre på lakken ved ikke at vaske den gennem vinteren - hvis den ellers er ordenligt behandlet inden vinter.

Men hvad med undervognen? Hvis den er sølet ind i salt gennem flere måneder der rigtigt kan sidde og hygge sig i alle krogene :-k
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Bilvask.Nu
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 22/11/2008 15:55
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af Bilvask.Nu »

Men hvad med undervognen? Hvis den er sølet ind i salt gennem flere måneder der rigtigt kan sidde og hygge sig i alle krogene :-k[/quote]
CoupéGt skrev:Men hvad med undervognen? Hvis den er sølet ind i salt gennem flere måneder der rigtigt kan sidde og hygge sig i alle krogene


Hey CoupeGT.

Ja hvad med undervognen. Vi er helt enige om at det lyder spøjst at lade være med at vaske. Og jeg skal hastigt sige at jeg INGEN videnskabelige beviser har for at det er bedre at lave være.
Men min logik, siger mig, at hvis man kan skylle i rent vand, i løbet af vinteren, så er det en fordel.
Dog tror jeg ikke at vaskehallen gør den store forskel, for den kommer alligevel ikke ind i kanter og kroge.. Og hvad når den er vasket ? kører den så ikke lige ud og får et nyt lag salt ? Jeg tænker om det ikke er bedre at tingene bare får lov at sidde.
Pava, skriver på deres hjemmeside, at de fraråder det, altså i forhold til deres undervognsbeskyttelse ( ikke i forhold til salt specielt )
http://www.pavarustbeskyttelse.dk/_html ... sskyl.html
Hvis du googler emnet, vil du sikkert spotte en tendens - de som lever af at lave undervogne siger ofte at man ligesågodt kan lade være.

Om dette er en endelig sandhed, skal jeg lade være usagt, da jeg som sagt ikke har bevis for noget :) Men mine biler har da aldrig haft rustproblemer !
(bortset lige fra min nye skoda superb, 2 år gammel, som ruster på undersiden af klappen fortil - noget skoda sagde var en konstruktionsfejl )
Mvh

Michael V. Hansen
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af Wahlstrøm »

Jeg er FAN af claybar.. Det skal bare være standard som autoshampoo ved bilvask..
Alle der ikke har prøvet det, skal!!
Kæft hvor er det godt!!
Men sølvgrå bil, blev sølv igen.. Havde så meget rød/orange(flyverust) og sorte pletter fra vinteren.. Det kunne ikke vaskes af, men baren tog det hele!!

Claybar fra nu af :)
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Efter Vinter Bilvask :)

Indlæg af ullum »

Vedr. Bilvask
De genbruger jo vandet, men hvad med det salt der vaskes af, kan det udskilles, eller vasker man i saltvand
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"