Hvad kan I fortælle om Audi V8'er ... ?

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
torben w

Hvad kan I fortælle om Audi V8'er ... ?

Indlæg af torben w »

Hejsa,
Jeg er ved at være træt af at alle golfdrengene kører VR6'ere og har udtænkt en lille plan, der nok skal holde dem i ro et stykke tid Smiler

Sådan en fuldudstyret V8'er fra omkring '90 er jo absolut til at komme i nærheden af i anskaffelse, men hvad med at holde dem kørende ?. Her tænker jeg specielt på service og forsikring. Benzinøkonomien er jeg klar over ikke er for god, men da jeg ikke har det store kørselsbehov bliver det ikke en alvorlig post i bufgettet.
Ville det være en ide at finde en i Tyskland, der har kørt helvedes langt, men med en sund karosse + ok differentialer m.m., for at få så lav afgift som muligt og så i stedet for service på motoren smide en 4,2 liters sag i den. 3,6 literens 250 hk + 20% er jo lig 300 hk [:p].

Gode råd modtages med taknemlighed, så jeg kan se om ideen er en økonomisk dødfødning. Ikke at jeg regner med at skifte øse sådan lige her og nu, men det er jo altid rart at vide hvilke muligheder man har eller ikke har Smiler
Peter Møller
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
Geografisk sted: Roskilde-området

Indlæg af Peter Møller »

torben w skrev:Hejsa,
Jeg er ved at være træt af at alle golfdrengene kører VR6'ere og har udtænkt en lille plan, der nok skal holde dem i ro et stykke tid Smiler

Sådan en fuldudstyret V8'er fra omkring '90 er jo absolut til at komme i nærheden af i anskaffelse, men hvad med at holde dem kørende ?. Her tænker jeg specielt på service og forsikring. Benzinøkonomien er jeg klar over ikke er for god, men da jeg ikke har det store kørselsbehov bliver det ikke en alvorlig post i bufgettet.
Ville det være en ide at finde en i Tyskland, der har kørt helvedes langt, men med en sund karosse + ok differentialer m.m., for at få så lav afgift som muligt og så i stedet for service på motoren smide en 4,2 liters sag i den. 3,6 literens 250 hk + 20% er jo lig 300 hk [:p].

Gode råd modtages med taknemlighed, så jeg kan se om ideen er en økonomisk dødfødning. Ikke at jeg regner med at skifte øse sådan lige her og nu, men det er jo altid rart at vide hvilke muligheder man har eller ikke har Smiler

God plan...ville være rart med noget andet end de typiske VR6´ere i gade billedet.
Claes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22/07/2004 19:52

Indlæg af Claes »

KANON IDE... Det er jo også den ultimative vogn! skriv hvis du kommer til at mangle nogle dele for det kan være jeg har dem... (motor desværre kun 3.6)
Korsaa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10/06/2004 15:19
Geografisk sted: Lyngby

Indlæg af Korsaa »

Hej Torben
Jeg har haft min V8'er (3.6L)i en god måneds tid nu, og kan kun anbefale ideen. Den kører dejligt, men jeg er bange for at VR6 drengene stikker af på den korte bane, for 3,6 eren har en temmelig stejl effekt og momentkurve, som kombineret med et langt 1.gear gør at 0-100 tiderne ikke imponerer. Men at lave kick-down ved 180 km/t og føle suset er umanerlig godt! Det vil selvfølgelig hjælpe med manuelt gear, men det er nu også lidt skævt i sådan en bil. 4,2 motoren er nok generelt meget bedre, og det skulle være relativt simpelt at lave trikket med 4,2 Liter sagen i en 3,6 vogn.
Hvis din vej kommer forbi midtsjælland, så kig ind og få en tur og en snak Smiler
Bedste hilsner
/Morten
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
torben w

Indlæg af torben w »

Jeg takker for tilbuddet og ønsker tillykke med vognen 0:)

Korsaa skrev:Hej Torben
Jeg har haft min V8'er (3.6L)i en god måneds tid nu, og kan kun anbefale ideen. Den kører dejligt, men jeg er bange for at VR6 drengene stikker af på den korte bane, for 3,6 eren har en temmelig stejl effekt og momentkurve, som kombineret med et langt 1.gear gør at 0-100 tiderne ikke imponerer. Men at lave kick-down ved 180 km/t og føle suset er umanerlig godt! Det vil selvfølgelig hjælpe med manuelt gear, men det er nu også lidt skævt i sådan en bil. 4,2 motoren er nok generelt meget bedre, og det skulle være relativt simpelt at lave trikket med 4,2 Liter sagen i en 3,6 vogn.
Hvis din vej kommer forbi midtsjælland, så kig ind og få en tur og en snak Smiler
Bedste hilsner
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej, Jeg har lige købt en Audi V8 4.2 4x4. Læderindtræk og alt i EL. Købt i Tyskland for kr. 20.000 men er lige flyttet til Malmø så jeg skal ikke tænke på afgift Meget glad

Det er en ufattelig dejlig vogn, og på motorvejen er den sindsyg hurtig og ligger kanon stabilt. På vej hjem fra tyskland var jeg oppe på 270 km/t kørte bag efter en BMW M5.

Hvis du overhaler fra 160 km/t er du på et splidt sekund oppe på 200 km/t. Det bedste af det hele, den forsætter uden problemer mod 250 km/t. Man kan simpelthen ikke køre langsomt i den.

Køb den, køb den Smiler Husk at polere bagsmækken, for det er det eneste de andre bilister for at se.
hvn@webspeed.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 9/01/2004 20:35
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af hvn@webspeed.dk »

hej

Jeg er blivet ligt bidt af tanken om en v8 , har i nogle links eller forhandlere i tyskland vil jeg blive glad

MVH
Brugeravatar
martin
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 440
Tilmeldt: 22/02/2003 17:20
Geografisk sted: Vester Hassing, Vodskov

Indlæg af martin »

Her lidt at kigge på

http://www.audiv8.com
Korsaa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10/06/2004 15:19
Geografisk sted: Lyngby

Indlæg af Korsaa »

http://eng.autoscout24.com/home/index/default.asp
http://www.webmobil24.com/web/en/suchen/p/index.htm

Her brugte jeg mange drømmende timer Smiler Og det var det hele værd!

Bedste hilsner
/Morten
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"