Gps overvågning DEFA

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

Hej eksperter!

Jeg har fået monteret DEFA gps sporing i den nye bil, og jeg tænkte så, at der kunne man følge vognen via app eller noget andet smart. Men nej nej, jeg skal sende en SMS med teksten AC, derefter får jeg koordinatet, og hvilken vej bilen peger. Siden jeg ikke er i besiddelse er særligt stort brevdue instinkt, så skal jeg så finde en side, hvor jeg kan indtaste et koordinat, på længde med teksten i dødehavsrullerne. Hvorefter verdens mindste og ubrugelige kort kommer frem, og giver kun et øjebliksbillede! Gaaaab, det jo max stendalder!

Er der nogen som kender til et bedre system, som evt. er mere brugervenligt, men også forsikringsgodkendt?
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Sv: Gps overvågning DEFA

Indlæg af SorenR »

Gpssikring.dk ... Du logger ind på en webside og følger din bil i realtid. Har den selv i min S4.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Re: Sv: Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

SorenR skrev:Gpssikring.dk ... Du logger ind på en webside og følger din bil i realtid. Har den selv i min S4.


Tak!

Hvor føler jeg mig dum nu, jeg har betalt 7500,- for den der blev installeret hos audi, og den er mig noget stenalderagtig og møg dyr i forhold!

Nå, skidt nu med det, så får jeg da to i vognen, ha ha
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af SorenR »

F.eks. her kørte jeg i går... Når man tracker bilen live er der kun een markering på kortet og man kan sætte kortopdatering til automatisk, hvis man ikke gider klikke på knappen ;-)
tracker.png


Geozone lægger man selv ind i den størrelse og det antal man har brug for...
geozone.png
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af molle77 »

DEFA er på vej med en ny, som er "live" til en APP - så du kan tracke live - men ikke serverbaseret som Sørens - Skal jeg sgu også lige kigge på

Har DEFA DT20 i både min RS4 og Fruens A3 - Jeg har brugt indgang og udgange så jeg kan sende besked for at tænde inverter (så jeg kan opdatere AppleTV når den står i garagen) og alarmen iin på indgang 1, så hvis alarmen starter, får jeg en SMS med "Input1" - Ikke specielt sigende, - men jeg ved hvad det betyder..

Er rigtig glad for "fence" alarm, når den f.eks. er på værksted! - Når man har flere defa trackeres (i juni havde jeg 3 kørende samtidigt, da BMW leasing VILLE have tracker i en 530d :) ) - Normalt er det kun mine audier jeg passer på :)

Menhar du flere skal du sende AC + abb. nummer (hvor du så har 3!!) - DEFA!! - tag jer sammen!!! - Det er så oldnordisk at det halve kan være nok! + det koster 1100 om året + "vagcentral" og 395 for at have SIM + 50 øre pr SMS!!!

Jeg vil også kigge på Sørens løsning, og se om jeg skal skifte dem alle! - Har en TTRS på vej hjem (trackday bil), som skal flexleases (kun plader 1 måned om året) ellers kun til bane / stilstand - Så der er det MEGET rart at vide om den står stille, i den lade hvor man nu gemmer den :)

Hvad er prisen for din løsning, SørenR?
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af SorenR »

molle77 skrev:Hvad er prisen for din løsning, SørenR?

Øhm... :oops: Det snakker vi ikke om, men hvis I siger I kommer fra audiclub.dk, samt nævner jeres medlemsnummer, får I nok en god pris O:)

Vejledende priser er her: http://gpssikring.dk/produkter

Min tracker er fuldpakken til knapt 2.400,- og derefter 695,-/år.

Propakken er den dyreste, incl. simkort, 1 års abonnement og alarmcentral ==> 3.895,-
Årlig abonnement på Propakken EFTER 1 år ==> 795,-

Udgangen på GPS trackeren bliver IKKE brugt, da der potentielt kan laves nogle trafikfarlige løsninger som f.eks. slukke motoren på bilen når den kører 200 km/t eller aktivere den elektroniske håndbremse :evil:

Den ekstra indgang på GPS trackeren kan kobles til eksisterende alarm, hvis man ønsker yderligere sikring.

Jeg selv får SMS når bilen startes, forlader/ankommer til geozone og når bilen slukkes. Det er noget der kan tilpasses. Trackerens navn står i SMS'en, hvis man har flere trackere...

D.v.s. man kan ikke bruge trackeren til at tænde Apple TV og downloade film...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

SorenR skrev:
molle77 skrev:Hvad er prisen for din løsning, SørenR?

