Tændingsledning i Audi A6

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
npaustian
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25/07/2011 15:36
Geografisk sted: Gentofte, København

Tændingsledning i Audi A6

Indlæg af npaustian »

Jeg er ved at lave en multimedie løsning med en MacMini, Kufatec IMA og har nu også fået fat i en Carnetix P1900 til at sørge for strøm til Mac og tænd/sluk.

Jeg har en Audi A6 Avant (4F) med MMI 3G, og jeg lav installationen i venstre rum i boles bagagerum. Mac og Kufatec installationen er færdig og virker perfekt - billede og lyd vises fint på skærmen.

Men jeg har et spørgsmål til det stik der går ind i Audi boxen i bagagerummet. Jeg har fundet 12V (konstant) og Ground, men jeg mangler at finde et kabel der har 12V når tændingen er slået til. Findes dette bag i min Audi, eller skal det hentes oppe foran? Er der nogen der kan hjælpe - evt. med et diagram over det store stik der går ind i boxen?

Mvh Nicolai
Brugeravatar
PTheisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 374
Tilmeldt: 5/12/2005 00:50
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Tændingsledning i Audi A6

Indlæg af PTheisen »

Du skal have tændingsstrøm fra sikringsboksen foran i venstre eller højre side. Alt andet hører via canbussen og derfor ikke med kl15 (tænding)
Peter Theisen
Nyborg
npaustian
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25/07/2011 15:36
Geografisk sted: Gentofte, København

Re: Tændingsledning i Audi A6

Indlæg af npaustian »

Øv og tak... :D Det skulle jeg have checket inden jeg havde bilen splittet ad for at trække video kablet fra bagagerum til handskerum... ;( Findes der ej heller et stik i can-bussen der er aktivt når nøglen sættes i (altså ikke tænding) og inaktivt når der ikke er nøgle i?

Men så kan jeg jo ligesågodt trække både 12V og Ground med derfra også (ik?) så jeg undgår at skulle pille ved stikket i bagagerummet. Kan du tilfældigvis hjælpe med hvor jeg henter 12V konstant og Ground fra sikringsboksen?

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
PTheisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 374
Tilmeldt: 5/12/2005 00:50
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tændingsledning i Audi A6

Indlæg af PTheisen »

Der er en hel række med kl.30 (konstant strøm) og en med kl. 15 (tænding) jeg mener at det er en brun holder.
Stellen tager du i bagage rummet, da er er flere stelpunkter i begge sider. Bla. en lige ved radio boksen i venstre side.
Peter Theisen
Nyborg
npaustian
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25/07/2011 15:36
Geografisk sted: Gentofte, København

Re: Tændingsledning i Audi A6

Indlæg af npaustian »

Tusind tak for hjælpen ;)
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"