Så hvad gør jeg nu?? Umiddelbart forventer jeg at topstykket ved cylinder 4-5-6 er pillet af en af de nærmeste dage, efter jeg fandt spåner og kedelige fremmedlegemer i cyl. 6. Så må vi se hvor slemt det er. Men jeg forventer at finde en brugt 2.8 istedet hvis reperationerne overstiger 4-5.000.- på den nuværende.
Så tilbage til spørgsmålet.....hvis jeg er for doven til selv at hente en anden kværn i dyskerland, hvor finder jeg så en herhjemme?
Ligger DU evt. inde med en med et fornuftigt km. tal?
Av min arm.......2.6 sagde klonk-e-ti-klonk
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
freddi skrev:Hvad er der skedt med din motor
Lang historie egentlig....men i korte drag:
Jeg får banket mine katalysatorer ud grundet raslelyde i begge.
Kører hjem fra værksted ca 15 km, hvor den kører som den skal.
Stiller bilen og starter igen ca 4 timer senere.....da jeg drejer nøglen rasler og banker det meget ubehageligt fra motoren og ca 2sek efter stopper den selv. Herefter vil den ikke starte igen, lyder nærmest som om tændingen står forkert.
Piller dækslerne af for at kigge på tandremmen som ser helt sund og rask ud, og ikke er for løs.
Tænker, what the hell, og starter den igen....så starter den fint men lyder nærmest som om der ligger en møtrik oven på det ene stempel.
Piller alle tændrør ud og finder det der mest af alt ligner resterne af et gevind i cyl.6.
Prøver at tørne motoren uden rør i og her er der ingen mislyde overhovedet.(rørene fejler dog ikke noget, men røret på cyl.6 ser ud som om det har fået et slag på den ene elektrode)
Putter et "boroscope" ned i cyl.6 og finder flere mærkelige aflejringer på stemplet.
Herefter får jeg bilen trukket tilbage til værksted hvor min gamle far nu er ved at trække toppen af for at få belyst hvad der gemmer sig i cyl.6 af kedelige overraskelser
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
Sjovt nok så har den fået renoveret topstykker hos Audi i tyskland for ca 80.000km siden da den tidligere ejer (tysker) liiiige havde glemt at man skulle skifte sin tandrem jævnligt, hvorefter den stod af ved 160.000km. Så jeg har regninger på renovering for ca 6000D-mark.
SIDSTE NYT: Har haft begge topstykker af´e idag, og der var lige nøjagtigt INTET at se af uregelmæssigheder
Det eneste suspekte var at der var noget der ligesom havde "svejset" sig fast på indsugnings ventilen på cylinder 4!!!??
Nu tror jeg bare jeg skifter toppakning og sliber ventiler, og så ellers på med skidtet igen....den fejler jo tilsyneladende ikke noget??
SIDSTE NYT: Har haft begge topstykker af´e idag, og der var lige nøjagtigt INTET at se af uregelmæssigheder
Det eneste suspekte var at der var noget der ligesom havde "svejset" sig fast på indsugnings ventilen på cylinder 4!!!??
Nu tror jeg bare jeg skifter toppakning og sliber ventiler, og så ellers på med skidtet igen....den fejler jo tilsyneladende ikke noget??
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
freddi skrev:Er der noget nyt, er den kommet på vejen igen . Den ser ellers fin ud og det må være en sjov dyt, når den køre .
Hej Freddi...
Ja den er på gaden igen, efter et længere besøg i garagen.
Jeg endte med at finde mig frem til en defekt hydraulik løfter, men endte med at skifte toppakninger, olietyve og få hevet 0.15 mm af topstykkerne.
Men den kører skam fint igen, og ja den er ganske sjov at køre i, især efter jeg har smidt justerbare Koni dæmpere på
Hvis du vil se flere billeder kan du kigge her :
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1292