Øhm... :oops: Det snakker vi ikke om, men hvis I siger I kommer fra audiclub.dk, samt nævner jeres medlemsnummer, får I nok en god pris O:)

Vejledende priser er her: http://gpssikring.dk/produkter

Min tracker er fuldpakken til knapt 2.400,- og derefter 695,-/år.

Propakken er den dyreste, incl. simkort, 1 års abonnement og alarmcentral ==> 3.895,-
Årlig abonnement på Propakken EFTER 1 år ==> 795,-

Udgangen på GPS trackeren bliver IKKE brugt, da der potentielt kan laves nogle trafikfarlige løsninger som f.eks. slukke motoren på bilen når den kører 200 km/t eller aktivere den elektroniske håndbremse :evil:

Den ekstra indgang på GPS trackeren kan kobles til eksisterende alarm, hvis man ønsker yderligere sikring.

Jeg selv får SMS når bilen startes, forlader/ankommer til geozone og når bilen slukkes. Det er noget der kan tilpasses. Trackerens navn står i SMS'en, hvis man har flere trackere...

D.v.s. man kan ikke bruge trackeren til at tænde Apple TV og downloade film...


Helt klart en løsning jeg vil have, med mindre Defa kommer ud af stendalderen i topfart!

Molle77: Det der leasing, kan det betale sig? Kontra købe kontant?
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af molle77 »

Leasing kommer lidt an på bilen..

Min RS4 er flexleaset (nypris er ca. 2.1m), mens BMW 530d var leaset hos BMW (flex / privat) - Jeg har regnet en del på det, og flexet RS4 i mit eget firma - der er det ca. 6000 billigere om måneden (da den går 7,4 på literen - VPOWER :) )

Vores A3 har jeg købt kontant

på en ny A6 til ca. 1 mill

banken = 200.000 udb. + 12.500.- pr. måned (14% nedskrivning pr. år)

Flex - 75k udb (-125k) og 13357 pr. måned - (135.384 mindre op af lommen år 1) + du nedskriver mere på bilen (20% nedskrivning på bilens værdi og IKKE afskrivning på regafgift

Så du afbetaler MERE på bilen med flex, og kan sælge den ex. moms / afgift i hele EU når du ikke gider den mere :) (hvor du ellers er lidt l¨åst til DK med en øse som din)

Prøv at tage ned til porsche! :) - Siden jan 2009 (hvor flexleasing begyndte) har du kun solgt 1 bil MED afgift :) - Så alt som er over 7-800k FLEX :) (med mindre du vil beholde den i 10 år til den er gældsfri)
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

molle77 skrev:Leasing kommer lidt an på bilen..

Min RS4 er flexleaset (nypris er ca. 2.1m), mens BMW 530d var leaset hos BMW (flex / privat) - Jeg har regnet en del på det, og flexet RS4 i mit eget firma - der er det ca. 6000 billigere om måneden (da den går 7,4 på literen - VPOWER :) )

Vores A3 har jeg købt kontant

på en ny A6 til ca. 1 mill

banken = 200.000 udb. + 12.500.- pr. måned (14% nedskrivning pr. år)

Flex - 75k udb (-125k) og 13357 pr. måned - (135.384 mindre op af lommen år 1) + du nedskriver mere på bilen (20% nedskrivning på bilens værdi og IKKE afskrivning på regafgift

Så du afbetaler MERE på bilen med flex, og kan sælge den ex. moms / afgift i hele EU når du ikke gider den mere :) (hvor du ellers er lidt l¨åst til DK med en øse som din)

Prøv at tage ned til porsche! :) - Siden jan 2009 (hvor flexleasing begyndte) har du kun solgt 1 bil MED afgift :) - Så alt som er over 7-800k FLEX :) (med mindre du vil beholde den i 10 år til den er gældsfri)


Jeg var i syv sind i 3-4 md om jeg skulle lease på den ene eller den anden måde, eller bare købe kontant. Følte det var et relativt stort beløb at hive ud af sparegrisen, når jeg dybest set ikke har brug for den. Men var også så håbløs gammeldags, at jeg ikke gad de der betalinger hver md, så heller bare betale en gang, og så var den skid slået. Så det var løsningen jeg valgte. Om det er så er godt eller skidt, tjah, jeg elsker jo bilen, og det er jo det vigtigste!

