Blaupunkt /audi

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Blaupunkt /audi

Indlæg af FinnK »

Jeg har monteret en blaupunkt radio med cd afspiller istedet for den originale radio/båndspiller.
Da de bagerste højtalere er aktive kan de ikke uden videre spille sammen med blaupunkt radioen.
Mit spørgsmål er så : Kan jeg trække ledninger direkte til de bagerste højtalere,uden om den originale forstærker, og derved bruge radioen som forstærker...eller bliver det noget HØ... :-k . Ved godt der er skrevet en del om emnet med andre løsninger.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Pema »

Hvorfor bruger du ikke bare den originale forstærker. Blaupunkt radioen har også linieudgange så det kan sagtens spille sammen?

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

Pema skrev:Hvorfor bruger du ikke bare den originale forstærker. Blaupunkt radioen har også linieudgange så det kan sagtens spille sammen?

/Peter

Tak for svar.Men jeg kan ikke finde en linieudgang.Det er en BLAUPUNKT NEVADA RD 148.
Der er et gult stik i overskud med 5 stikben.Kan ikke lige se hvordan det skal kobles på :?:
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Pema »

Hej,

Det gule stik vil jeg tro er er et mini iso stik (som det gule her)?
Billede

Det skal sættes til venstre (set bagfra) i den øverste række af stik bag på din blaupunkt. (Det er det stik der hedder C1 på tegningen her:

Billede

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

Pema skrev:Hej,

Det gule stik vil jeg tro er er et mini iso stik (som det gule her)?
Billede

Det skal sættes til venstre (set bagfra) i den øverste række af stik bag på din blaupunkt. (Det er det stik der hedder C1 på tegningen her:

Billede

/Peter

Hej pema.Det var også det jeg havde tænkt at gøre...Men der er simpelthen ingen stikben i "gruppe C" på blaupunkt radioen, hvori det gule stik skulle have være sat i. :shock:
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Pema »

FinnK skrev:Hej pema.Det var også det jeg havde tænkt at gøre...Men der er simpelthen ingen stikben i "gruppe C" på blaupunkt radioen, hvori det gule stik skulle have være sat i. :shock:

Nå det kan jeg da godt se i moteringsvejledningen at den ikke har: http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_ ... _EA_DE.pdf

Jeg ville få fat i en anden radio, alternativt kan du få en dims som konverterer fra højtalersignal til liniesignal. Carsound har fx. en del af dem: http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=726&pk=726 men det er imo. den næstbedste løsning.

Jeg ville ikke begynde at ændre bilens originale ledningsnet ved at trække højtalerkabler uden om forstærkeren.

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

Pema skrev:
FinnK skrev:Hej pema.Det var også det jeg havde tænkt at gøre...Men der er simpelthen ingen stikben i "gruppe C" på blaupunkt radioen, hvori det gule stik skulle have være sat i. :shock:

Nå det kan jeg da godt se i moteringsvejledningen at den ikke har: http://www.blaupunkt.de/fileadmin/user_ ... _EA_DE.pdf

Jeg ville få fat i en anden radio, alternativt kan du få en dims som konverterer fra højtalersignal til liniesignal. Carsound har fx. en del af dem: http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=726&pk=726 men det er imo. den næstbedste løsning.

Jeg ville ikke begynde at ændre bilens originale ledningsnet ved at trække højtalerkabler uden om forstærkeren.

/Peter

Hej pema. Der sad "kun" en GAMMA radio/båndspiller i da jeg købte bilen.Det spillede faktisk rigtig godt. (y) Så det er nok dumt ,som du skriver, at ændre på den originale opsætning.Synes at have læst at KENWOOD radioer/cd kan monteres lige over, fordi der netop er en ekstra linieudgang.Er det rigtigt :?: .Og er det en god radio :?: .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Pema »

Jeg kender desværre ikke noget til Kenwood radioer, men du skal nok have en phono til mini-iso converter med, da den sikkert ikke har mini-iso lineout.

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

Pema skrev:Jeg kender desværre ikke noget til Kenwood radioer, men du skal nok have en phono til mini-iso converter med, da den sikkert ikke har mini-iso lineout.

