Gør-det-selv værksted i Østjylland

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
KasperF
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 4/05/2004 10:40

Gør-det-selv værksted i Østjylland

Indlæg af KasperF »

I forbindelse med skift af kobling på min "nye" Audi 100, har jeg søgt efter et værksted med leje af lift i området omkring Århus.

Der findes tilsyneladende kun tre steder, hvor man kan leje sig ind:

Voerladegaard Auto og Gør det selv værksted
Holmedal 78
Voerladegård
8660 Skanderborg
76589696

Gør Det Selv Værkstedet
Alstrup Allé 6A
8361 Hasselager


F.M. Auto Handel /Gør Det Selv
Viborgvej 792
8471 Sabro
86948452

Det blev det første af de tre værksteder for mit vedkommende - de har tre lifte + grav, som man kan leje i x antal timer - meget hyggelig atmosfære, og man kan få alle de råd man har brug for - herudover kan man låne specialværktøj, hvis man ikke selv har det med.

Kan varmt anbefales - www.lav-selv-bilen.dk - de har åbent hele week-enden, hvis man ringer inden kl. 12 fredag og booker.

Værkstedet ligger i en mindre by, og alle de lokale rødder kommer forbi og skal lige have lavet ét eller andet - meget hyggeligt - pludselig kom der en fyr kørende forbi ned ad hovedgaden, i en sofa med anhænger - nogle af de lokale tosser har åbenbart bygget en sofa om, så den er selvtransporterende og med træk....meget underholdende indslag...

Det tog 7 timer at skifte kobling (har aldrig prøvet det før) og udstødning/bremser...er vel i orden..

Jeg var også ude og kigge på værkstedet i Hasselager i åbningstiden, men der var lukket, selvom der burde være åbent, og selvom "ÅBEN" skiltene stod udenfor - telefonen bimlede løs indenfor, og der så ret rodet ud.....virkede ikke ret tillidsvækkende.

Mvh,
Kasper
Audi 100, 44
Audi 100, C4
biddi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 12/02/2004 09:31

Indlæg af biddi »

Takker for et godt og brugbart indlæg Smiler, jeg kunne godt ønske mig lidt flere af den type indlæg, med en vis seriøsitet og reelle råd/nyttige oplysninger som kunne gøre livet lidt sjovere for os Audiejere.
Lidt mindre "BRIAN" tjat tak, håber at der er et par stykker der føler sig ramt.

Mvh Peter
torben w

Indlæg af torben w »

Indernettet er vist ikke lige stedet for dig Rødmer Blinke .... men giver dig iøvrigt ret i at det var et lækkert indlæg med gode og velbegrundede råd (som man jo aldrig kan få for mange af Smiler.

God weekend til alle.

biddi skrev:Takker for et godt og brugbart indlæg Smiler, jeg kunne godt ønske mig lidt flere af den type indlæg, med en vis seriøsitet og reelle råd/nyttige oplysninger som kunne gøre livet lidt sjovere for os Audiejere.
Lidt mindre "BRIAN" tjat tak, håber at der er et par stykker der føler sig ramt.

Mvh Peter
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Frank »

<b><u>Til biddi (Peter)</u></b>

Hmmm, for det første kan jeg ikke forstå hvorfor du overhovedet gider deltage i dette forum når vi er SÅ useriøse ! for det andet har jeg meget svært ved at forstå hvorfor du ligefrem skriver at du håber at der er et par stykker der føler sig ramt ! hvad er det for en mærkelig tankegang ? at forsøg at give nogle "dårlig" samvittighed !
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Hehe, jeg kan se at der er kommet reaktioner på Biddi's sure opstød. Jeg har bidt mig i tungen for ikke at skulle bede ham finde et andet forum at opholde sig i, men det ville være lidt forkert, for så er jeg ikke en skid bedre end han er. Blinke

Biddi, jeg synes du skal tænke før du skriver. Du træder folk unødigt over tæerne med din udtalelse, og jeg tror ikke du skal forvente for meget hjælp fra ret mange Audifolk herinde i fremtiden. Jeg gider ihvertfald ikke personligt at hjælpe dig mere, for hvis svaret ikke passer herren bliver man kategoriseret som en "Brian" eller det der er værre. Det er en label jeg helst ikke vil have siddende på mig. Meget glad
torben w

Indlæg af torben w »

Ja ja ... så var Peter's indlæg vel heller ikke værre Smiler

Men Peter, bare fordi vores fine slæder er konstrueret af tyske diplomingeniører, er der jo igen grund til at forummet skal være totalt retlinet og udelukkende seriøst. Lidt munterhed mellem os forvoksede drengerøve (m/k) skal der dælme være plads til.

Fortsat god weekend.
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Frank »

Det ved du godt Torben, det eneste "vi" ikke rigtig acceptere her er at vi bliver "svinet" til..
torben w

Indlæg af torben w »

Jeg er helt enig i at vi skal behandle hinanden pænt, men Peters kommentar var nu stadig ikke den værste "sviner" jeg har set i mit liv Smiler.
Bortset fra det, mener jo nu at seriøsiteten og kvaliteten af tekniske råd er enormt høj her på forummet. Bilfora er jo generelt besøgt at legesyge drengerøve (m/k), så det er ikke skak-klubs-seriøsitet man skal forvente i ALLE indlæg. Der skal osse være plads til skæg og ballade og venskablig mobning.
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Frank »

vi er helt enige... rigtig god weekend Blinke
biddi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 12/02/2004 09:31

Indlæg af biddi »

