Hejsa,
Jeg er ved at være træt af at alle golfdrengene kører VR6'ere og har udtænkt en lille plan, der nok skal holde dem i ro et stykke tid
Sådan en fuldudstyret V8'er fra omkring '90 er jo absolut til at komme i nærheden af i anskaffelse, men hvad med at holde dem kørende ?. Her tænker jeg specielt på service og forsikring. Benzinøkonomien er jeg klar over ikke er for god, men da jeg ikke har det store kørselsbehov bliver det ikke en alvorlig post i bufgettet.
Ville det være en ide at finde en i Tyskland, der har kørt helvedes langt, men med en sund karosse + ok differentialer m.m., for at få så lav afgift som muligt og så i stedet for service på motoren smide en 4,2 liters sag i den. 3,6 literens 250 hk + 20% er jo lig 300 hk [:p].
Gode råd modtages med taknemlighed, så jeg kan se om ideen er en økonomisk dødfødning. Ikke at jeg regner med at skifte øse sådan lige her og nu, men det er jo altid rart at vide hvilke muligheder man har eller ikke har
Hvad kan I fortælle om Audi V8'er ... ?
-
- Forumbruger
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 18/02/2003 18:47
- Geografisk sted: Roskilde-området
torben w skrev:Hejsa,
Jeg er ved at være træt af at alle golfdrengene kører VR6'ere og har udtænkt en lille plan, der nok skal holde dem i ro et stykke tid
Sådan en fuldudstyret V8'er fra omkring '90 er jo absolut til at komme i nærheden af i anskaffelse, men hvad med at holde dem kørende ?. Her tænker jeg specielt på service og forsikring. Benzinøkonomien er jeg klar over ikke er for god, men da jeg ikke har det store kørselsbehov bliver det ikke en alvorlig post i bufgettet.
Ville det være en ide at finde en i Tyskland, der har kørt helvedes langt, men med en sund karosse + ok differentialer m.m., for at få så lav afgift som muligt og så i stedet for service på motoren smide en 4,2 liters sag i den. 3,6 literens 250 hk + 20% er jo lig 300 hk [:p].
Gode råd modtages med taknemlighed, så jeg kan se om ideen er en økonomisk dødfødning. Ikke at jeg regner med at skifte øse sådan lige her og nu, men det er jo altid rart at vide hvilke muligheder man har eller ikke har
God plan...ville være rart med noget andet end de typiske VR6´ere i gade billedet.
Hej Torben
Jeg har haft min V8'er (3.6L)i en god måneds tid nu, og kan kun anbefale ideen. Den kører dejligt, men jeg er bange for at VR6 drengene stikker af på den korte bane, for 3,6 eren har en temmelig stejl effekt og momentkurve, som kombineret med et langt 1.gear gør at 0-100 tiderne ikke imponerer. Men at lave kick-down ved 180 km/t og føle suset er umanerlig godt! Det vil selvfølgelig hjælpe med manuelt gear, men det er nu også lidt skævt i sådan en bil. 4,2 motoren er nok generelt meget bedre, og det skulle være relativt simpelt at lave trikket med 4,2 Liter sagen i en 3,6 vogn.
Hvis din vej kommer forbi midtsjælland, så kig ind og få en tur og en snak
Bedste hilsner
Jeg har haft min V8'er (3.6L)i en god måneds tid nu, og kan kun anbefale ideen. Den kører dejligt, men jeg er bange for at VR6 drengene stikker af på den korte bane, for 3,6 eren har en temmelig stejl effekt og momentkurve, som kombineret med et langt 1.gear gør at 0-100 tiderne ikke imponerer. Men at lave kick-down ved 180 km/t og føle suset er umanerlig godt! Det vil selvfølgelig hjælpe med manuelt gear, men det er nu også lidt skævt i sådan en bil. 4,2 motoren er nok generelt meget bedre, og det skulle være relativt simpelt at lave trikket med 4,2 Liter sagen i en 3,6 vogn.
Hvis din vej kommer forbi midtsjælland, så kig ind og få en tur og en snak
Bedste hilsner
/Morten
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
Jeg takker for tilbuddet og ønsker tillykke med vognen 0:)
Korsaa skrev:Hej Torben
Jeg har haft min V8'er (3.6L)i en god måneds tid nu, og kan kun anbefale ideen. Den kører dejligt, men jeg er bange for at VR6 drengene stikker af på den korte bane, for 3,6 eren har en temmelig stejl effekt og momentkurve, som kombineret med et langt 1.gear gør at 0-100 tiderne ikke imponerer. Men at lave kick-down ved 180 km/t og føle suset er umanerlig godt! Det vil selvfølgelig hjælpe med manuelt gear, men det er nu også lidt skævt i sådan en bil. 4,2 motoren er nok generelt meget bedre, og det skulle være relativt simpelt at lave trikket med 4,2 Liter sagen i en 3,6 vogn.
Hvis din vej kommer forbi midtsjælland, så kig ind og få en tur og en snak
Bedste hilsner
Hej, Jeg har lige købt en Audi V8 4.2 4x4. Læderindtræk og alt i EL. Købt i Tyskland for kr. 20.000 men er lige flyttet til Malmø så jeg skal ikke tænke på afgift
Det er en ufattelig dejlig vogn, og på motorvejen er den sindsyg hurtig og ligger kanon stabilt. På vej hjem fra tyskland var jeg oppe på 270 km/t kørte bag efter en BMW M5.
Hvis du overhaler fra 160 km/t er du på et splidt sekund oppe på 200 km/t. Det bedste af det hele, den forsætter uden problemer mod 250 km/t. Man kan simpelthen ikke køre langsomt i den.
Køb den, køb den Husk at polere bagsmækken, for det er det eneste de andre bilister for at se.
Det er en ufattelig dejlig vogn, og på motorvejen er den sindsyg hurtig og ligger kanon stabilt. På vej hjem fra tyskland var jeg oppe på 270 km/t kørte bag efter en BMW M5.
Hvis du overhaler fra 160 km/t er du på et splidt sekund oppe på 200 km/t. Det bedste af det hele, den forsætter uden problemer mod 250 km/t. Man kan simpelthen ikke køre langsomt i den.
Køb den, køb den Husk at polere bagsmækken, for det er det eneste de andre bilister for at se.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 9/01/2004 20:35
- Geografisk sted: Frederikshavn
http://eng.autoscout24.com/home/index/default.asp
http://www.webmobil24.com/web/en/suchen/p/index.htm
Her brugte jeg mange drømmende timer Og det var det hele værd!
Bedste hilsner
http://www.webmobil24.com/web/en/suchen/p/index.htm
Her brugte jeg mange drømmende timer Og det var det hele værd!
Bedste hilsner
/Morten
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'
A6 2007 3.0 med alt undtagen sædemassage (næsten)
A4 Cab 2003 3.0
MG B 69'