Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefalinger?

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefalinger?

Indlæg af ivja »

Hej

Skal have repareret min A3 Sportsback på garanti, da der åbenbart er en der har været forbi og give min bil en hilsen. Den har fået en bule i venstre forside, lige foran forhjulet og tæt på venstre forlygte. I forlygten er der også lidt der er revnet i toppen, så det skal naturligvis også udskiftes.

Da det er en forsikringsskade kan jeg egentlig selv bestemme hvor den skal laves, og derfor vil jeg høre om i har nogen anbefalinger. Jeg regner med udskiftning af venstre forskærm omkring dækket, udskiftning af forlygte og muligvis udskiftning af for-kofangeren.

Mit forsikringsselskab anbefaler SMC Biler (Amager), Bent Bekker Automobiler (Kbh. NV), J.H. Auto (Ishøj) eller DAS karosseriservice (Rødovre). De har nemlig alle lånebiler. Umiddelbart ville jeg vælge SMC Biler Amager, med mindre der er nogen der har et super forslag.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, så jeg ikke bliver snydt?

Og er SMC Biler Amager det samme som Audi Amager? (de har samme adresse)
Brugeravatar
Chr-A4
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 233
Tilmeldt: 12/11/2007 15:18
Geografisk sted: København

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Chr-A4 »

Jeg har før brugt MLA til forsikringsskader med rigtig gode resultater. De er vant til dyre biler og ved hvordan det skal laves :mrgreen:

http://www.mlagruppenservice.dk/audi-service.aspx

Fik en BMW 118 som gratis lånebil (y)
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Jonas_R »

Vi har brugt Bent Bekker igennem en længere årrække og har altid været tilfredse.

Be om at snakke med Jørgen fra deres pladeafdeling, her er yderst fornuftig.
BOSM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 29/10/2010 21:36

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af BOSM »

smc hillerød, jannik pladeværksted
Audi S6 avant 2001. Børnecontainer
Seat Leon 1,9 TDI 2009
Mercedes E300 TD st.car. far's (solgt)

Legetøj Honda Civic Vti (rallybil) solgt,
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af ivja »

Lyder som om MLA-gruppen kunne være et godt alternativ til SMC.
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af rj.dk »

Jeg ville til enhver tid vælge MLA langt før SMC i Hillerød.
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af ivja »

Hmm. Var forbi MLA-gruppen i dag. Flinke mennesker, og de kiggede også hurtigt på bilen og jeg fik en ny tid til reparation. Men - hvis jeg skal have en lånebil, så skal jeg selv betale. Det koster 299 kr. pr. dag for at låne en VW Polo, og jeg skal påregne at det tager 4 dage. Det var jo ikke just det jeg fik at vide da jeg første gang kontaktede dem telefonisk - her fik jeg bare at vide at lånebil ikke var noget problem.
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Sagild »

De gode forsikringsselskaber betaler den slags for deres kunder 8)
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Brugeravatar
Chr-A4
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 233
Tilmeldt: 12/11/2007 15:18
Geografisk sted: København

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Chr-A4 »

Sagild skrev:De gode forsikringsselskaber betaler den slags for deres kunder 8)


JEP :mrgreen:
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af ivja »

Ja, men det skyldes muligvis at mit forsikringsselskab (IF) kun har aftaler med bestemte værksteder hvor lånebil indgår.
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af rj.dk »

Jeg ville stadig hellerer vælge MLA end SMC Hillerød - også selvom jeg skulle betale 2000 kr per dag (!)
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af MortenAa »

Jeg kan kun tale godt om SMC Køge, de har 2 gange haft min bil nede og lave, sidste gang var der tre skader der skulle laves, og det blev lavet til perfektion, også selvom min jo er en del ældre, det hele blev lavet som da den var ny :) altså af det der var skadet :)
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
JNIE
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 5/01/2009 22:25
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af JNIE »

rj.dk skrev:Jeg ville stadig hellerer vælge MLA end SMC Hillerød - også selvom jeg skulle betale 2000 kr per dag (!)

Har også en kammerat med dårlige erfaringer fra SMC Hillerød
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af ivja »

Har booket tid med SMC Biler på Amager. Der får jeg gratis lånebil. Så det har ikke så meget at gøre med om det er et "godt" forsikringsselskab - det handler bare om hvilke værksteder de har aftaler med.

Skal nok fortælle om mine erfaringer når vi når så langt.
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Sagild »

ivja skrev:Har booket tid med SMC Biler på Amager. Der får jeg gratis lånebil. Så det har ikke så meget at gøre med om det er et "godt" forsikringsselskab - det handler bare om hvilke værksteder de har aftaler med.

Skal nok fortælle om mine erfaringer når vi når så langt.


Der tager du fejl... Det har meget med selskabet at gøre om/hvor der er lånebil...

Nogen selskaber betaler den slags på få udvalgte værksteder, andre har rigtig mange værksteder hvor de tilbyder det og der er skam mange selskaber der slet ikke hjælper deres kunder på det område.

Jo mere forsikringen dækker jo bedre er den - det kan ikke rigtig diskuteres... Om folk så er villige til at betale det er jo så en anden sag...
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af ivja »

Det er jo også det jeg siger - jeg har et forsikringsselskab der betaler for en lånebil på en del værksteder, så for mig handlede det blot om at vælge et af disse.

Jeg fik bilen retur i går, og jeg synes at SMC Biler på Amager gjorde det fint. De var flinke og høflige da jeg afleverede bilen, deres reparationstid svarer til det de lovede, og det ser ud som om de har udført det arbejde jeg har ønsket (samt checket for diverse følgeskader). Så jeg har ingen grund til at fortryde mit valg.

Lånebilen var en VW Polo 1,4 - den kører da ok, men dejligt at have A3'eren tilbage igen.
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Rep. af forsikringsskade i Kbh-området. Nogen anbefaling

Indlæg af Sagild »

ivja skrev:Det er jo også det jeg siger - jeg har et forsikringsselskab der betaler for en lånebil på en del værksteder, så for mig handlede det blot om at vælge et af disse.

Jeg fik bilen retur i går, og jeg synes at SMC Biler på Amager gjorde det fint. De var flinke og høflige da jeg afleverede bilen, deres reparationstid svarer til det de lovede, og det ser ud som om de har udført det arbejde jeg har ønsket (samt checket for diverse følgeskader). Så jeg har ingen grund til at fortryde mit valg.

Lånebilen var en VW Polo 1,4 - den kører da ok, men dejligt at have A3'eren tilbage igen.


Hvis du læser dine indlæg kommenterer jeg da du skriver dit selskab ikke betale for lånebil hos MLA - Efterfølgende siger du at det intet har med om selskabet er "godt" om de betaler eller ej, hvilket jeg korrekser da det har meget med selskabet at gøre om de dækker det...

Der er eksempler på forsikringsselskaber der udelukkende har samarbejdspartnere der ligger 50-75 km væk fra storbyerne og derved kun stiller lånebil til rådighed her - det kan ikke betragtes som "godt"... Deraf min kommentar om forskellen på forsikringsselskaberne og forskellen i hvor gode disse er når skaden sker...

Godt at høre at SMC har leveret en tilfredsstillende ydelse!
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"