Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
Diagnosetest på Audi 80
Re: Diagnosetest på Audi 80
Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
-
- Forumbruger
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 15/01/2011 21:33
Re: Diagnosetest på Audi 80
Gio skrev:Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
Jeg tror du misforstår mig (eller også har jeg formuleret det forkert), Grunden til at jeg har haft tester på, er at den går uregelmæssigt i tomgang og under kørsel, men det jeg egentlig spørger om er, om der er nogen der ved hvad den beskrevne fejl "00532" betyder da det er den eneste fejl den finder, også selvom jeg tager forskellige stik af, for eksempel: luftmængdemåler, tomgangsregulator, temp. føler osv. Jeg skulle jo mene at den burde komme med fejl på disse, men den kommer kun med fejl "00532".
Re: Diagnosetest på Audi 80
Kristian S skrev:Gio skrev:Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
Jeg tror du misforstår mig (eller også har jeg formuleret det forkert), Grunden til at jeg har haft tester på, er at den går uregelmæssigt i tomgang og under kørsel, men det jeg egentlig spørger om er, om der er nogen der ved hvad den beskrevne fejl "00532" betyder da det er den eneste fejl den finder, også selvom jeg tager forskellige stik af, for eksempel: luftmængdemåler, tomgangsregulator, temp. føler osv. Jeg skulle jo mene at den burde komme med fejl på disse, men den kommer kun med fejl "00532".
Fejl 40?
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.
If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...
Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...
Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
Re: Diagnosetest på Audi 80
Kristian S skrev:Gio skrev:Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
Jeg tror du misforstår mig (eller også har jeg formuleret det forkert), Grunden til at jeg har haft tester på, er at den går uregelmæssigt i tomgang og under kørsel, men det jeg egentlig spørger om er, om der er nogen der ved hvad den beskrevne fejl "00532" betyder da det er den eneste fejl den finder, også selvom jeg tager forskellige stik af, for eksempel: luftmængdemåler, tomgangsregulator, temp. føler osv. Jeg skulle jo mene at den burde komme med fejl på disse, men den kommer kun med fejl "00532".
Den skriver jo netop at den ikke kan komme i forbindelse med motorstyring.
Derfor kan den heller ikke se andre fejl.
00532 - Supply Voltage B+
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)
Special Notes
When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.
Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 15/01/2011 21:33
Re: Diagnosetest på Audi 80
Bjørn T skrev:Kristian S skrev:Gio skrev:Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
Jeg tror du misforstår mig (eller også har jeg formuleret det forkert), Grunden til at jeg har haft tester på, er at den går uregelmæssigt i tomgang og under kørsel, men det jeg egentlig spørger om er, om der er nogen der ved hvad den beskrevne fejl "00532" betyder da det er den eneste fejl den finder, også selvom jeg tager forskellige stik af, for eksempel: luftmængdemåler, tomgangsregulator, temp. føler osv. Jeg skulle jo mene at den burde komme med fejl på disse, men den kommer kun med fejl "00532".
Den skriver jo netop at den ikke kan komme i forbindelse med motorstyring.
Derfor kan den heller ikke se andre fejl.
00532 - Supply Voltage B+
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)
Special Notes
When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.
Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.
Men jeg ville da bare mene at hvis den ikke kan komme i kontakt med motorstyringen ville den skrive ''linking error'' ??
men det lyder som om jeg lige må tjekke ledningsforbindelserne til motorstyringen igennem
Re: Diagnosetest på Audi 80
Kristian S skrev:Bjørn T skrev:Kristian S skrev:Gio skrev:Manglende vej, motor, fører...måske et hjul for lidt!?Kristian S skrev:Hej
Jeg har haft en tester på min Audi 80 2.0E fra 1994 men den eneste fejl den fandt på motoren var en ''00532'' som jeg umiddelbart kan se er for lav spænding til motorstyringen, testeren kan ikke finde andre fejl selvom jeg piller stik af rundt omkring. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
-Kristian
(tip: du skal nok fortælle lidt mere om dine symptomer )
Jeg tror du misforstår mig (eller også har jeg formuleret det forkert), Grunden til at jeg har haft tester på, er at den går uregelmæssigt i tomgang og under kørsel, men det jeg egentlig spørger om er, om der er nogen der ved hvad den beskrevne fejl "00532" betyder da det er den eneste fejl den finder, også selvom jeg tager forskellige stik af, for eksempel: luftmængdemåler, tomgangsregulator, temp. føler osv. Jeg skulle jo mene at den burde komme med fejl på disse, men den kommer kun med fejl "00532".
Den skriver jo netop at den ikke kan komme i forbindelse med motorstyring.
Derfor kan den heller ikke se andre fejl.
00532 - Supply Voltage B+
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
Power Supply (Battery/Generator) faulty
Possible Solutions
Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
Check Power Supply (Battery/Generator)
Special Notes
When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.
Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.
Men jeg ville da bare mene at hvis den ikke kan komme i kontakt med motorstyringen ville den skrive ''linking error'' ??
men det lyder som om jeg lige må tjekke ledningsforbindelserne til motorstyringen igennem
Prøv at sætte en lader på imens du tester.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Re: Diagnosetest på Audi 80
tscheel skrev:Prøv at sætte en lader på imens du tester.
Det står der faktisk i manualen for VCDS fra NeTech, at man skal.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 15/01/2011 21:33
Re: Diagnosetest på Audi 80
Bjørn T skrev:tscheel skrev:Prøv at sætte en lader på imens du tester.
Det står der faktisk i manualen for VCDS fra NeTech, at man skal.
okay
Det vil jeg da også lige prøve !