Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Erik K »

Hej alle.

Jeg mangler et godt råd ang. køb af nye tågelygter til ovenstående Audi.

Hvad skal jeg købe af tågelygter i dag ? Hvilken pære skal der i, for og give noget godt lys ? ( Så de lyser som tågelys skal gøre ) Det er ikke kørelys jeg søger, men originale tågelygter.

Nej, jeg bruger dem ikke som tåbelys !!! Jeg skal bruge noget godt tågelys.

Jeg har originale lygter på nu og skal bare skifte dem med nogle nye, jeg regner med, at ledningsnettet virker som det skal, dette er dog ikke kontrolleret endnu.

Hvad skal jeg købe og hvor henne ?

Jeg har set på nettet ved NV-Autodele i Varde, de har nogle til 375 kr. pr. stk. Er det sådan nogle I vil anbefale ?

http://www.nv-autodele.dk/shop/audi-a4- ... 3278p.html
http://www.nv-autodele.dk/shop/audi-a4- ... 3279p.html

Jeg ser frem til jeres svar. På forhånd tak.

Mvh. Erik K
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Bjørn T »

Her er et lille udvalg:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=Audi ... &_from=R40

Men sig, hvornår bruger du tågelys. Jeg har ikke, lige så langt jeg kan huske tilbage, hverken herhjemme eller i udlandet, ikke kørt i et vejrlig hvor tågelyset har kunnet erstatte nærlyset.

Dette ikke skrevet fordi jeg skal blande mig i hvad du bruger dit tågelys til, :) men udelukkende fordi jeg ikke forstår hvorfor bilfabrikanter bruger så meget krudt på at fortælle, at netop deres bil er udstyret med noget næsten unyttigt udstyr.

Den samme mening har jeg om kurvelys via tågelygterne.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Erik K »

Hej Bjørn T.
Tak for dit indlæg og link, men jeg kan ikke sådan lige bruge dit link til noget da jeg ikke er så god til det Tyske sprog. Så, hvis jeg skal til og købe noget bliver det nok her i Danmark.
Men, hvis du kender en som kan og vil hjælpe mig med nogle fra Tyskland til små penge, så er jeg med på det ! De må meget gerne ligne og lyse som zenon lys. Jeg har originale zenon i forlygterne.

Du har ret !!! Hvornår skal man bruge tågelys her i Danmark ? Det er i tåget og andet usigtbar vejr og KUN det. Det er også derfor jeg skriver; det er ikke tåbelys jeg skal bruge. Men derimod noget lys så man kan blive set i tåget vejr.

Jeg synes også og kunne læse mellem dine linier, at tågelys er noget en vis person har skabt i vrede. Og det vil jeg kun give dig ret i !!! Man kunne lige så godt køre med nogle stearin lys bag ved et stykke glas, for de giver da ikke det lys man har brug for i tåget vejr.

Grunden til, at jeg vil skifte dem er, at mine er ved og være noget sandblæst i glasset og der er dugget på indvendig side af glasset og jeg står for og skal til syn med bilen engang her i sommer, så jeg er ved og lave de indledende øvelser til syn.

Mvh. Erik K
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Bjørn T »

Erik K skrev:Hej Bjørn T.
Tak for dit indlæg og link, men jeg kan ikke sådan lige bruge dit link til noget da jeg ikke er så god til det Tyske sprog. Så, hvis jeg skal til og købe noget bliver det nok her i Danmark.
Men, hvis du kender en som kan og vil hjælpe mig med nogle fra Tyskland til små penge, så er jeg med på det ! De må meget gerne ligne og lyse som zenon lys. Jeg har originale zenon i forlygterne.

Du har ret !!! Hvornår skal man bruge tågelys her i Danmark ? Det er i tåget og andet usigtbar vejr og KUN det. Det er også derfor jeg skriver; det er ikke tåbelys jeg skal bruge. Men derimod noget lys så man kan blive set i tåget vejr.

Jeg synes også og kunne læse mellem dine linier, at tågelys er noget en vis person har skabt i vrede. Og det vil jeg kun give dig ret i !!! Man kunne lige så godt køre med nogle stearin lys bag ved et stykke glas, for de giver da ikke det lys man har brug for i tåget vejr.

Grunden til, at jeg vil skifte dem er, at mine er ved og være noget sandblæst i glasset og der er dugget på indvendig side af glasset og jeg står for og skal til syn med bilen engang her i sommer, så jeg er ved og lave de indledende øvelser til syn. Mvh. Erik K

Har nøjagtig samme problem med mine. Plus et knækket beslag.

