Muligvis ny Audi køber.

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Drystin
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 5/06/2004 10:58
Geografisk sted: Hornsyld
Kontakt:

Muligvis ny Audi køber.

Indlæg af Drystin »

Hej, så kom jeg forbi audi clubs hjemmeside.
Det virker som om i alle er veldig søde her inde, så jeg vil
også lige forhøre mig hos folk som har audi i forvejen.
Jeg kigger meget efter en audi A3, dog kender jeg ikke så meget
til dem, jeg har været ude og og køre i et par stykker og jeg må indrømme jeg er blivet en smule lun på de små biler.
Jeg snakker i øjeblikket med et par emner, men i må kunne fortælle mig, hvad man skal kigge efter på en brugt audi når man køber dem.
hvad skal man passe på når en audi A3 har kørt et vis antal km. ??

Dem jeg kigger på er fra 97 og har kørt mellem 100 og 250 tusinde km.

og prisen ligger mellem 100.000 - 130.000,-

Håber i kan hjælpe mig så jeg kan blive en stolt ejer af en A3'er.


Mvh
Lars Schmidt

Forhåbenlig ejer af en A3 snart
biddi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 12/02/2004 09:31

Indlæg af biddi »

Drystin skrev:Hej, så kom jeg forbi audi clubs hjemmeside.
Det virker som om i alle er veldig søde her inde, så jeg vil
også lige forhøre mig hos folk som har audi i forvejen.
Jeg kigger meget efter en audi A3, dog kender jeg ikke så meget
til dem, jeg har været ude og og køre i et par stykker og jeg må indrømme jeg er blivet en smule lun på de små biler.
Jeg snakker i øjeblikket med et par emner, men i må kunne fortælle mig, hvad man skal kigge efter på en brugt audi når man køber dem.
hvad skal man passe på når en audi A3 har kørt et vis antal km. ??

Dem jeg kigger på er fra 97 og har kørt mellem 100 og 250 tusinde km.

og prisen ligger mellem 100.000 - 130.000,-

Håber i kan hjælpe mig så jeg kan blive en stolt ejer af en A3'er.


Mvh
Lars Schmidt

Forhåbenlig ejer af en A3 snart


Hej Lars

Jeg har netop selv købt en Audi, og jeg begik selv nogle dumme fejl.
For det første, troede at jeg var nogenlunde sikret mod evt. fejl og defekter når man købte ved en forhandler, glem det! Sur[b][/b][b]AUTOGÅRDEN VOJENS[/b] Sur Sur, gå selv bilen grundigt igennem inden du køber den.
Sørg først for om servicebogen er udfyldt, hvis der er holdt service det samme sted så prøv at ringe til værkstedet og spørg om hvad der er skiftet på bilen ex. kobling - køler - hjullejre mv. ting som der normalt ikke står i servicebogen.(det er jo rart at vide at feks. koblingen kun er et halvt år gammel Smiler)
Husk også at spørge om den har været skadet, og om hvor meget.

Hvis du har registreringsnummeret (nr. plade) kan du gå ind på statens bilinspektions hjemmeside og se hvad der har været af fejl og mangler på bilen ved sidste syn. Blinke

Med hensyn til A3, har selv en A4, så tror jeg ikke der er så meget at være bange for, måske bør diverse ophæng kontrolleres lidt nærmere (klonklyde når bilen sættes i gang) men ellers er det vidst en rimelig problemfri bil.
Men prøv så mange så mulig og giv dig lidt tid til at finde den rigtige.

Sidst men ikke mindst, det var her jeg selv begik fejlen Græder,når du har fundet bilen så be om at få lov til at låne bilen med hjem og få din egen mekaniker til at gå den igennem, lad dig ikke presse/overtale af en smart sælger. Hvis han ikke vil lade dig få den med hjem, så er der jo nok en god grund til det!! Græder
Jeg har haft min i 2md og har måtte skifte udstødning, termostat, opdaget begyndende rust i undervognen og huller i lakken (maler ca. 3000kr) i alt skal der ofres ca 10000kr. Hvis jeg dog bare havde haft den ved min mekaniker var det undgået Græder

Håber du kan bruge rådene.
Mvh Peter
Drystin
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 5/06/2004 10:58
Geografisk sted: Hornsyld
Kontakt:

Indlæg af Drystin »

Tak Peter.

