Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Hej I Audi-guruer.
Vi har importeret en Audi A4, 3,2 FSI quattro Tiptronic fra Tyskland og er nu løbet ind i det problem, at den lækker olie fra den kontakt, der stikker ud af gearkassen forrest til venstre.
Er der nogen der ved, hvordan man skifter O-ringene uden at skille for meget af gearkassen ad?
Mvh
Erling J
Vi har importeret en Audi A4, 3,2 FSI quattro Tiptronic fra Tyskland og er nu løbet ind i det problem, at den lækker olie fra den kontakt, der stikker ud af gearkassen forrest til venstre.
Er der nogen der ved, hvordan man skifter O-ringene uden at skille for meget af gearkassen ad?
Mvh
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
- LORD OF THE RINGS
- Forumbruger
- Indlæg: 418
- Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
- Geografisk sted: Skanderborg
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Det ville nok være en god idé hvis der kommer nogle data på bilen, jeg tænker årgang, model, motorkode og gearkassekode.
Og selvfølgelig nogle billeder af dyret
Og selvfølgelig nogle billeder af dyret
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)
Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965
Hudson Super Six Coupe 1951
Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965
Hudson Super Six Coupe 1951
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Bilen er fra 12/2008, B8 og en 2009 model.
Gearkassen er en 6-trins Tiptronic (en S-tronic? med skiftepaler på rattet).
Gearkassekoden skaffer jeg og vender tilbage.
Erling J
Gearkassen er en 6-trins Tiptronic (en S-tronic? med skiftepaler på rattet).
Gearkassekoden skaffer jeg og vender tilbage.
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Gearkassekoden er 6HP-26 og er en ZF.
Den ene O-ring er blevet klemt ud af sit leje ved produktion af gearkassen og den klemte =-ring har også klemt på den anden, så der er blevet en utæthed.
Ville være meget taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe.
Erling J
Den ene O-ring er blevet klemt ud af sit leje ved produktion af gearkassen og den klemte =-ring har også klemt på den anden, så der er blevet en utæthed.
Ville være meget taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe.
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Erling J skrev:Bilen er fra 12/2008, B8 og en 2009 model.
Gearkassen er en 6-trins Tiptronic (en S-tronic? med skiftepaler på rattet).
Gearkassekoden skaffer jeg og vender tilbage.
Erling J
Blot som info - det er ikke en S-tronic (DSG) - kun en gammel 6 gear tiptronic (har den selv, dog uden problemer)
Mvh.
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Nu har jeg med lidt snilde fået den nye O-ring på ved at køre den udover multistikket, så det ikke blev nødvendigt at skille mere ad end højst nødvendigt.
Problemet er nu, at gearkassen skifter meget brutalt til 2. og 3. gear, som den nærmest bare smider ind med et ryk.
Er der nogen, der har et godt råd til at afhjælpe dette?
Jeg har ikke skiftet olien i forbindelse med, at bundkarret har været taget af, blot efterfyldt med den olie, der blev tappet af samt nyt olie i stedet for det som dryppede af.
Skal gearkassen evt. resettes efter at multistikket har været pillet af?
Håber på lidt hjælp.
Mvh
Erling J
Problemet er nu, at gearkassen skifter meget brutalt til 2. og 3. gear, som den nærmest bare smider ind med et ryk.
Er der nogen, der har et godt råd til at afhjælpe dette?
Jeg har ikke skiftet olien i forbindelse med, at bundkarret har været taget af, blot efterfyldt med den olie, der blev tappet af samt nyt olie i stedet for det som dryppede af.
Skal gearkassen evt. resettes efter at multistikket har været pillet af?
Håber på lidt hjælp.
Mvh
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Har du sikret dig at alle hulrum og filtre er fyldt med olie (har du fyldt nok olie på) ??
Her er en guide til hvordan det kan gøres: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html
Og til S-tronic (samme fremgangsmåde, men anden MB i VCDS): http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... ervice.htm
Her er en guide til hvordan det kan gøres: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html
Og til S-tronic (samme fremgangsmåde, men anden MB i VCDS): http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... ervice.htm
Mvh.
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Jeg har fyldt olie på med en slange påmonteret en omløber, der passer til gevindet indtil det løb ud af overløbsrøret.
Dette mens bilen var slukket.
Ud fra det link du sendte mig, ser det ud som om, at man skal starte bilen og fortsætte med at hælde olie på, indtil det løber ud igen. Er det korrekt opfattet?
Erling J
Dette mens bilen var slukket.
Ud fra det link du sendte mig, ser det ud som om, at man skal starte bilen og fortsætte med at hælde olie på, indtil det løber ud igen. Er det korrekt opfattet?
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Erling J skrev:Jeg har fyldt olie på med en slange påmonteret en omløber, der passer til gevindet indtil det løb ud af overløbsrøret.
Dette mens bilen var slukket.
Ud fra det link du sendte mig, ser det ud som om, at man skal starte bilen og fortsætte med at hælde olie på, indtil det løber ud igen. Er det korrekt opfattet?
Erling J
Jep, man skal starte bilen og skifte gear - eller ved Automatic, skifte mellem de forskellige positioner (som beskrevet i linket til S-Tronic).
Have a helper, with parking brake on and foot always firmly applying the brakes, start the engine and shift through each position, pausing for at least 3 seconds at each position.
Mvh.
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Rene Larsen
- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Re: Utæt O-ring ved kontakt i S-tronic gearkasse
Mange tak for jeres hjælp.
Efter start af bilen og motionering af gearkassen drak den yderligere 1 liter olie og nu er skiftene blevet bløde igen.
P.S. olien koster p.t. kr. 458,75 pr. liter hos Audi.
Vh
Erling J
Efter start af bilen og motionering af gearkassen drak den yderligere 1 liter olie og nu er skiftene blevet bløde igen.
P.S. olien koster p.t. kr. 458,75 pr. liter hos Audi.
Vh
Erling J
Erling J
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007
Audi A4 3,2 FSI quattro Tiptronic 2008
Golf Plus 2,0 TDI DSG 2007