Men så fik konen også en shoppetur til Paris, hvilket så kostede det samme som din første års leasing ydelse... Se, der blev bilen først rigtig dyr- skide Louis Vouiton;-)
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af molle77 »

Jeg var i syv sind i 3-4 md om jeg skulle lease på den ene eller den anden måde, eller bare købe kontant. Følte det var et relativt stort beløb at hive ud af sparegrisen, når jeg dybest set ikke har brug for den. Men var også så håbløs gammeldags, at jeg ikke gad de der betalinger hver md, så heller bare betale en gang, og så var den skid slået. Så det var løsningen jeg valgte. Om det er så er godt eller skidt, tjah, jeg elsker jo bilen, og det er jo det vigtigste!

Men så fik konen også en shoppetur til Paris, hvilket så kostede det samme som din første års leasing ydelse... Se, der blev bilen først rigtig dyr- skide Louis Vouiton;-)


Det er sgu nok de færreste der lige kan smide en mill på bordet :) - Var det Irak penge eller arven du slagtede (y)

Jeg vil nok hellere ha' finanserne stående på bogen, og skylde lidt i bilen :) - Men hver mand sin sag..
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

molle77 skrev:
Jeg var i syv sind i 3-4 md om jeg skulle lease på den ene eller den anden måde, eller bare købe kontant. Følte det var et relativt stort beløb at hive ud af sparegrisen, når jeg dybest set ikke har brug for den. Men var også så håbløs gammeldags, at jeg ikke gad de der betalinger hver md, så heller bare betale en gang, og så var den skid slået. Så det var løsningen jeg valgte. Om det er så er godt eller skidt, tjah, jeg elsker jo bilen, og det er jo det vigtigste!

Men så fik konen også en shoppetur til Paris, hvilket så kostede det samme som din første års leasing ydelse... Se, der blev bilen først rigtig dyr- skide Louis Vouiton;-)


Det er sgu nok de færreste der lige kan smide en mill på bordet :) - Var det Irak penge eller arven du slagtede (y)

Jeg vil nok hellere ha' finanserne stående på bogen, og skylde lidt i bilen :) - Men hver mand sin sag..


He he, næ du, ingen af delene... Så godt tjener man squ heller ikke, langt fra!
Og arven var jo kun omkring 800.000,- hvis jeg husker rigtigt, og jeg har ladet nogen af de penge gå til knægten og min unge kone, den slags er dyre i drift!

Men så længe man ikke bruger alle de frie midler, og altid kan hive 500 af de røde frem i tilfælde af krise, så går det jo nok det hele...

Så en sjat penge under puden og en betalt bil, så er Madsen happy;-)

Men så må jeg tilgængæld leve med, at jeg er arbejdsløs, ha ha...
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
Brugeravatar
sapi100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 142
Tilmeldt: 26/01/2003 13:11
Geografisk sted: 2660

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af sapi100 »

Jeg har fået en GPS Tracker CCTR-800 med gratis web livesporing.
Hvad SIM kort vil I bruge?

Fik tilbud fra Telenor, deres ny lillenor for 50.-/mdr,
men idag en anden sælge forslår tablet abonnement for 39.-/mdr.

Nu bruger jeg en gammel kort,vil se hvormeget data den bruge.
mvh
Sapi

Audi 100 2.8E quattro fra 94
VW Touran 2.0 TDI 140 fra 07
Seat Mii 1.0 75Hk 2013
Seat Alhambra 1.9 TDI fra 02
Erik K
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10/07/2008 13:24
Geografisk sted: Struer - Jylland
Kontakt:

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af Erik K »

Hej alle.
Denne her lille geniale GPS Tracker, skulle i lige tage og se på:

http://shop.hattingks.dk/Default.aspx?I ... VariantID=

Den koster 1900 kr. + ekspeditions gebyr, 30 kr. + forsendelse mellem 15 og 112 kr. afhængig af, hvordan man ønsker den sendt. Min kom med firmaets egen bil, til 15 kr. + moms på alle beløb. Så alt i alt kostede min 2431,25 kr.

Den kan sættes op så det faktisk ikke koster en krone og "køre" med den. Min søn har haft sin i flere år nu og hans depot beløb står stadig på 75 kr. Som da han startede. Min står også på 75 kr. endnu !
De 75 kr. er iøvrigt med i købet af Lommy Blue.

Hvis i Googler: Lommy Blue Skyeeyue kan i se en demo video.
http://www.skyeye.eu/cms/index.php
Denne side er den samme som jeg logger mig ind på, når jeg skal se om bilen står, hvor den skal samt se, hvor jeg har været henne af i dag.

