forskellen mellem en ren bil og en REN bil...

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

forskellen mellem en ren bil og en REN bil...

Indlæg af kitora »

Jeg vil lige dele lidt erfaringer med jeg som jeg har draget mig med et produkt som jeg synes er helt suverænt og bør være en del af enhver audientusiasts grej! Smiler

Jeg har læst beskrivelser af noget som kaldes en clay-bar på audiworld flere gange hvor folk beskriver hvor godt den virker. Jeg har altid været lidt tvivlende på hvorvidt den nu er bedre end godt gammeldags knofedt eller ej, men min tvivl er nu gjort til skamme. Jeg bestilte en hos www.petzoldts.de hvor jeg også bestilte en polermaskine. Prisen var 12.90 Euro.

Det ligner mest af alt en klump hård blå modelervoks, og er også relativt klistret. Man bruger den til at fjerne alle urenheder som sidder fast i lakken efter bilen er blevet vasket. Det gøres ved at gøre lakken våd og derefter forsigtigt gnubbe med denne clay-bar over lakken. Det virker 100% og lakken er glat som en barner*v når man er færdig! - Når der sidder for meget snavs i overfladen af "klumpen" kan man på samme måde som ler bearbejde den med fingrene og få et rent stykke frem som kan bruges. Jeg har brugt min til 2 biler og jeg vil tro den ville kunne bruges 3-4 gange mere.

Jeg har nu vasket og poleret begge mine biler de sidste 2 weekender og jeg kan sige at jeg gør det aldrig igen uden en clay-bar. Den fjerner alle tjærepletter og sågar også rustpletter fra bremseskiverne som har sat sig fast i lakken.

Her er en direkte link til vidunderet samt et par billeder af mine biler efter polering.

http://www.petzoldts.de/shop/product_in ... cts_id=755

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
cnb88
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 137
Tilmeldt: 22/07/2003 15:38
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af cnb88 »

Jeg har læst flere steder om dette clay-bar og flere gange har jeg set advarsler mod at bruge clay-bars på biler med mørk lak. Har du kendskab til at der skulle være et problem med petzoldts clay-bar og mørke lakker ? Er der evt. en advarsel på produktet / produktvejledningen ?
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Det har jeg aldrig hørt før. Jeg kunne ikke forestille mig det kunne være et problem overhovedet.

Jeg ville ikke tøve med at bruge en claybar på en mørk bil selv, men du kan evt. prøve på et mindre synligt sted først hvis du er i tvivl om det fungerer på din bil. (...eller prøv det på naboens bil først Blinke)
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Husk at medlemmer af Audi club Danmark får rabat. Meget glad

http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=1179
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"