Jeg kunne godt tænke mig, at få noget hvidere lys i mine, og så bruge dem til kørelys. Jeg har søgt lidt på nogle H11 LED pærer, men de fleste ligger på 6000K i farvetemp. og det syntes jeg skinner for blåt.
Ved godt, at bilen skal være fra før 1997 for at de må tænde automatisk, men det vil jeg springe op og falde ned på. Jeg vil bare gerne spare mine dyre paraboler og xenonpærer i dagtimerne.

Men den tager jeg lige i en ny tråd. :)

PS. Jeg vil gerne hjælpe dig med at købe på Ebay. Jeg har handlet en der en del og har PayPal konto.
Prøv at finde noget der er intressant for dig, og link til det her i tråden. Så skal jeg kontakte sælger om oplysninger og fragtpriser.
Måske kan vi købe 2 sæt og spare noget fragt. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Erik K »

Hej igen Bjørn T.

Rigtig mange tak fordi du vil hjælpe mig i min nød. Det vil passe mig rigtig fint, hvis vi kunne gå sammen om købet. Vi kunne sagtens dele portoen til Danmark og så kunne jeg betale portoen, fra dig til mig. Og jeg vil også meget gerne betale dig noget for din hjælp.
Jeg vil meget gerne købe 2 nye tågelygter med de nye LED pærer og en ny venstre gitter.
Jeg har kikket lidt på de muligheder du henviste til og fundet frem til noget som kunne passe mig, men hvilke lygter der passer med LED pærerne kan jeg ikke lige gennemskue. Det vil jeg overlade til dig, da jeg tror du er meget bedre til det end jeg er. Jeg har set på nedenstående link.

http://www.ebay.de/itm/2-x-H11-Nebelsch ... 5262wt_994

http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-B ... _500wt_949

http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-B ... _500wt_949

Mit stel nr. på bilen er : WAUZZZ8E83A117757 8E5 reg. første gang d. 13-8-2002 Tysk importeret. Audi A4 Avant 2,5 TDI V6

Skriv lige tilbage, hvis jeg skal sende / overføre penge til dig. Jeg har homebanking, så det er nemt for mig.

Du er velkommen til og skrive til min mail; erikkorsgaard@mvbmail.dk så kan vi tage den derfra.
Jeg ser flere gange om dagen der.

Mvh. Erik Korsgård. Vesterbrogade 35. Humlum. 7600 Struer. 97 86 16 75 / 20 43 13 67
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Bjørn T »

Erik K skrev:Hej igen Bjørn T.

Rigtig mange tak fordi du vil hjælpe mig i min nød. Det vil passe mig rigtig fint, hvis vi kunne gå sammen om købet. Vi kunne sagtens dele portoen til Danmark og så kunne jeg betale portoen, fra dig til mig. Og jeg vil også meget gerne betale dig noget for din hjælp.
Jeg vil meget gerne købe 2 nye tågelygter med de nye LED pærer og en ny venstre gitter.
Jeg har kikket lidt på de muligheder du henviste til og fundet frem til noget som kunne passe mig, men hvilke lygter der passer med LED pærerne kan jeg ikke lige gennemskue. Det vil jeg overlade til dig, da jeg tror du er meget bedre til det end jeg er. Jeg har set på nedenstående link.

http://www.ebay.de/itm/2-x-H11-Nebelsch ... 5262wt_994

http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-B ... _500wt_949

http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-RS4-B ... _500wt_949

Mit stel nr. på bilen er : WAUZZZ8E83A117757 8E5 reg. første gang d. 13-8-2002 Tysk importeret. Audi A4 Avant 2,5 TDI V6

Skriv lige tilbage, hvis jeg skal sende / overføre penge til dig. Jeg har homebanking, så det er nemt for mig.

Du er velkommen til og skrive til min mail; erikkorsgaard@mvbmail.dk så kan vi tage den derfra.
Jeg ser flere gange om dagen der.

Mvh. Erik Korsgård. Vesterbrogade 35. Humlum. 7600 Struer. 97 86 16 75 / 20 43 13 67

Du har PM.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Re: Køb af nye tågelygter til A4-B6 årg. 2002

Indlæg af Erik K »

Hej venner.

Tågelygterne er købt hjem nu. En rigtig venlig club medlem har været så flink og hjælpe med det.
Så nu venter monteringen, forude.

Mvh. Erik K
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"