Da jeg købte min, havde Hatting-KS 3 på lager og leverede faktisk dagen efter og nu her pr. 01 - 12 har jeg fået en faktura på den. Og har så betalt pr. Home-banking samtidig betalte jeg også lige kontingentet for 2013 til Audi Clubben.

Der er alt, hvad man skal bruge, med til den, endda indbygget sim kort. Tre ledninger skal forbindes og det klarede min søn, som er radiomekaniker, på ledningen til radio`en.

Jeg synes dette er en genial, billig og hurtig løsning. Og særdeles billigere en de ovenstående eksempler.

Yderligere er det ET DANSK produkt, fremstillet nede ved Esbjerg.

RIGTIG GOD FORNØJELSE OG GOD JUL TIL JER ALLE.

Mvh.
Erik K

Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI 8E BFC 2002
Polo 1.4
VW Transporter T4 2,4 2000
www.VCDS.dk Diagnose udstyr

Se også min hjemmeside: www.hus4u.dk

HUSK!!!: Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig !!!!
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af ullum »

nu ved jeg godt at nogle selskaber forlange en sådan enhed. men jeg tror at hvis min bil blev stjålet, ville jeg foretrække at den helt blev væk
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
pr-dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15/03/2005 09:17
Geografisk sted: Afkørsel 47

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af pr-dk »

ullum skrev:nu ved jeg godt at nogle selskaber forlange en sådan enhed. men jeg tror at hvis min bil blev stjålet, ville jeg foretrække at den helt blev væk

hvis tyven ved en lille smule om hvad han laver, så virker trackeren ikke efter 1 min
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en... :-k
_________________
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af SorenR »

pr-dk skrev:
ullum skrev:nu ved jeg godt at nogle selskaber forlange en sådan enhed. men jeg tror at hvis min bil blev stjålet, ville jeg foretrække at den helt blev væk

hvis tyven ved en lille smule om hvad han laver, så virker trackeren ikke efter 1 min

Trackeren er sat ud af spillet 3 minutter INDEN han bryder ind i bilen ;-)

http://www.mahdtrade.com/mahdproducts/gsmgammer.php
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af molle77 »

Ingen af de nævnte er godkendt af forsikringsselskaber - så kun hvis man selv vil tracke - har ikke selv testet den til 900.- fra Harald Nyborg - men det er jo simpel udbredt teknologi - så mon ikke det virker fint til husbehov :)
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
Brugeravatar
sapi100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 142
Tilmeldt: 26/01/2003 13:11
Geografisk sted: 2660

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af sapi100 »

for 460.- købt i HK er et billigt legetøj.
mvh
Sapi

Audi 100 2.8E quattro fra 94
VW Touran 2.0 TDI 140 fra 07
Seat Mii 1.0 75Hk 2013
Seat Alhambra 1.9 TDI fra 02
Brugeravatar
sapi100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 142
Tilmeldt: 26/01/2003 13:11
Geografisk sted: 2660

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af sapi100 »

Nu er spørgsmål gik ud på et Sim kort og ikke om effekten om GPS Tracker eller om forsikikring godkendt eller ej, jeg tror der er mange klar over at der findes "forstyrelses" udstyr mod alt.
Jeg har casco´er på mine biler, så jeg er ligeglad om det stjæle dem,derfor jeg har forsikring.
Den lille dims er kun til lidt lege,se hvor min bil er når ungerne låne den og faktisk kan meget,lige så meget som det dyre modeler.
mvh
Sapi

Audi 100 2.8E quattro fra 94
VW Touran 2.0 TDI 140 fra 07
Seat Mii 1.0 75Hk 2013
Seat Alhambra 1.9 TDI fra 02
MadsenRex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16/10/2012 00:07
Geografisk sted: Østerbro

Re: Gps overvågning DEFA

Indlæg af MadsenRex »

sapi100 skrev:Nu er spørgsmål gik ud på et Sim kort og ikke om effekten om GPS Tracker eller om forsikikring godkendt eller ej, jeg tror der er mange klar over at der findes "forstyrelses" udstyr mod alt.
Jeg har casco´er på mine biler, så jeg er ligeglad om det stjæle dem,derfor jeg har forsikring.
Den lille dims er kun til lidt lege,se hvor min bil er når ungerne låne den og faktisk kan meget,lige så meget som det dyre modeler.


Nuvel, nu er der jo biler, hvor du ikke kan få en kaskoforsikring på, hvis ikke du har en godkendt tracker. Naturligvis er det op til en selv, om man så vil have kasko på sin vogn, men til en bil på den gode side af en million, er det nu en ret fed feature at have, bare min mening;-)
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"