spg. Vedrørende b4 S2

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Hej Audi club.

Jeg er ved at købe en renoveret audi 80 S2 med 2,2 motor i.

Den skal bruges som familie bil og køre omkring 15000 -20000km om året.

Jeg er ikke en specielt velhavende mand, men dog heller ikke fattig. Så mit spørgsmål er om den er alt for dyr i drift/ service dele/ alm vedligeholdelse osv?

Vil gerne have en sjov familie ræser bil, men vil heller ikke smide alle mine penge i den i omkostninger..

Er der nogen der har erfarringer med den der kan guide mig lidt?
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Kokken »

Hvis du kan dkrue lidt selv er den ikke speciel dyr. Men nogle dele er specielle og koster lidt mere normalt



---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qrzshx
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Jonas_R »

Hvis du ikke selv kan finde ud af, at skrue på bilen så kan det være et problem hvis noget med motoren driller.

Generelt vil en mekanikker sagtens kunne finde ud af, at skrifte bremser, undervogn, udstødning, mv.

Men motoren og tryksystemet er avanceret og driller det så kan det godt ske en mekanikker ikke kan finde hoved og hale i det.

Tjek evt. www.s2forum.com nok det bedste forum for s2 ejere.

For en Buyers guide, tjek www.s2central.net under tech.

Du skal ikke forvente at den går meget mere end 7-8 km/l ved blandet kørsel og måske 10 km/l på motorvejen.

Men det er en virkelig lækker bil og med en chip fra fx Paul Nugent (ejeren af s2central.net) så får den vel 280hk og 450 Nm og så går den virkelig godt.
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Ok..

Jamen jeg kan ikke finde ud af at skrue den mindste smule.

Det er så heldigt at min mekaniker faktisk holder til lige der i nærheden af hvor bilen er, så tænkte at lade ham se den samtidigt så jeg ikke køber noget med voldsomme fejl.

Jeg er bare bange for pludselig at blive en meget fattig mand, hvis jeg skal give 3x normal pris for et sæt bremse klodser etc.

Hvis en god mekaniker siger god for bilens stand, kan man så ikke nogenlunde regne med den er ok?

Ps: det er en avant model.
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Jeg er sindsygt nervøs for at det bare er en kæmpe penge fælde med den bil, og min familie skal lide under det. Så vil bare være helt sikker på jeg ikke gør noget totalt dumt ved at købe den.
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Jonas_R »

Det er ikke dyrere at skifte bremser, skifte olie, lave undervogn mv. end en normal audi 80.

Men motoren har forskellige sarte punkter såsom tændspoler, samtidig kan den være utæt i trykslanger og vakuum slanger hvilket giver dårlig kørsel mv.

Ved du intet om biler og har 10 tommelfingre så ville jeg nok være lidt betænkelig.

Men hør om din mekanikker har lyst til at skrue på den, som sagt er det kun motoren som er væsentlig anderledes i forhold til en alm. 80 avant.

Link til bilen?
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Den er på bilgalleriet her.

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=571380

Fortæl mig endelig hvad du tænker om købet.

Den har lige fået nye dyser og skal trimmes, så havde tænkt mig at få den trimmet ned til standard RS.
Den står nemlig Pt med omtrent 400 hk.

Det er en S der er lavet om til Rs
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Jonas_R »

Kender du en synsmand som vil syne den? For ellers skal du da nok risikere at få bøvl til syn hver gang.

Det er en garret 3571 turbo og den lader vel næppe før 4000 rpm, så ikke specielt fedt at køre med til hverdag.

Var det mig og jeg ikke kunne skrue på bil selv, så ville jeg ikke købe den.
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af rj.dk »

Jeg ville ikke røre den med en ildtang.

For det første kan SK(r)AT finde på at konfiskere den - om ombygningen er i orden eller ej.

http://www.bilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=861116

Det næste er, at den /kræver/ vedligehold, når den er tunet. Du kan ikke køre RS for S-penge, ligesom du ikke kører S for 1,8 penge.

Man kan også lade være med at vedligeholde - og bare vente på at noget siger bang. Hvorefter man tager det store checkhefte frem...
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Gio »

Kort fortalt: Lad være, hvis du ikke har den nødvendige buffer til udgifter/rep på en S-model.

