Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Jeg har en A6 2,4 V6 som ca. en gang om måneden (nogen gange kun hver 3 måned) har svært ved at starte.

Når man drejer nøglen, kører starteren rundt, men det er som om at den ikke tænder overhovedet.

Når man så sidder med starteren på i 5 min. så kommer der langsomt en cylinder "på" af gangen,. og så starter den, og kører perfekt.


Så kan man slukke motoren, og den starter perfekt.


Nogen der kender dette problem. ?
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af tscheel »

Har du mulighed for at checke fejlkoder? Jeg tænker helt ukvalificeret at f.eks. en toppunktsføler falder ud af og til.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af stigbindner »

tscheel skrev:Har du mulighed for at checke fejlkoder? Jeg tænker helt ukvalificeret at f.eks. en toppunktsføler falder ud af og til.



Hej Torben

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at checke fejlkoder, den viser ingen motorfejl, men den kan jo godt have "smidt" en fejlkode alligevel, så det kan godt være at det er vejen jeg må gå.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af tscheel »

stigbindner skrev:
tscheel skrev:Har du mulighed for at checke fejlkoder? Jeg tænker helt ukvalificeret at f.eks. en toppunktsføler falder ud af og til.



Hej Torben

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at checke fejlkoder, den viser ingen motorfejl, men den kan jo godt have "smidt" en fejlkode alligevel, så det kan godt være at det er vejen jeg må gå.


Det er i hvert fald en ting der skal til før du begynder at købe og skifte stumper. Der er nok et medlem med VCDS i nærheden af dig der kan være behjælpelig. Der blev lavet et kort/liste over medlemmer med VCDS - prøv at søge efter det.

Edit : jeg ser du ikke er medlem. Det må være et kontingent værd at få en udlæsning ;)
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af stigbindner »

tscheel skrev:
stigbindner skrev:
tscheel skrev:Har du mulighed for at checke fejlkoder? Jeg tænker helt ukvalificeret at f.eks. en toppunktsføler falder ud af og til.



Hej Torben

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at checke fejlkoder, den viser ingen motorfejl, men den kan jo godt have "smidt" en fejlkode alligevel, så det kan godt være at det er vejen jeg må gå.


Det er i hvert fald en ting der skal til før du begynder at købe og skifte stumper. Der er nok et medlem med VCDS i nærheden af dig der kan være behjælpelig. Der blev lavet et kort/liste over medlemmer med VCDS - prøv at søge efter det.

Edit : jeg ser du ikke er medlem. Det må være et kontingent værd at få en udlæsning ;)


Du har ret, har tidligere været medlem, og har lige meldt mig ind igen.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af tscheel »

stigbindner skrev:
tscheel skrev:
stigbindner skrev:
tscheel skrev:Har du mulighed for at checke fejlkoder? Jeg tænker helt ukvalificeret at f.eks. en toppunktsføler falder ud af og til.



Hej Torben

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at checke fejlkoder, den viser ingen motorfejl, men den kan jo godt have "smidt" en fejlkode alligevel, så det kan godt være at det er vejen jeg må gå.


Det er i hvert fald en ting der skal til før du begynder at købe og skifte stumper. Der er nok et medlem med VCDS i nærheden af dig der kan være behjælpelig. Der blev lavet et kort/liste over medlemmer med VCDS - prøv at søge efter det.

Edit : jeg ser du ikke er medlem. Det må være et kontingent værd at få en udlæsning ;)


Du har ret, har tidligere været medlem, og har lige meldt mig ind igen.
(y)
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
CN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 16/10/2006 17:06
Geografisk sted: Sjælland

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af CN »

hvis du skriver i din signatur hvor du kommer fra er der formentlig flere der melder sig til at udlæse fejlkoder. :mrgreen:
Carsten
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Audi A6 2,4 V6 - med startbesvær

Indlæg af Poe »

(sakset fra link)
Og ja - syntomer som i anden tråd Morten -
Bilen havde ikke kørt siden fredag. Lørdag blev den flyttet lidt rund i indkørslen til rengøring......

Det er da rigtig godt at du har fået gang i maskinen igen , sådan en 30V motor er åbenbart lidt følsom overfor start/stop uden at blive gennemvarm. Din forhistorie og symptomer ligner jo dem i den anden tråd

http://looser.audiclub.dk/forum/viewtop ... 12#p196312
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"