Det var liggodt sata - det var vist topscorre for reaktion på en af mine bemærkninger på et indlæg.
Jeg undskylder hvis jeg fik trådt nogle over fødderne, det var faktisk ment som en provokation, for at se om der var nogle der gad læse om emnet. Det virkede!!`
Det var ikke ment så hårdt, for jeg er nok en større"Brian" end de fleste her i forummet.
Grunden til at jeg kom med min "provokation" var at jeg nok har fået sure opstød, som i kalder det, når jeg har forsøgt at få svar på mine spørgsmålom:

1. Gode råd til køb af A4 - ingen respons! (nu har jeg købt katten i sækken)!
2. Råd om chiptuning og benzinøkonomi - 2 svar
3. Udstødning og luftfilter - 1 link og svar fra en dyr! forhandler (er der ikke flere forhandlere??)- udstødningen er ved at falde af!! så råd søges!
4. Spørgsmål om fælge - 1 modspørgsmål!
Er der ingen der kan/vil svare på dem, eller kan det virkelig passe at der ikke er nogen der ved noget om disse emner Spørgsmål

Og så er der en der har et indlæg om:
Er der nogen der har bestilt en ny A6? - straks er der 12!! svar Chokeret
Det er helt i orden at drømme eller være millionær, men <u></u>jeg! (fattigrøv) kan bare ikke bruge det til noget.

Hvordfor er der ingen der gider reagerer på mine indlæg Spørgsmål

Jeg ved ikke om i kan følge mig Spørgsmål

Da jeg meldte mig til dette forum, havde jeg nok en forhåbning om at her var et sted hvor man kunne få hjælp og gode råd, hvis man var ny Audi ejer.

Måske har jeg bare været uheldig med mine indlæg Spørgsmål
Jeg vil endnuengang undskylde mit indlæg, det var ikke ment så hårdt Blinke
og slutte med at sige at jeg synes at forummet har rigtig mange gode og brugbare indlæg og håber at i vil tilgive mig Smiler
Jeg har? måske bare været uheldig med <b></b>mine <b></b>indlæg.

Mvh Peter
Senest rettet af biddi 12/05/2004 14:07, rettet i alt 1 gang.
torben w

Indlæg af torben w »

I guder for en smøre. Du må s'gu ha' mig undskyldt, at jeg ikke svarer *GGGG*.

Forummet er ikke specielt stort (målt på antal medlemmer) og brugerne bruger nok gennemsnitligt mindre tid på forummet end brugere af andre bilfora, som f.eks. VAGcars eller PUG.dk (eller hvad dælen de frankofile frøædere nu hedder Cool ), hvor brugerne generelt er i pre-familie stadiet. Jeg tror det er derfor du har været uheldig med dine indlæg.

Surt at du har været uheldig med din A4 Græder
Wiede
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11/03/2004 16:01

Indlæg af Wiede »

Jamen jeg er enig med ovenstående. Et eller andet sted er jeg da også glad for at den stødende tråd kom da den gjorde. Jeg var klar til at skulle have inputs til netop hvordan man på den pæne måde laver en smule mere gejl omkring min familiebil.
Det rent mekaniske ved jeg ikke så meget om, og vil på ingen måder gøre mig den mindste smule klog på. Jeg er typen der falder på halen hvergang jeg læser i forum herinde, blot med tanke på hvor folk har den viden fra, og beundre dem vildt for det.
Om jeg høre til gruppen af pre-familie, familie eller post-familie ved jeg sqtte rigtig. Det jeg ved er at, når jeg går forbi min bil og af og til tænker "pokkerme, den ville være flot med en lille underlæbe" Ja så er det nok ikke her man skal bringe den forespørgsel, men som du ganske rigtigt siger, i andre forums. Om det er bilgalleri, vagcars eller hvad ved jeg er jo op til brugerne selv at vurdere.
Selvfølgelig er det pokkers irriterende ikke at få svar på tråde man opretter, men i bund og grund er det samme trummerum som ovenstående? Man må søge oplysningerne andre steder.

Det jeg har oplevet herinde, er at folk er vildt gode til at henvise til hinanden eller andre der har oplevet det samme. Dertil vil jeg da bare sige KEEP UP the good work.
...og jeg er helt sikker på at at biddi er tilgivet, og har givet anledning til lidt god snak i krogene....
Senest rettet af Wiede 13/05/2004 12:56, rettet i alt 1 gang.
Piiiift
Audi 100 avant årg '91 2,8 V6 Q
Audi A6 årg '99 st.car 1,9Tdi aut.
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

Jeg må også indrømme at foraets størrelse taget i betragtning, har jeg egentlig fået en del godt råd og svar som jeg har sat stor pris på.

Jeg har også nogle indlæg jeg har fået ringe respons på, men set i helhed er jeg egentlig godt tilfreds.

Det er nogle rigtig aktive medlemmer herinde, der ikke er bange for at dele ud af deres viden og hatten af for det. Jeg prøver så godt jeg kan, at bidrage, men jeg er jo ikke ligefrem mekaniker, så det er måske ikke blevet til det helt store Blinke Det kommer måske med tiden. Cool

Jeg vil ligsom Wiede sige Keep up the good work.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
freddi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 335
Tilmeldt: 7/04/2003 21:01
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af freddi »

I skal lige huske på, at der ikke sidder en support gruppe der får løn for det her, samt at det er frivilligt at deltage på forum. Så det med at træde folk over fødderne, høre ikke hjemme her. Folk svarer på det de kan svare på og GIDER at svare på og alle gør deres bedste for at hjælpe.
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"