Når/hvis du igen får ekstra mønt til sjov, kan du kigge dig om efter noget S-dims igen.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af tscheel »

jacoform skrev:Den er på bilgalleriet her.

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=571380

Fortæl mig endelig hvad du tænker om købet.

Den har lige fået nye dyser og skal trimmes, så havde tænkt mig at få den trimmet ned til standard RS.
Den står nemlig Pt med omtrent 400 hk.

Det er en S der er lavet om til Rs


Du kan se at katalysatoren eller forreste lydpotte nærmest ligger på jorden med den sænkning. Min er standardhøjde (eller standardhøjde med 18 års belastning på bagen) og jeg har lige fået en smed til at svejse en lavere potte ind i mit 3" rustfri system. Ellers er den håbløs at få over de mindste bump. Jeg kan se at der er KW version 3 gevindundervogn på - den kan nok skrues op til fornuftig højde. Super undervogn i øvrigt.

Forreste bremser er ikke originale : jeg er lige blevet sendt til omsyn pga. konstruktive ændringer. Jeg har heldigvis de originale bremser liggende - får du dem med?

Forlygter er de grimme uoriginale, og tilmed med xenon. Skal fjernes for at blive synet.

Kofanger : uoriginal (og ikke en RS2). Trækker værdien ned. Hvor er tågelygterne?

Årgang : Ikke 1994. Dørsiderne med lave lommer blev brugt til 1993 til modellerne uden airbag. Rattet er heller ikke originalt, så det styrker mistanken.

Alt i alt : måske et udgangspunkt for et banejern hvis den er billig nok, men ikke for en familiebil. Køb en original med få ejere og få den til en pris hvor der er plads til at kaste 25000 i motorrummet.

Den er ikke meget dyr at holde, men fortjener ordentlige stumper, så det løber op. 4 bilstein B6/B8 dæmpere : over 5000,- Ombygning af tænding til mere robust : ca. 2500,- (det skal gøres på et tidspunkt - spolerne koster 1200 pr. stk (5 i alt) og tændingsforstærkerne ca. 1800,- (2 stk). Originale DE lygter, omkring 3500,- Ny Powerflex undervognsbøsninger hele vejen rundt : 3000,-

Jeg har min som luksusbil, og Poloen og MC'en klarer dagligdagen. Det giver mening for mig.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Ok..

Må indrømme jeg ikke går så højt op i om den er original eller ej, jeg synes bilen ser fantastisk flot ud og det tæller for mig.

Men jeg er alligevel blevet talt fra at købe den da alt i j0o siger nærmest taler imod... Øv øv..

Kan motoren ikke trimmes ned til at køre som normal S igen så den ikke kræver så sindsygt meget vedligeholdelse?
Jeg kan sagtens nøjes med 250hk...
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af Jonas_R »

jacoform skrev:Ok..

Må indrømme jeg ikke går så højt op i om den er original eller ej, jeg synes bilen ser fantastisk flot ud og det tæller for mig.

Men jeg er alligevel blevet talt fra at købe den da alt i j0o siger nærmest taler imod... Øv øv..

Kan motoren ikke trimmes ned til at køre som normal S igen så den ikke kræver så sindsygt meget vedligeholdelse?
Jeg kan sagtens nøjes med 250hk...


Kan man sikkert godt, men det hjælper ikke på syn mv.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af tscheel »

jacoform skrev:Ok..

Må indrømme jeg ikke går så højt op i om den er original eller ej, jeg synes bilen ser fantastisk flot ud og det tæller for mig.

Men jeg er alligevel blevet talt fra at købe den da alt i j0o siger nærmest taler imod... Øv øv..

Kan motoren ikke trimmes ned til at køre som normal S igen så den ikke kræver så sindsygt meget vedligeholdelse?
Jeg kan sagtens nøjes med 250hk...


Min anbefaling, hvis du er hooked - kig efter noget i denne retning : suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s2-avant-aby-6-gang-wahlsdorf/162933331.html

Eller find en UrS4/S6, de er af uransaglige årsager meget billigere. Samme grundmotor.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
jacoform
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7/06/2012 12:22

Re: spg. Vedrørende b4 S2

Indlæg af jacoform »

Jeg har droppet projektet og kigger lidt på den her istedet... Det er en helt anden boldgade det ved jeg, men er den ikke ok?

Eller har den udtjent sin værnepligt?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/8 ... ro/1139387
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"