Fugle-klatter - how-to without killing the bird!?

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Gio

Fugle-klatter - how-to without killing the bird!?

Indlæg af Gio »

På mit arbejde parkerer jeg jo ofte...og her er der nogle store træer. Og i disse træer sidder der nogle gevaldige duer...og de SK**** så man skulle tro det var løgn! Her til aften kom jeg ud til en ellers nyvasket bil - bortset fra at halvdelen af mit tag var overpløret af fugle-hømhøm, samt ned ad vinduet i førersiden.
Og ja...godt størknet allerede. Sur

Hvad er den bedste/letteste måde at få de her efterladenskaber af på? Selvom man kører i vaskehal, så er der ofte noget tilbage...og manuel vask by hand er sjældent noget jeg har mulighed for eller tid til. (Arbejder ofte aften/nat - så dagen bliver brugt på søvn)

Skal man spray´e dem over med et eller andet inden man kører den i vaskehallen, eller.... Syntes ikke alm. vand har den store virkning før en vasketur.

De er virkelig standhaftige de her fækalier! Ond eller sur
Michael H
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 27/03/2004 17:40

Indlæg af Michael H »

Hej.

Det nemmeste er vel at fælde træerne!!! Meget glad

mvh. Michael.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Det er ihvertfald med at få dem fjernet... En af mine venner har lige fået sin motorhjelm omlakeret pga fugleklatter som var gået i forbindelse med lakken Græder Ved ikke om de duer havde spist Mexikansk eller hvad Meget glad
Men mon ikke det er vand og sæbe der skal til Blinke
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Frank »

Skal vi døbe dette emnet i opfindsomheds tegnet ? Meget glad jeg vil til dels give jer ret i af evt fælde træerne og bruge vand og sæbe, men hvorfor ikke bare skyde duerne ? Smiler
spøg til side Blinke
Men de forskellig produkter fælgrens - lakrens - ruderens man kan låne på tanken (mener det er hos Q8) er godt, syntes jeg .

inden jeg kører min bil i vaskehal låner jeg altid lige "rensekassen" og sprøjter rens på de forskellige genstridige klatter..
Michael H
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 27/03/2004 17:40

Indlæg af Michael H »

Hej.

Den der rensekasse må da være en meget lokal service, jeg kommer også hos Q8 og har ikke oplevet den, men jeg vil da spørge dem, da det er en rigtig god ide.

PS. læg mærke til overskriften <i><u>how-to-without killing the bird!?</u></i> man skal jo være god mod dyrene!. Smiler

mvh. Michael.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Den er go' nok, som Christina siger har Q8 en kasse med "plejemidler", man kan låne gratis når man vasker bilen Blinke Det er vildt godt, 6-8 forskellige midler lige fra vinyl-rens Indvendigt/udvendigt til fælgrens og ruderens... Jeg vasker altid bilen der af samme grund.
Men der skal nok være en vaskehal i forbindelse med, for at de har dem stående...

Tror det er en landsdækkende service, de har ihvertfald været der alle de steder i jylland jeg har været forbi.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
cwolff
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 683
Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn

Indlæg af cwolff »

Hva...øøøhh..

..."affører" de fugle der sidelæns som en jagerbomber, siden i skal bruge fælgrens Meget glad (joke)...
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014

Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

ja nemlig ja - det sku' man da godt nok af og til tro... Jeg tror af og til de gør det BARE for sjov... Det gør det jo ligsom lidt mere spændende at ramme efter et eller andet, og hvorfor så ikke bilernes kronede konge.. Græder
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af SIRI »

Hejsa Gio.
Lige et godt jysk tips:
Jeg har med fordel brugt VEL opvaskemiddel.
Smør det ufortyndet på og lad trækker i 2 min, det virker på vestjyske duer.
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Gio

Indlæg af Gio »

SIRI: se så déeeer...der var jo et tip for os jordnære mennesker Smiler
VEL opvaskemiddel er jo så gængs som noget kan være...det skal fluks prøves. Takker.
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

I skal lige være opmærksom på at opvskemiddel fjerner alt fedt og voks som måtte være på bilen, så lakken er fuldstændig ubeskyttet efter sådan en behandling! Chokeret

Jeg bruger opvaskemiddel til at vaske bilen i når den skal poleres for at fjerne al gammel voks fra lakken, men jeg ville aldrig bruge det hvis ikke jeg umiddelbart efter polerer området.
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af SIRI »

Hej Kitora.
Hvis din lak er ordenligt forseglet ovenpå voksen har jeg ikke haft de store problemer men selvfølgelig kan det ske.
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Søren Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 5/02/2004 17:10

Indlæg af Søren Jensen »

Siri, det skal da ikke på duerne, vel??

mvh

Søren
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af SIRI »

Hej Søren.
Det kunne da godt være man skulle prøve på duerne men nej det virker bedst på bilen!!!!!!!!!!!! Smiler
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Gio skrev:På mit arbejde parkerer jeg jo ofte...og her er der nogle store træer. Og i disse træer sidder der nogle gevaldige duer...og de SK**** så man skulle tro det var løgn! Her til aften kom jeg ud til en ellers nyvasket bil - bortset fra at halvdelen af mit tag var overpløret af fugle-hømhøm, samt ned ad vinduet i førersiden.
Og ja...godt størknet allerede. Sur

Hvad er den bedste/letteste måde at få de her efterladenskaber af på? Selvom man kører i vaskehal, så er der ofte noget tilbage...og manuel vask by hand er sjældent noget jeg har mulighed for eller tid til. (Arbejder ofte aften/nat - så dagen bliver brugt på søvn)

Skal man spray´e dem over med et eller andet inden man kører den i vaskehallen, eller.... Syntes ikke alm. vand har den store virkning før en vasketur.

De er virkelig standhaftige de her fækalier! Ond eller sur


Du kan jo tage cyklen eller pakere et andet sted Blinke
Gio

Indlæg af Gio »

Audi laver desværre ikke cykler...så-eh...
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Gio

Indlæg af Gio »

Det var s........*g*
Så blev jeg også klogere idag Meget glad
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror at vi alle kender til klatterne !! Sur

Min erfaring er at der ikke er andet at gøre end at sikre sin kostbare lak med enten voks ( den gode slags som kræver knofedt ) eller lakkonservering.
Uanset hvad man bruger er det ikke nok kun at behandle hvert ½ år.
Jo oftere jo bedre, så må man eksperimentere sig frem Savle

God arbejdslyst
Gio skrev:På mit arbejde parkerer jeg jo ofte...og her er der nogle store træer. Og i disse træer sidder der nogle gevaldige duer...og de SK**** så man skulle tro det var løgn! Her til aften kom jeg ud til en ellers nyvasket bil - bortset fra at halvdelen af mit tag var overpløret af fugle-hømhøm, samt ned ad vinduet i førersiden.
Og ja...godt størknet allerede. Sur

Hvad er den bedste/letteste måde at få de her efterladenskaber af på? Selvom man kører i vaskehal, så er der ofte noget tilbage...og manuel vask by hand er sjældent noget jeg har mulighed for eller tid til. (Arbejder ofte aften/nat - så dagen bliver brugt på søvn)

Skal man spray´e dem over med et eller andet inden man kører den i vaskehallen, eller.... Syntes ikke alm. vand har den store virkning før en vasketur.

De er virkelig standhaftige de her fækalier! Ond eller sur
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"