Ja det kan du tro jeg kan.
Dog er jeg ked af at høre du har haft så mange problemer med din A4.
Det er godt nok trist, så uheldig har jeg heldigvis ikke været.
Jeg har købt den bil jeg har nu hos en forhandler, den har kørt helt problem frit, men det er ikke længere mig, så jeg er faldet over på Audi, det er jo en rigtig lækker bil.
Men jeg vil tage dine råd til eftertrakning, så jeg kan gøre mest for at ungå problemer, men et eller andet sted, skal man jo nok regne med lidt rep her og der, når man køber en ny bil.
i følge http://www.mandagsbil.dk skal man vist også regne med fejl på nye biler..

De biler jeg har kigget på er hos private, forhandlere stoler jeg ikke så meget på mere, det virker mange gange som om det handler om at få solgt noget, ikke her med sagt alle sælgere er ens.

Men endnu engang mange tak for dine gode råd, imorgen søndag bliver en prøve bils dag, skal ned og prøve endnu en tur i en A3'er hos audi Horsens.
A3DK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11/06/2004 10:51

Indlæg af A3DK »

Hej Drystin

Nu ved jeg ikke, om du har fået købt en A3, men her kan du lige få min mening om A3.

Jeg har selv en A3 TDI fra slutningen af 1997. Jeg købte den i feb. 2002 hvor den havde kørt 230.000 km. Det var en sælger der havde haft den, så servicebogen var pænt fyldt ud. Ca. 5 mdr. mellem service hos SMC Odense. Så jeg ville også være god ved den og fortsætte med service hos Audi men bare i Åbenrå. Der kom min første bummert. De er komplet uanvendelige til adskillige formål. Kort fortalt.

Jeg havde en fejl i ABS'en og var nede for at få det lavet. Det viste sig at det bare var føleren ve venstre forhjul. Havde de den hjemme, så de lige kunne skifte den. Nej! Så jeg fik en ny tid. De fik også at vide, at den havde nogle "Klunk" lyde når man kørte over noge ujævnt. Det skulle de lige lave med det samme ved den nye tid.
Dagen oprandt til næste besøg.

De skiftede føleren. Og konstaterede, at bøsningerne til hjulophænget var slidte, så de skulle skiftes. Havde de dem hjemme? Nej! Nå ja, alle gode gange 3.

Tredje besøg. De skiftede bøsningerne, men hjalp det? Nej! Jeg skulle have en 4. tid. Nu mente de, at det kun kunne være Fjederbenene, til den nætte sum af 3.500,- per side, og jeg fik også at vide, at der ikke sad originale støddæmper i, så de burde også skiftes ud. Det blev mig for meget af det gode.
Jeg kørte ud til min gamle mekaniker i Bredebro og fik ham til at kikke på problemet. Jeg afleverede bilen om morgenen og efter en time ringede han ok kom med dommen. Bøsningerne til stabilisator armene var slidte. Pris 4 X 57,- + moms og 1 arbejdstime.

Min bil Kommer aldrig mere til Audi i Åbenrå.
Jeg ved ikke hvad de tænker på der, men mekaniske fejl er de ikke gode til.

Jeg skal nu have skiftet tandrem, og har forhørt mig med hensyn til priser. De ligger mellem 5.000 og 5.750 + moms her hjemme. Da jeg kun bor 12 km fra Tysklan, så kørte jeg ned til Niebüll for at høre hvad Audi skulle have der. Jeg fik et overslag på 400 Euro, så den skal de skifte i næste uge.

Min bil har nu kørt 326.000 km, og der har aldrig været noget i vejen med den der har kostet mere end 1.500,- Jeg har her i mandags fået skiftet de foreste fjeder, da den ene knækkede, men med det km. antal, så er det ikke noget at sige til, at de blev lidt trætte. Det er det eneste jeg har fået lavet mellem service, hvilket jeg får for hver 15.000 km. Ca. 3 gange om året.

Så jeg kan kun anbefale Audi. Konen har en Audi 80 1.6 TD Den har også over 250.00 km på bagen, men den kører også altid.
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"