/Peter

Ok. Jeg må prøve at kigge lidt omkring.Tak for god hjælp (y) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af mkissow »

Kenwood er skam en fin radio, men jeg synes at tuneren er stærkere i Blaupunkt'en 8) (men husk lige antenneforstærkeren)(den kommentar står for egen regning, der er sikkert nogle der er uenige ;) ), og alle nyere Blaupunkt radio'er har belagte C1 stik (y) ........
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

mkissow skrev:Kenwood er skam en fin radio, men jeg synes at tuneren er stærkere i Blaupunkt'en 8) (men husk lige antenneforstærkeren)(den kommentar står for egen regning, der er sikkert nogle der er uenige ;) ), og alle nyere Blaupunkt radio'er har belagte C1 stik (y) ........

Ok (y) .Dejligt med nogle input.Inden der skal investeres 8) ...Tænkte på om en concert ll passede(plug/n play).Hvis man kunne støve en op til fornuftig pris... :) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af mkissow »

Jeg prøvede osse at lede efter sådan én inden jeg monterede min Blaupunkt Nashville DAB 47 radio 8) - men der er vist nok også noget med noget kodning hvis du vil skifte til en Concert II :-s ..... Jeg har som sagt monteret min Blaupunkt og den spiller max (!) med det aktive system bag i bilen incl. den originale sub. Jeg synes bare sub'en spiller knap så kraftigt som med den originale radio :-k , men ellers spiller den rigtig godt - mangler lige antenneforstærkeren, den er nødvendig da Audi's originale radio'er sender strøm ud igennem antennekablet til forstærkeren i antennefoden og eftermonterede radio'er ikke gør det +|| ......
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Pema »

Hej,

Det er vidst korrekt at originale radioer sender strøm ud i antennekablet til antenneforstærkeren, men du kan få en adapter der gør det for dig.

En Concert II er imo. en vellydene radio der passer pænt i en audi, men den er gammeldags, så der er ikke noget mp3 support eller lign. Jeg har en Concert II i min bil og har tilføjet en Dension Gateway 300 for at få mp3 / ipod support. Som jeg forstår det så kræver en Concert II også CAN for at fungere korrekt (slukke / tænde og styring af lyset), om der er det i din bil ved jeg ikke, men det kan andre nok svare på?

Som der bliver skrevet har alle nyere Blaupunkts linieudgangen du mangler i den du har nu, og med alle dem der har skiftet Blaupunkt ud med noget originalt må der ligge masser af dem i folks kældre, hvis du er ude efter noget billigt. Blaupunkten har imo. den fordel at dit mini-iso stik passer direkte i.

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af FinnK »

Så tror jeg det bliver en ny blaupunkt.Har altid haft det i mine biler.Aldrig problemer med dem. (y) .Det er også den jeg synes passer bedst,næstefter org. radio 8) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Avantismo »

Enig :)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af Jonas_R »

Har en næsten ikke brugt Blaupunkt Amsterdam NAV35E med Scanidinaviens kort liggende.

Den kan du få for 2500 kr hvis det?

Den har line out mv. i form af det gule iso stik.
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Blaupunkt /Audi

Indlæg af mkissow »

Pema skrev:Hej,

Det er vidst korrekt at originale radioer sender strøm ud i antennekablet til antenneforstærkeren, men du kan få en adapter der gør det for dig.

En Concert II er imo. en vellydene radio der passer pænt i en Audi, men den er gammeldags, så der er ikke noget mp3 support eller lign. Jeg har en Concert II i min bil og har tilføjet en Dension Gateway 300 for at få mp3 / ipod support. Som jeg forstår det så kræver en Concert II også CAN for at fungere korrekt (slukke / tænde og styring af lyset), om der er det i din bil ved jeg ikke, men det kan andre nok svare på?

Som der bliver skrevet har alle nyere Blaupunkts linieudgangen du mangler i den du har nu, og med alle dem der har skiftet Blaupunkt ud med noget originalt må der ligge masser af dem i folks kældre, hvis du er ude efter noget billigt. Blaupunkten har imo. den fordel at dit mini-iso stik passer direkte i.

/Peter



Og det var derfor jeg gik fra at montere en Concert II i vores A6 8-[. Altså på grund af CAN styringen :( ..
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"